2021-03-06, 22:22
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DesmondHume
Klippet har redan diskuterats och återigen - rösten är förvrängd, som den nästan alltid är i sådana här situationer. Han låter inte så på riktigt.

Verkar konstigt då alla redan vet vem han är. Förvrängdes Akilovs röst också?
Citera
2021-03-06, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Har svårt att se att han skulle nekats hemresa om syftet med densamma var att återvända.
Däremot så är det rimligt att avslå en resa för tillfälligt besök.

Om han hade dragit tillbaka sin ansökan så borde han fått en biljett till hemresan.

Man kan ju undra och tycka att han inte skulle kommit hit om han inte ville vara här.

Kanske fick han inte så mycket i bidrag som han hoppats?

Nån som vet vad han hade för typ av jobb förresten.
Citera
2021-03-06, 22:44
Medlem
Qassams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musicbanger
Hoppas på att m an skickar hem honom om det visar sig att han gjorde det för att stanna, är han mentalt störd dock så tycker jag han borde få hjälp och hållas i något anstalt.

Oj stackars liten! Så hemskt Sverige är, buhu. Helt sjukt hur fjolliga en del av er är. Tror fan vilken afghan som helst har sett mer skit en vad du upplevt, jag bryr mig inte om dina anekdoter om "jag känner 2 afghaner". Jag är 35 år gammal och har sett mycket ändras och saker har blivit betydligt värre i vissa områden men att sitta och roleplaya att man lever i någon jävla krigszon eller liknande som ni offer ritar upp är bara inte sant men man kan tydligt se hur det fungerar för er.

Man kan inte ens ha en diskussion om frågan utan att 1000s tals profesionella flashbackare börjar gråta och skrika efter massmord.

Mår du så dåligt över Sverige så sök hjälp eller stick.

Och ni gör narr av PK Sverige medan ni utrycker er värre än dom dummaste feministerna.

Om du inte har utländska kollegor som undrar vad fan vi håller på med, eller utländska kollegor vars familj känner sig mindre trygga i Sverige än i länder vi tar emot flyktingar ifrån, så rör marken några sekunder i alla fall. Ni lever i en fantasivärld, inte vi.
Citera
2021-03-06, 22:48
Medlem
Napoleons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgrego
Det finns mängder med människor som röker cannabis dagligen och trots det är skötsamma framgångsrika individer. Att det är kriminaliserat försvårar deras vardag oerhört. Dessutom är våldsbrott utförda under alkoholpåverkan betydligt vanligare än våldsbrott utförda av ngn som rökt en hövding. Du är lika hjärntvättad som de som tror på påståendet att Sverige aldrig varit tryggare.

Skitsnack. Finns inga framgångsrika knarkare. De är losers hela bunten. Samtliga som håller på med cannabis är vandrande tidsbomber. Med tanke på hur många de är idag är det bara en tidsfråga om när nästa attack av det här slaget kommer. Cannabis leder till att hjärnan går sönder och man blir psykiskt sjuk. Även om man slutar omgående så är det kört för skiten lagras i fettvävnaden på kroppen.
Citera
2021-03-06, 22:52
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FartyDog
Det finns säkert någon på forumet som kan reda ut hur brottet kan/bör rubriceras. Vad är det som krävs för att detta ska kunna klassas som:
- terrorbrott
- rasistbrott
- enbart vansinnesdåd

Jag tänker att det bör vara viktigt att han lagförs korrekt.
Gör ingen skillnad i Sverige, kan dömas lika hårt/lätt ändå.. Mord/försök kan ge livs vare sig terrorbrott eller ej..
Citera
2021-03-06, 22:53
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarterUSM
Det är drygt 300 år sedan detta senast användes. Tycker inte du att vi har kommit liiiite framåt?
Ibland kan man lära av historien. Det är ett bra sätt att ge upprättelse till terrorismens offer. Förhoppningsvis kan det ha en avskräckande effekt på terrorister också. Det är säkert kul att slakta "otrogna" men det är inte lika kul att få sina lemmar krossade i ett hjul. Jag kan blicka ännu längre bakåt också då korfästning skulle kunna vara ett adekvat alternativ. Dock skulle jag inte rekomendera en sådan bestraffning om det skulle visa sig att han faktiskt var sinnessjuk och inte förstod konsekvensen av sina handlingar. Det hade varit omoraliskt. Men rent principiellt anser jag att de grövsta brotten också ska ha de grövsta tänkbara straffen.
Citera
2021-03-06, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InvisiblePerson
Vittnen säger själva att han skrek detta
Nej det har dementerats
Citera
2021-03-06, 23:09
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Nej det har dementerats
Av dig då eller vem?
Citera
2021-03-06, 23:12
Medlem
Qassams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Av dig då eller vem?

Av ingen är min gissning. Att vänta på en utredning är ett måste. Men nu börjar trollen bli direkt komiska. Därmed inte sagt att han tjutit något innan han började kniva oskyldiga.
Citera
2021-03-06, 23:23
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qassam
Av ingen är min gissning. Att vänta på en utredning är ett måste. Men nu börjar trollen bli direkt komiska. Därmed inte sagt att han tjutit något innan han började kniva oskyldiga.
LaMotte har tydligen ett vittne som blev skuren av kräket. Enligt vittnet så ynkade afghanludret Anus akbar eller något liknande när han försökte mörda en oskyldig med macheten.
Citera
2021-03-06, 23:32
Medlem
19As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
LaMotte har tydligen ett vittne som blev skuren av kräket. Enligt vittnet så ynkade afghanludret Anus akbar eller något liknande när han försökte mörda en oskyldig med macheten.

Och skillnaden på Lamotte och alla annan media (gammel som ny, mainstream som alternativ, regimtrogen som oppositionell) är?
Hans uppehälle är precis som alla andras i ankdammen nyhetsförmedling beroende av att han förmedlar den bilden hans läsare vill ha.
Säger inte att han ljuger, men något sanningshelgon är bra jävla naivt att tro att han är.
Citera
2021-03-06, 23:34
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19A
Och skillnaden på Lamotte och alla annan media (gammel som ny, mainstream som alternativ, regimtrogen som oppositionell) är?
Hans uppehälle är precis som alla andras i ankdammen nyhetsförmedling beroende av att han förmedlar den bilden hans läsare vill ha.
Säger inte att han ljuger, men något sanningshelgon är bra jävla naivt att tro att han är.
När blev han beslagen med lögn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in