Citat:
Ursprungligen postat av
brunoDjungel
Här har du det korta svaret till varför de inte lägger ner:
(FB) Det fria Sverige, allt om DFS (F.d. spekulationstråden)
Och f ö så är jag rätt övertygad om att NMR är kontrollerade av polisen. Ett bättre sätt att dra till sig våldsbejakande individer och fläka ut dem totalt för att säkerställa att polisen vet exakt vilka de är och att de är garanterade att inte få några jobb, eller tillåtas ha någon form av position med makt i samhället, finns inte.
De drar till sig unga våldsverkare som hade kunnat bli farliga, bränner dem totalt och gör absolut ingen skada själva.
Öh, alltså har NMR dragit in 31,8 miljoner i Bitcoin så borde väl det snarare vara ett skäl att lägga ner verksamheten och pyssla med något väldigt rumsrent. Tvivlar dock på att de mottagit sådana summor.
Men ponera att siffran skulle ha varit sann. Vad blir då konsekvenserna? Några exempel jag kan tänka mig:
1. Det blir lättare att utmåla NMR som ett hot (vilket de ändå inte är eftersom en naziströrelse ändå inte skulle kunna ta makten ens med 300 miljarder i bagaget). Och skulle de komma till makten skulle nog resultatet direkt bli något typ The Samson Option.
2. Politiker/påtryckare blir mer sugna på att fimpa NMR om de har pengar.
3. Om NMR har några större tillgångar så är de kanske mer skyddade i en mer rumsren verksamhet.
Noterar f ö att Bitcoin kan sjunka tillbaka till nästan noll i värde om det dyker upp ett bra substitut på kryptovaluta-området för knarksmugglare och andra kriminella som jag antar är de som drivit upp värdet på Bitcoin innan Elon Musk m fl hoppade på tåget. Sydafrikanska bönder som inte får föra ut pengar ur landet och vill rädda vad som räddas kan innan konfiskationerna börjar har kanske också bidragit till att driva upp Bitcoin-kursen. Vet f ö att en boer-etnoaktivist och bonde i Sydafrika hållit på med Bitcoin-mining. Man kan ju f ö också tänka sig att något mattesnille med hjälp av en kvantdator löser problemet att knäcka Bitcoin-lösenorden. Eller att den som grundlade Bitcoin har någon slags bakdörr.
Byter ämne litet.
Anledningen till att man vill ha ny lagstiftning med möjlighet att förbjuda NMR som förevändning är väl inte att NMR och möjliga anhängare skulle utgöra ett mer påtagligt potentiellt polisiärt problem. Poängen skulle väl snarare vara möjligheten att senare kunna gå bra mycket längre. I USA har t ex Joe Biden m fl ur etablissemanget utpekat Proud Bouys, en rätt måttligt politisk grupp med snarast libertariansk inställning, som ”white supremacists” trots en tydligt färgad ledare och färgade medlemmar. Det ger väl en hint om hur långt man kan tänkas gå i västvärlden, om man skulle råka finna detta opportunt någon gång framöver.