2021-03-06, 18:50
  #961
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Kan du nämna en enda idrottare som ens var nära os-nivå i deras grenar vid den aktuella tidpunkten? Förresten får man väl ställa upp med tre idrottare per land om de klarar kvalgränsen - så vems platser tog Kallur och Alshammar?
Alshammar åkte ned med diskbråck i halsen o Kallur blev slagen av motionärer. Om du tycker deras prestationer är sevärda o motiverar de kostnader som lagts ned så är du dum i huvudet. Det hade förstås varit bättre att skicka någon ung el ingen alls!!
Citera
2021-03-06, 18:59
  #962
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Ja. Og et flertall av «de nye skribentene» på VM trådene eksponerer jo at de ikke har kunnskap om skidåkning. Men «sterke» meninger om skidåkning har flere av disse ny som vi ikke har sett i skidåkningsfoumet tidligere.

Når VM er over om et par dager, er de borte fra skiåkningsforumet.
Har dere alle indianer i kanoten?

Jag har sett ALLA VM-lopp sedan 70-talet! ALLA!!!!!! Min bror skrev mellantider på kollegieblock under loppen och vi har följt ALLT ända från Rönnlund (Ingolf Mork i backhoppning), Oddvar Braa, Vegard Ulvang, Svenn Åke Lundbäck, Juha Mieto, Thomas Wassberg, P G Mikkelsplass, Daehli.

Så dra igen ditt äckliga smil din fjord-apa! Har du varit nord om Stavanger??

Ta Gunde Svan som exempel, fast han låg åratal före i träningsmängd och näringsintag så var han ALDRIG i närheten av den överlägsenhet Dophaug är idag!!!

I DAG är konkurrensen 1000 ggr hårdare då vetenskapen slagit igenom även i Mongoliet och andra U-länder, så Dophaugs överlägsenhet är miljoner gånger mer ifrågasatt än ALLA tidigare idrottare!!!

Muehlegg var inte lika överlägsen som Dophaug!!!!!

Kräla tillbage under stena din!
__________________
Senast redigerad av NakedApple 2021-03-06 kl. 19:09.
Citera
2021-03-06, 18:59
  #963
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lissabonfire
Rätt ny på skidåkning, men så pass erfaren att veta hur sjukt jobbigt det är och vilken otrolig härlig träning de är.
Min fråga är: vad är det som gör johaug så himla överlägsen? Är det hennes kapacitet? Teknik? Alla åkare på den här nivån måste väl ha någorlunda samma antal träningstimmar per år?
Någon kunnig som kan förklara för en amatör?

Systematisk dopning inom hela det norska systemet, och en jakt på att utnyttja allt som inte är explicit förbjudet.

Det är ett riktigt ruttet land.
Citera
2021-03-06, 19:04
  #964
Medlem
Kallas kalas och svensk avundsjuka.

Kalla har varit en stor glädjekälla, eufori för det svenska folket och när elden börjar falna känns det tomt så att rädsla, ilska, fanatism kommer fram i psyket eller bara ett tack för sist. Kalla är en stor symbol för etablissemanget så känslorna flödar när hoppet inte syns. Hoppet är problemet och inte Kalla!

Jag säger bara tack Kalla och önskar dej lycka till!

Avundsjuka. De menlösa söker kontrollera andra. Hopplöst, de är de verkliga förlorarna! Norge har visat vägen till styrka och mod. Svensk förvirring till högmod. Skiddamerna kämpade väl men saknade vinnar psyket. Träning och mer träning är medicinen. Jag bara vet det!
Citera
2021-03-06, 19:14
  #965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
Hon har tagit sitt straff för misstaget hon gjorde. Att hon medvetet skulle dopa sig med anabola steroider finns inte på kartan. Varför skulle hon använda en substans som är lättast att upptäcka?

Johaug är en otrolig idrottskvinna som förtjänar all respekt.
Klart att hon dopade sig medvetet. Clostebol Användes av kvinnliga DDR-idrottare eftersom det gav en långvarig muskeltillväxt och var dessutom oerhört svårt att spåra eftersom halveringstiden rörde sig om timmar. Preparatet användes under uppbyggnadsperioden och effekten varade under flera år. För några år sedan kunde dopninglaboratorierna på ett bättre sätt kunna spåra dopningen längre tillbaka så att Clostebol kunde spåras ett par veckor efter intag. Om vi tittar på de faktiska omständigheterna vid avslöjandet så kan vi först konstatera att Johaug inte hade kollats på tre månader...
Den norske läkaren hade fått reda på att Johaug skull kallas till dopningskontroll, under träningslägret i Italien fick gänget kring henne panik och utförde en massa märkliga handlingar, Johaug har alltid lidit av att hennes läppar blir svårt brända i solen och detta utnyttjades av teamet, läkaren (som räknas till en av världens främsta dopningsexperter) rusade iväg och köpte en salva,Trofodermin, som han visste innehöll den anabola steroiden Clostebol. Han, som läkare, gick inte till apoteket som hade den salva hon vanligtvis använde, han gick till en sk Supermarket och köpte Trofodermin som de använde till att smörja in hennes läppar med en lämplig dos. Tilläggas kan både förpackningen och tuben var märkta med dopningsvarning. När de kom tillbaka till Norge anmälde de att Johaug hade använt Trofodermin. Hon testades naturligtvis och det upptäcktes en mindre mängd anabola steroider helt enligt planen.
För att berättelsen skall gå ihop måste man förutsätta att läkaren förlorat läsförmågan, totalt tappat sina medicinska kunskaper rörande dopningspreparat och omedvetet valt att handla dopningsklassad salva i ett snabbköp. Johaug hade även hon blivit illitterat och hävdade att hon inte läste bipacksedel eller registrerade varningen på tub och förpackning.
Så självklart har hon dopat sig medvetet och fortfarande får man Mulheggvibbar när man ser henne åka.
Citera
2021-03-06, 19:14
  #966
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NakedApple
Har dere alle indianer i kanoten?

Jag har sett ALLA VM-lopp sedan 70-talet! ALLA!!!!!! Min bror skrev mellantider på kollegieblock under loppen och vi har följt ALLT ända från Rönnlund (Ingolf Mork i backhoppning), Oddvar Braa, Vegard Ulvang, Svenn Åke Lundbäck, Juha Mieto, Thomas Wassberg, P G Mikkelsplass, Daehli.

Så dra igen ditt äckliga smil din fjord-apa! Har du varit nord om Stavanger??

Ta Gunde Svan som exempel, fast han låg åratal före i träningsmängd och näringsintag så var han ALDRIG i närheten av den överlägsenhet Dophaug är idag!!!

I DAG är konkurrensen 1000 ggr hårdare då vetenskapen slagit igenom även i Mongoliet och andra U-länder, så Dophaugs överlägsenhet är miljoner gånger mer ifrågasatt än ALLA tidigare idrottare!!!

Muehlegg var inte lika överlägsen som Dophaug!!!!!

Kräla tillbage under stena din!
Kan virke som du følte deg truffet av min beskrivelse av visse skribenter på tråden.
Citera
2021-03-06, 19:15
  #967
Medlem
Tyskan som kom nia, varifrån kom hon ? hon måste nog ha varit snabbast det sista varvet.
Citera
2021-03-06, 19:18
  #968
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Man må gjerne mene at Johaug er dopet, men å påstå at teknikken er middelmådig må man være svært kunnskapsløs for å hevde.

Det dummaste jag läst på länge.

Eftersom du inte verkar kunna något om skidåkning kan vi istället titta på hur hon springer:
https://www.youtube.com/watch?v=bL-5Ij5Rbn0

31:40 på 10 000 m är en riktigt bra tid, men vem som helst kan se att hon inte har någon fin teknik.
Citera
2021-03-06, 19:22
  #969
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goback
Tyskan som kom nia, varifrån kom hon ? hon måste nog ha varit snabbast det sista varvet.
Du menar hon som fick släppa Frida och Ebbas klunga efter typ 18 km?
Citera
2021-03-06, 19:24
  #970
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johl
...

.. Så självklart har hon dopat sig medvetet och fortfarande får man Mulheggvibbar när man ser henne åka.
Så kan det nog vara och Norge tog alltså guldet! Eller?
Citera
2021-03-06, 19:26
  #971
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solveig70
Alshammar åkte ned med diskbråck i halsen o Kallur blev slagen av motionärer. Om du tycker deras prestationer är sevärda o motiverar de kostnader som lagts ned så är du dum i huvudet. Det hade förstås varit bättre att skicka någon ung el ingen alls!!

Ok, men vilka ”alla lovande bakom” var det du åsyftade?
Citera
2021-03-06, 19:26
  #972
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Kan virke som du følte deg truffet av min beskrivelse av visse skribenter på tråden.
Som normann så har du som vanligt fattat allt tvärtom, men det klarade du inte av att läsa in hehe.

Du får nog ta och låta noen hjelpe deg att förstå vad jag menar.

Vi alla andra vet om att du selv (om du är någorlunda normal normann) förstår funderingarna och kring det norska astma-undret och läppsalvans undergjörende verkansgrad.

Du fölte att jag kände mig träffat för att jag följt skidåkning sedan 70-talet?????? Hmmm, kan du förklare dette?

Om du visste vem din fader var, kunde du spöret honom om äldre tider, men då får du spåra etter din mammas läppestick på många pikkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in