2021-03-06, 18:18
  #937
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Sier du det....

Albue- og håndledd, ankelledd og fot
Røntgen og CT
Førstevalg for kartlegging av frakturer, luksasjoner, deformiteter og artrose både for albue, håndledd, ankel og fot.
Tyvärr är du okunnig, men jag hjälper dig, i akut läget utesluta fraktur med rtg o ct, således avfärdas större skador . Sprickor i handled o båtben beh utredas med MR. Det vet alla normalbegåvade. Smärtan p besvären fr en spricka är lika som vid fraktur. Vi får se.
Citera
2021-03-06, 18:19
  #938
Medlem
Om jag hade haft en foliehatt hade jag sagt nåt i stil med att det "ju är självklart att man får allergiska utslag av att bli påkörd på handleden av en längdskida".

Men det sa jag inte!
Citera
2021-03-06, 18:19
  #939
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Vad yrar du om?
Skärp dig nu och svara på frågan.
Vad benämner du skidåkare som inte har en femteplats som bästa resultat under VM?
Kan man tänka sig att det beror på tidigare kapacitet, resultat och ålder mm?
Exempelvis:
Kalla: slut.
Ribom: bara inte tillräckligt bra.
Citera
2021-03-06, 18:19
  #940
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solveig70
Tyvärr finns det många idrottsliga exempel på i Sverige när vi satsar på gamla idrottar som är slut. Vi tar några exempel Foppa i Vancouver, Kallur i sista OS, Alshammars sista OS. De var med för god sak skull, blev bara tok, satsa på ungt nytt, allt har sin tid.

Vems plats tog Kallur och Alshammar i OS?
Citera
2021-03-06, 18:21
  #941
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Doping. Hennes teknik är medelmåttig.
Man må gjerne mene at Johaug er dopet, men å påstå at teknikken er middelmådig må man være svært kunnskapsløs for å hevde.
Citera
2021-03-06, 18:23
  #942
Medlem
Nästa svenska maktdemonstration blir i Tour de Ski:

Frida Karlsson - Ebba Andersson - Linn Svahn - Charlotte Kalla - Jonna Sundling - Maja Dahlqvist - Emma Ribom - Johanna Hagström - Moa Lundgren

Då får de köra samtidigt allihopa.
__________________
Senast redigerad av ccnut 2021-03-06 kl. 18:37.
Citera
2021-03-06, 18:25
  #943
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Sjokkert ble hun kanskje ikke, men hun ble overrasket.

Programleder Fredrik Skavlan lurer blant annet på treningsmengden, hvorvidt den er forskjellig i Sverige og Norge.

- Nordmenn trener mer enn de svenske. Det var noe jeg ble overrasket over, hvor mye de trener, da jeg fikk besøk av Marit (Bjørgen, red.anm)
https://www.nettavisen.no/charlotte-kalla/skavlan/marit-bjorgen/kalla-hos-skavlan-jeg-ble-overrasket-over-hvor-mye-nordmennene-trener/s/12-95-3423205028
Andra blir övertränade och får problem i stället.
Citera
2021-03-06, 18:25
  #944
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solveig70
Tyvärr är du okunnig, men jag hjälper dig, i akut läget utesluta fraktur med rtg o ct, således avfärdas större skador . Sprickor i handled o båtben beh utredas med MR. Det vet alla normalbegåvade. Smärtan p besvären fr en spricka är lika som vid fraktur. Vi får se.
Ja, du vet nok bedre enn de fleste. Som landslagsläkaren Anders Englund, og legene på sykehuset i Tyskland ++. Ha en fin kveld.
Citera
2021-03-06, 18:27
  #945
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggmastaren1
Vill bara informera att korruptionen är mycket mera förekommande i halleluja Sverige.
Jävla skräpland.

Fortsätt du att stödja korrupt skidåkning med dopade åkare och sälja giftodlad lax.
Hoppas det känns bra 😂

https://www.hd.se/2019-10-01/varfor-fortsatter-svenska-butiker-att-salja-norsk-industrilax
Citera
2021-03-06, 18:27
  #946
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Andra blir övertränade och får problem i stället.
Alle som er i verdenstoppen lever på en knivsegg, og det er fort gjort å trå feil som du sier. Mange har gjort det, og flere har hatt problemer å komme tilbake i etterkant.
Citera
2021-03-06, 18:29
  #947
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Vems plats tog Kallur och Alshammar i OS?
Alla lovande bakom förstås
Citera
2021-03-06, 18:30
  #948
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Man må gjerne mene at Johaug er dopet, men å påstå at teknikken er middelmådig må man være svært kunnskapsløs for å hevde.
Att påstå att Johaug vinner på teknik är svaert mentalt hallbart!

Det är frekvens Johaug vinner på! Inte teknik! Att hålla den frekvensen i distanslopp och sedan vara chanslös i sprint är ett för evigt tecken på doping.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in