2021-03-06, 15:55
Medlem
De som engagerar sig för ensamkommande afghaner försöker nu både äta kakan och ha den kvar:
1. Det här dådet påstås inte säga någonting om andra ensamkommande afghaner.
Det kombineras med följande påstående:
2. Det är väldigt påfrestande att vara ensamkommande afghan och inte veta om man får stanna.
Båda beskrivningarna går inte ihop.
Jag tror tyvärr att vi kommer att få se fler dåd av den här typen. Det är en frustrerad grupp unga män som är föremål för en av Sveriges mest infekterade inrikespolitiska strider.
Att det inte skulle vara terror är för övrigt bara sant i lagteknisk mening, är min bedömning. Jag är rätt övertygad om att afghanen i fråga ville terrorisera den omgivning han inte känner hjälper honom tillräckligt.
Och eftersom de ensamkommande afghanerna varken är flyktingar eller skyddsbehövande, som regel, ska de naturligtvis snarast skickas till sitt hemland. För allas vår säkerhet.
Undantaget de som uppfyller gymnasielagens villkor, givetvis.
Citera
2021-03-06, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Har träffat på invandrare som efter typ 10 år i Sverige inte kan svenska. Så han är nog bara en i mängden.

Nu vet jag iofs inte hur länge dessa har studerat språket.

Men jag undrar hur väl detta kan stämma som Joakim Lamotte sa. Det där om att denna femfemma skulle ha skrikit "Allahu akbar"?

Hur som helst: Ut med fanskapet!

Har träffat på svenskar som typ efter mer än 10 år i Thailand inte kan säga något annat än "hej" och "hur mycket kostar den lilla flickan för 1 timme?" på thailändska. Eller svenskar som efter mer än 10 år i Thailand inte kan säga något annat än "hola".

Att gärningsmannen skrikit "Allahu akbar" är högst osannolikt. Varje gång en högerextrem skriver något med källan "jag hörde det från X men jag kommer inte att nämna vem eller vad X är för något men trust me bro" så är det en lögn i 99% av fallen.
Citera
2021-03-06, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Vad vet vi mer om den afghanska, muslimske gärningsmannen?

- Han knarkade
- Totalt nolla i skolan. Klarade inga kurser och inte alfabetet
- Avslag på första asylansökan

Någon tjej? Eller bög kanske? Afghaner är ju kraftigt överrepresenterade vad gäller våldtäkter på småpojkar.

Han gillade boxning, har åkt fast påverkad av cannabis och han ser betydligt äldre ut än att vara född 12 Feb -99.
Han gillar Love Story och SHF (Svensk Hazar Förening)
Citera
2021-03-06, 15:58
Medlem
Haddock93s avatar
https://youtu.be/KwKNT-QkjXk

Stefan Löfven säger att våldsdådet i Vetlanda inte har någon koppling till migration

Herrejösses och detta klappträ röstar svenska folket på
Citera
2021-03-06, 15:59
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaBojke
När Lamotte skriver något ska man ta det med en enorm nypa salt, han är lika "trovärdig" som Fria Tider och liknande skräp. Sen brukar en del folk alltid hävda att gärningsmannen skrek "allahu akbar" i varje dåd. Är en taktik från högerextrema att påstå sådana lögner. Till och med när det visar sig att gärningsmannen är en vit kristen man påstås det i tidigt skede av någon vittne som ingen hört talas om att det skreks "allahu akbar".

det kommer en rättegång, som tur är, där allt det här kommer vevas i flera vändor till, med vittnen och brottsoffer som berättar vad de sett och hört. en rättegång om en ensamkommande åldersbluffande afghan med gymnasieamnesti som djuriskt huggit ner åtta svenskar, förmodligen gormandes allahu akbar. på alla punkter ett resultat av regeringens politik. då hjälper det inte ett skit om ni sossetroll sitter och skriver så fingertopparna nöts ner till benet. jobbigt va?
Citera
2021-03-06, 16:03
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Finns det någon ny information om hur det är med offren? Helt knäpptyst från vanlig media nu. Stabilt som skrevs sist kan ju betyda allt från allt från koma och uppåt.

självklart inte. men du kan läsa flera reportage om hur synd det är om GM och hans folkgrupp. fittmösse-sverige levererar!
Citera
2021-03-06, 16:04
Medlem
Citat:
Har träffat på svenskar som typ efter mer än 10 år i Thailand inte kan säga något annat än "hej" och "hur mycket kostar den lilla flickan för 1 timme?" på thailändska. Eller svenskar som efter mer än 10 år i Thailand inte kan säga något annat än "hola".

Att gärningsmannen skrikit "Allahu akbar" är högst osannolikt. Varje gång en högerextrem skriver något med källan "jag hörde det från X men jag kommer inte att nämna vem eller vad X är för något men trust me bro" så är det en lögn i 99% av fallen.

Har dessa svenskar sökt asyl i Thailand och levt på bidrag där? Du snackar bara skit såklart.

Det är knappast högst osannolikt att en muslim skriker Allahu Akbar oavsett om det handlar om ett terrorbrott eller vansinnesdåd. Snarare väldigt troligt.
Citera
2021-03-06, 16:05
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasektomi
De som engagerar sig för ensamkommande afghaner försöker nu både äta kakan och ha den kvar:
1. Det här dådet påstås inte säga någonting om andra ensamkommande afghaner.
Det kombineras med följande påstående:
2. Det är väldigt påfrestande att vara ensamkommande afghan och inte veta om man får stanna.
Båda beskrivningarna går inte ihop.
Jag tror tyvärr att vi kommer att få se fler dåd av den här typen. Det är en frustrerad grupp unga män som är föremål för en av Sveriges mest infekterade inrikespolitiska strider.
Att det inte skulle vara terror är för övrigt bara sant i lagteknisk mening, är min bedömning. Jag är rätt övertygad om att afghanen i fråga ville terrorisera den omgivning han inte känner hjälper honom tillräckligt.
Och eftersom de ensamkommande afghanerna varken är flyktingar eller skyddsbehövande, som regel, ska de naturligtvis snarast skickas till sitt hemland. För allas vår säkerhet.
Undantaget de som uppfyller gymnasielagens villkor, givetvis.
Gymnasielagen maken till politiskt haveri har sällan setts. Ett gäng överåriga manspojkar som tillför noll och ingenting av värde.
Citera
2021-03-06, 16:09
Medlem
Kan svinet ens utvisas ? Kan bli en fantastisk trend bland våra nya afghanska vänner att kniva på i full fart. Just ja, det gör de ju redan...
Citera
2021-03-06, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det kommer en rättegång, som tur är, där allt det här kommer vevas i flera vändor till, med vittnen och brottsoffer som berättar vad de sett och hört. en rättegång om en ensamkommande åldersbluffande afghan med gymnasieamnesti som djuriskt huggit ner åtta svenskar, förmodligen gormandes allahu akbar. på alla punkter ett resultat av regeringens politik. då hjälper det inte ett skit om ni sossetroll sitter och skriver så fingertopparna nöts ner till benet. jobbigt va?

Ja, och rättegången kommer (som nästan alltid) visa att ni SD-troll har fel som vanligt. Först togs terrormisstankarna bort några dagar sedan som fick er att gå i taket och påbörja desinformationskampanjer och när vi har hela bilden kommer ni glömma denna händelse och försöka sopa alla era felaktiga antaganden under mattan och upprepa samma beteende nästa gång något mord sker. Sen kommer det visa sig att det var en etniskt svensk som begår nästa mord och då sopas även det under mattan. Jobbigt va?

Om något så har ju regeringens politik sett till att färre sådana här dåd sker. Genom att satsa mycket på psykisk ohälsa.
Citera
2021-03-06, 16:12
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:

i vilket sammanhang har dessa rendez-vous inträffat? tänk efter noga innan du svarar, eftersom dina egna kunskaper i nämnda språk kommer att ställas till sin spets.

och nej, man säger inte "hola" i thailand.
Citera
2021-03-06, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Har dessa svenskar sökt asyl i Thailand och levt på bidrag där? Du snackar bara skit såklart.

Det är knappast högst osannolikt att en muslim skriker Allahu Akbar oavsett om det handlar om ett terrorbrott eller vansinnesdåd. Snarare väldigt troligt.

Att en kille med psykisk ohälsa i Sverige skriker allahu akbar vid ett mord är enormt osannolikt. Är ganska säker på att varken Peter Mangs, Anders Eklund, Hells Angels osv. skriker det vid mord. Inte ens gängkriminella skriker det vid mord.

Hur vet du att han är muslim? Han kan lika gärna vara kristen eller ateist. Kan ha varit en anledning till att han ville till Sverige, med tanke på att det inte är så säkert för kristna och ateister i Afghanistan som det är i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in