2021-03-06, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag ägnar mig inte åt fiktiva fall. Jag har aldrig haft en granne som mördat sin fru. Däremot finns det flera rättsfall av män som dödat sina fruar/sambos. Många av dem som dömts är svenska män. Ditt argument var att islam skulle ha varit orsaken till Vetlanda- mannens gärningar. Jag menar att han begick sina brott av andra orsaker. Exempelvis att han inte ville verkställas till Afghanistan, precis som Ikea-mannen inte ville verkställas till Italien. Samtidigt kan det faktiskt vara så att Vetlanda-mannen, till skillnad mot Ikea-mannen, faktiskt lider av en psykisk sjukdom som är orsaken till hans dåd. Det vet vi inte ännu. NMR- medlemmarna som nu enligt ryktet samlats för någon aktion har antagligen haft samma langare som Vetlanda-mannen.

Om du på allvar tror att langaren som med ett fast handslag överlåter lite pulver eller röka diskret är den samma som kommer med en sopsäck bärandes så visar du återigen det flertalet här inne tidigare sagt dig, du är dum!
Senast redigerad av tvarodalappar 2021-03-06 kl. 15:11.
Citera
2021-03-06, 15:11
Medlem
Haddock93s avatar
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3937897672971461&id=713993068 695287

Tack S och M för den här utvecklingen! Aldrig glömma, aldrig förlåta.
Citera
2021-03-06, 15:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3937897672971461&id=713993068 695287

Tack S och M för den här utvecklingen! Aldrig glömma, aldrig förlåta.
Afghanen skrek alltså "Allahu akbar" under sitt knivande. Kanske inte så konstigt att polisen sa att det misstänktes terrormotiv. Innan dom fick kontraorder från Stockholm om att detta skulle släppas av politiska skäl.
Citera
2021-03-06, 15:17
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Jag har inte facebook, vad avhandlas?

Av någon anledning kan jag inte kopiera texten men det avhandlas att terroristen skrek ALLAHU AKBAR enligt ett vittne som Lamotte intervjuat.
Citera
2021-03-06, 15:22
Medlem
rstsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C-P.Rejserbil
Vilken framtid tror du att någon har i Afghanistan? Är det rättfärdigt att utvisa någon dit? Är det konstigt att ett sådant hot får någon enstaka av dessa tusentals redan sköra människor att tippa över?

Det borde väl vara något som denna typ av människor tänker över väldigt noga innan de ens snattar ett tuggumi på Ica. Frågar du mig borde alla som sätter sin fot innanför gränsen vara tvugna att underteckna ett "avtal" om att "sköter jag mig inte är det bara att packa och åka hem". Ut med dom bara, dom har förbrukat all "rätt" att stanna. Det daltas förjävla mycket. De väljer själva och det är fanimej inte det minsta "synd" om dom. Jävla pack.
Citera
2021-03-06, 15:25
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Så du tror på fullt allvar han sitter o tänker....
Om jag dödar några stycken random människor så får jag stanna i Sverige🤔
Du tror inte han fick tokspel o fick för sig han va jagad av något??
Bara en dum sverigevän som kan komma på något så urbota dumt
Herregud!

Du har inte hört talas om att grovt brott förhindrar utvisning?

Hur psykstörd är du? Du e fan värre än afghanerna som i alla fall kan tänka Konsekvenstänk.

I annat fall får du förklara afghanska/afrikanska övertal i knivattacker.

Jag hoppas verkligen verkligen att du själv eller någon närstående till dig drabbas!
Citera
2021-03-06, 15:40
Medlem
Vad vet vi mer om den afghanska, muslimske gärningsmannen?

- Han knarkade
- Total nolla i skolan. Klarade inga kurser och inte alfabetet
- Avslag på första asylansökan

Någon tjej? Eller bög kanske? Afghaner är ju kraftigt överrepresenterade vad gäller våldtäkter på småpojkar.
Senast redigerad av AirOfficer 2021-03-06 kl. 16:02.
Citera
2021-03-06, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NakedApple
Herregud!

Du har inte hört talas om att grovt brott förhindrar utvisning?

Hur psykstörd är du? Du e fan värre än afghanerna som i alla fall kan tänka Konsekvenstänk.

I annat fall får du förklara afghanska/afrikanska övertal i knivattacker.

Jag hoppas verkligen verkligen att du själv eller någon närstående till dig drabbas!

Har inte fontanellen växt ihop på dig?

Grova brott förhindrar inte utvisning. Tvärtom, ger ju domstol anledning till att utvisa.
Citera
2021-03-06, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Av någon anledning kan jag inte kopiera texten men det avhandlas att terroristen skrek ALLAHU AKBAR enligt ett vittne som Lamotte intervjuat.

När Lamotte skriver något ska man ta det med en enorm nypa salt, han är lika "trovärdig" som Fria Tider och liknande skräp. Sen brukar en del folk alltid hävda att gärningsmannen skrek "allahu akbar" i varje dåd. Är en taktik från högerextrema att påstå sådana lögner. Till och med när det visar sig att gärningsmannen är en vit kristen man påstås det i tidigt skede av någon vittne som ingen hört talas om att det skreks "allahu akbar".
Citera
2021-03-06, 15:52
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravson
Kan ej hålla med statsministern att detta har ingenting att göra med invandringen.

ändå var det en av de bästa sakerna som kunde hända, att han kläckte ur sig det. vilket jävla sänke. SD:s bästa valarbetare näst efter MENA-packet som kutar omkring och knivar folk, bränner bilar, förnedringsrånar och gruppvåldtar.
Citera
Medlem
Uranusismightybigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Så du tror på fullt allvar han sitter o tänker....
Om jag dödar några stycken random människor så får jag stanna i Sverige🤔
Du tror inte han fick tokspel o fick för sig han va jagad av något??
Bara en dum sverigevän som kan komma på något så urbota dumt

Det har ju hänt tidigare, så varför skulle det vara så osannolikt.
Känts sig pressad under lång tid, studierna går inge bra, får krav på sig att skaffa försörjning eller förbättra betygen, kanske kopplat till en känsla att snart bli tvingad att lämna landet.....allt väller över till ett "fuck it alla jävla svennebögar kan dra åt helvete, hugger kniven i några st så låser dom in mig så får jag ju ändå vara kvar i varjefall, vad som helst är bättre än o bli tvingad tillbaka"....
Som sagt företeelsen är ingen nyhet, bara det att det är bara dom mer extrema fallen som lyfts fram i media av det enkla faktumet att det inte går att mörka och tystas ner....men det sker oftare än vad man kan tro....och det vet sannolikt du ochså om, bara att tänka sig in själv med ovissheten om att få stanna eller inte, bo på migrationsboenden under längre tider med tristess overksamhet och för att inte nämna blandade kulturella klientel som skapar konflikter....allt det ihop kopplat med det faktum att väldigt många människor som söker sig hit har väldigt annorlunda kulturella uppväxter än du och jag, en stark känsla för heder till exempel, vilket ofta ligger väldigt nära våld.
Det är i grunden politik det handlar om, min hävd är att man tar inte in fler människor som det går att assimilera i samhället på ett vettigt sätt, det är ingen som mår bra som det är nu, varken vi eller invandrare, det är luddiga regler ställs slappa krav finns begränsat med arbete begränsat med boenden en ständig polariserad konflikt mellan svenskar internt som gör att invandrare själva ofta känner sig oönskade och som allt för ofta utmynnar i utbrott och blodvite, och allt som oftast mot svenskar, som spontant och befogat reagerar med förakt och avsmak.
Och politikerna lyser, som vanligt, med sin frånvaro från ansvar....för som sagt det är ju i grunden ett politiskt beslut som har gjort den här händelsen möjlig, oavsett varför han gjorde som han gjorde....han befann sig i landet pga gymnasielagen som drevs fram av sjuklöverpartierna, och därmed under deras ansvar.....men som vanligt verkar det inte finnas något konsekvenstänk från våra politiker med att ta in väldigt många människor under relativt kort tid in i landet utan att låta det ta tid att assimileras, och inget ansvarstagande heller.

Mannen som gjorde gärningen i Vetlanda visste mycket väl vad han gjorde, även om han mådde dåligt och kändes sig pressad....det var en medveten handling och han skall straffas för det, sen utvisas för att aldrig kunna återvända till det här landet, han har förbrukat sin chans och sitt förtroende hos medborgarna.
Men den stora frågan, själva grundbulten i det hela är ju, vem tar det politiska ansvaret(?)....min gissning är, ingen(!)...
Nästa vecka så sitter alla runt fikabordet på jobbet o pratar om mellon och har glömt och förträngt allt som är obehagligt och riskerar obehagliga konflikter som stör deras vardag....
Och ni som sitter och drevar mörkar och försöker hitta på allt som bara går för att tysta förnuftets röst, det sunda i att se problematiken för vad den verkligen är, känner att ni har stävjat "hatet" ännu en gång i godhetens namn....tills sanningen kommer ifatt er och biter er i arslet.
Citera
Medlem
Finns det någon ny information om hur det är med offren? Helt knäpptyst från vanlig media nu. Stabilt som skrevs sist kan ju betyda allt från allt från koma och uppåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in