2021-03-06, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jo jag vet att det finns två. En på 4,2, där mäklaren inte vill vara med på bild och en från Notar som säger upp mot 5 miljoner. Men personen skrev att Esbjörn hade initierat en värdering och den hade jag missat.
Notar 4.2 miljoner +/- 200.000 och Esbjörns Densia 4.6 miljoner. Båda är rätt långt från din värdering.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
jo lagen är glasklar. Den ska alltid vara glasklar, annars har vi ett problem....
Domstolar har aldrig att pröva lagen - de har att pröva hur saker förhåller sig till den.

Så va säger lagen om att du skulle vakna imorgon efter en blöt kväll och har skrivit över allt du äger på mig. Du minns ingenting förutom att jag och en kompis till mig kom på besök och började bjuda på hot shots och nu sitter du med ett påskrivet kontrakt.

Va säger den glasklara lagen?
Senast redigerad av Spakur 2021-03-06 kl. 14:24.
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Men ändå kan ingen påvisa en enda tveksamhet.
Men du tycker ändå att de finns....
Att en tråd med över 21 tusen inlägg och en miljon läsare. Samt alla löpmeter artiklar som skrivets om detta. Så finns det nog fler än jag som tycker det finns tveksamheter.
2021-03-06, 14:12
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Notar 4.2 miljoner +/- 200.000 och Esbjörns Densia 4.6 miljoner. Båda är rätt långt från din värdering.
Tack för konkret och bra svar på min fråga, och för att du valde att svara utan att förolämpa.
2021-03-06, 14:13
Medlem
Det är väl klart att det är drev. Jag skulle säga att många här visar skolboksexempel på gish gallop. Sedan är det några envisa som försöker visa logik och hänvisningar. Det verkar även vara en del som styrs från Sveavägen 68 resp Örebro. Ni vet nog vilka som hör till vilken grupp själva..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Tack för konkret och bra svar på min fråga, och för att du valde att svara utan att förolämpa.
Förtydligande, Densias värdering hade ett spann upp till 5 miljoner i sin värdering, plus en värdebedömning på 8 miljoner efter renovering.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
ändå går en del "glasklara" fall helt åt andra hållet än man någonsin tänkt.... som i det fallet en 50-årig gubbe gjorde en 13årig tjej gravid, han gick fri för att han gjorde det i sömnen!!
Man kan ändå inte göra som rapparen Spakur och påstå att domstolar bara tar upp saker som inte är glasklara. De flesta fall som tas upp är precis det.
2021-03-06, 14:14
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
tja vi vet att hon sprang där flera ggr under sommaren och träffade Esbjörn att hennes barn var med vid minst ett tillfälle. FHM s råd var att alla 70+ skulle undvika att träffa andra.

Eftersom vi inte vet vilka avstånd som hölls, finns det ingen anledning att bolla i den frågan. FHM kom ut med "rekommendationer", det betydde inte att alla 70+ skulle isoleras totalt. Hade EsB varit rädd för C19 hade han aldrig gått till Ebba för kaffe, och samma gäller ju för Matz som åkte upp i sept för att hämta grejor liksom Monica/Maggan/Ulf med lånebilen som är runt honom och speciellt Brännström på Expressen som blir fotad i huset med Esb, och fotografen måste ha stått under 1 m när han tog bild snett bakifrån på Esb vid gröna bordet eftersom det står dikt mot fönstret i huset.
2021-03-06, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Eftersom vi inte vet vilka avstånd som hölls, finns det ingen anledning att bolla i den frågan. FHM kom ut med "rekommendationer", det betydde inte att alla 70+ skulle isoleras totalt. Hade EsB varit rädd för C19 hade han aldrig gått till Ebba för kaffe, och samma gäller ju för Matz som åkte upp i sept för att hämta grejor liksom Monica/Maggan/Ulf med lånebilen som är runt honom och speciellt Brännström på Expressen som blir fotad i huset med Esb, och fotografen måste ha stått under 1 m när han tog bild snett bakifrån på Esb vid gröna bordet eftersom det står dikt mot fönstret i huset.
så för att andra inte följer FHMs rekommendationer är det fritt fram för Ebba partiledare att inte göra det också. Var det därför hon var ute och festade samtidigt som smittan ökade på kraftigt igen?

Jo rekommendationer var att de skulle isolera sig. Därför de flesta butiker hade tider där inga andra fick vara i butiken som inte var 70+ mm. mm
Senast redigerad av sandraso 2021-03-06 kl. 14:19.
2021-03-06, 14:17
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Det finns inget syfte med hennes uthängning som gör den försvarlig.

Det blir ju ganska konstigt om det står ena parten fritt att ljuga hur mycket som helst i rätten (och i tidningarna innan dess, och då får man inte ens påpeka att han dömts för brott (och jag gissar på att han nekade vid det tillfället, iom att han startade en rättshaverist förening) så han har ju ljugit i domstolar tidigare...

Men jag litar inte på rätten i det här landet längre, det är knappast bara advokaterna som tjänar mångmiljonbelopp på alla flyktingar, och genom att serva invandrarbrottslingar, det har ju spridit sig till hela samhället numera, varför skulle inte domstolarna också korrumperats?
2021-03-06, 14:18
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Förtydligande, Densias värdering hade ett spann upp till 5 miljoner i sin värdering, plus en värdebedömning på 8 miljoner efter renovering.
Jag skrev ju tydligt varför jag tror som jag tro. Dels min egen kunskap om priserna på sjötomter runt där jag bor.
Dels de höga bostadspriser i Stockholm-Uppsala överlag.
Dels det faktum att bostadspriser i synner het på hus och en bit utan för storstad har ökar under pandemin.

Jag har så svårt att tro att likvärdiga objekt vid min insjö 30 mil från Stockholm skulle vara betydligt dyrare än detta objekt.
2021-03-06, 14:19
Medlem
Citat:
Densia skriver tydligt: Bedömt marknadsvärde vid värdetidpunkten februari 2021 är 4 600 000 kronor.

Det är klart att värdet ökar om man renoverar. Bygger du en tennisplan och en helikopterplatta så blir värdet ännu högre, för att inte tala om ifall du anlägger en inomhussimhall och bowlingbanor. Det tror jag att de flesta förstår.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in