2018-12-15, 19:36
Medlem
borgir82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilmayo
Lite för tidigt för att han redan ska ha blivit släppt? Ev. kanske permissar o så men tvekar på att han är släppt.

Nja,säg inte det. Han har ju suttit häktad i säkert ett år oxå.Något han kan räkna av på straffet.Sen är det ju oxå drygt 4,5 år sen HR domen kom.Och lägg därtill 2/3 regeln.
Citera
2018-12-27, 09:03
Medlem
borgir82s avatar
Heter Tony Johansson numera
Citera
2019-03-20, 13:10
Medlem
Dopaminas avatar
Kom ut i mitten av förra året.
Citera
2021-03-04, 10:22
Medlem
Split-eds avatar
P3 dokumentär om detta ärende släpptes idag
Citera
2021-03-05, 10:20
Medlem
CassandraCs avatar
Vad tror ni oddsen är att Tony inte sitter just nu och bygger upp sitt nya harem via instagram osv osv? Att låta en serievåldtäktsman som denna gå fri är så korkat, hans sexuella drifter har ju knappast avdunstad för att man suttit inlåst, snarare är de starkare än någonsin.
Citera
2021-03-05, 10:38
Medlem
rex144s avatar
De flesta körskollärare är störda, de sitter hela dagarna med unga tjejer i ett litet utrymme som bilen är och blir jävligt kåta, sedan går de in på körskolans toalett och runkar för att lätta på trycket. De är ensamma men unga tjejer som är stressade och osäkra , det triggar lärarnas sexuella rovdjursinstinkt. De kan låtsas vara "pappa" till de och trösta de, bygga upp deras självförtroende som bilförare.
Citera
2021-03-06, 08:10
Medlem
Pumpkings avatar
Bor han där han är folkbokförd så har han ju det verkligen idylliskt, adressen ligger ju väldigt fint ute på landet med sjöutsikt.

Jag har läst igenom hela tråden och lite material kring den, och i den bloggpost som postades tidigare http://fotfolketfunderar.blogspot.com/2008/11/tony-meijerhatatony-meijer.html så fastnade jag för en kommentar:
"Anonym sa...
Jag håller på och bearbetar det som hände mej för tjugo år sedan, och med lite perspektiv, och då man läser allt otäckt, är jag ganska säker på att jag inte var den enda som råkade ut för honom då. Är man tillräckligt förstörd som människa, antagligen utsatt själv, då blir man det han antagligen alltid har varit, en dubbelnatur och 100% psykopat!

14 APRIL 2009 17:58"

Han verkar alltså ha utsatt kvinnor redan i slutet på 80-talet när han var i 25-årsåldern själv, och fortsatte med det fram till han åkte fast senast, nästan 25 år senare. Hoppas innerligt att han fått bra behandling i fängelset för att bryta de där väl invanda livsmönstrena.

Sedan såg jag dessutom att Expressen har tre bilder på honom i en artikel från 2014
https://www.expressen.se/nyheter/bildspecial-tony-50-domd-till-atta-ars-fangelse/

Han verkar för övrigt även vara gift.
Senast redigerad av Pumpking 2021-03-06 kl. 08:14.
Citera
2021-03-07, 18:06
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
Vad tror ni oddsen är att Tony inte sitter just nu och bygger upp sitt nya harem via instagram osv osv? Att låta en serievåldtäktsman som denna gå fri är så korkat, hans sexuella drifter har ju knappast avdunstad för att man suttit inlåst, snarare är de starkare än någonsin.
Enligt en källa från insidan var hans sikte inställt på Thailand då han läste det språket som besatt under sin fängelsevistelse. Vad han gör åt sin sexdrift i dagsläget är oklart.
Senast redigerad av Dopamina 2021-03-07 kl. 18:26.
Citera
2021-03-07, 18:22
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
De flesta körskollärare är störda, de sitter hela dagarna med unga tjejer i ett litet utrymme som bilen är och blir jävligt kåta, sedan går de in på körskolans toalett och runkar för att lätta på trycket. De är ensamma men unga tjejer som är stressade och osäkra , det triggar lärarnas sexuella rovdjursinstinkt. De kan låtsas vara "pappa" till de och trösta de, bygga upp deras självförtroende som bilförare.
Du är medveten om att han allt som oftast inte äter där han skiter för att det vore otroligt korkat?

Personerna som medverkar i dokumentären kommer från spridda delar av Sverige, vilket nämns av journalisten. Så att GM:s sikte främst var inställt på elever under sitt jobb som körskolelärare betvivlar jag starkt med tanke på de spridda dialektala skillnaderna hos offren i dokumentären.
Citera
2021-03-07, 18:27
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Bor han där han är folkbokförd så har han ju det verkligen idylliskt, adressen ligger ju väldigt fint ute på landet med sjöutsikt.

Jag har läst igenom hela tråden och lite material kring den, och i den bloggpost som postades tidigare http://fotfolketfunderar.blogspot.com/2008/11/tony-meijerhatatony-meijer.html så fastnade jag för en kommentar:
"Anonym sa...
Jag håller på och bearbetar det som hände mej för tjugo år sedan, och med lite perspektiv, och då man läser allt otäckt, är jag ganska säker på att jag inte var den enda som råkade ut för honom då. Är man tillräckligt förstörd som människa, antagligen utsatt själv, då blir man det han antagligen alltid har varit, en dubbelnatur och 100% psykopat!

Han verkar alltså ha utsatt kvinnor redan i slutet på 80-talet när han var i 25-årsåldern själv, och fortsatte med det fram till han åkte fast senast, nästan 25 år senare. Hoppas innerligt att han fått bra behandling i fängelset för att bryta de där väl invanda livsmönstrena.

Sedan såg jag dessutom att Expressen har tre bilder på honom i en artikel från 2014
https://www.expressen.se/nyheter/bildspecial-tony-50-domd-till-atta-ars-fangelse/

Han är inte gift längre. Det tog slut när han satt i fängelset. Om han nu inte har hunnit gifta sig igen efter att han släpptes ut 2018.
Citera
2021-03-16, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking

"Anonym sa...

Vad är hans nuvarande adress? Vet man mer om vad han har för sig numer?
Citera
2021-03-18, 12:22
Medlem
Vet någon om FUP för detta ärende finns uppladdat någonstans? Har inte lyckats hitta något i den här tråden iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in