2021-03-01, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autodidis
Köper en på Tradera eller Blocket, kostar 2-3 tusen mer.

Haha såklart... men om man inte vill betala extra utan vill köra vanliga priset?
Citera
2021-03-01, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonsolen200
Haha såklart... men om man inte vill betala extra utan vill köra vanliga priset?

Då får du vänta. Finns en anledning till att de säljs dyrare där lol. De går ju inte o få tag på. Tror du folk hade lagt 2000-3000 mer om det gick att köpa för ursprungspriset?
Citera
2021-03-01, 16:07
Medlem
Tvonds avatar
Nu kan man köra krypto mining med PS5 inte bra nu lär det bli ännu högre pris och mer scalpers som ska sälja till överpris och ännu sämre tillgång för folk som vill spela. Bra kapacitet dock på PS5 i paritet med ett RTX3080 vad gäller krypto. 98MH/s

https://gadgettendency.com/this-is-a-breakthrough-sony-playstation-5-has-been-adapted-for-mining/
Citera
2021-03-01, 16:20
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Nu kan man köra krypto mining med PS5 inte bra nu lär det bli ännu högre pris och mer scalpers som ska sälja till överpris och ännu sämre tillgång för folk som vill spela. Bra kapacitet dock på PS5 i paritet med ett RTX3080 vad gäller krypto. 98MH/s

https://gadgettendency.com/this-is-a-breakthrough-sony-playstation-5-has-been-adapted-for-mining/

Disclaimer på denna flera verkar nu hävda att det är fejk.
Citera
2021-03-02, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevin7254
Då får du vänta. Finns en anledning till att de säljs dyrare där lol. De går ju inte o få tag på. Tror du folk hade lagt 2000-3000 mer om det gick att köpa för ursprungspriset?

Verkar som mediemarkt släppte ett gäng idag. Lyckades lägga en i varukorgen men när jag skulle välja leveranssätt kom jag inte vidare. Antar att det finns massa botar som klickar hem de flesta konsoler som släpps.

Är det nån som har en update vad gäller tillverkningen? Försöker liksom läsa mig till när det kommer släppa men det verkar vara dåligt med updates.
Citera
2021-03-02, 14:56
Medlem
Big Bosss avatar
Fått leveransbekräftelse i postnord appen från CDON nu. Tack för tips i tråden.
Citera
2021-03-03, 12:52
Medlem
UncleJohns avatar
Man kan köpa en ps5 standard edition på mediamarkt men det står att den inte är i lager, är det någon bugg?
Citera
2021-03-04, 11:13
Medlem
Faanvachills avatar
Hör ett lågt vibrerande ljud från min PS5 när jag spelar mer krävande spel. Ljudet dör så fort jag stänger ner spelet. Är det ”cool whine” jag hör? Är det något att oroa sig för, eller är allt i sin ordning?
Personligen stör jag mig inte på det då det knappt hörs, speciellt inte när jag använder hörlurar. Jämfört med min PS4 PRO som låter som en jetmotor, så är detta ingenting.
Citera
2021-03-04, 11:32
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faanvachill
Hör ett lågt vibrerande ljud från min PS5 när jag spelar mer krävande spel. Ljudet dör så fort jag stänger ner spelet. Är det ”cool whine” jag hör? Är det något att oroa sig för, eller är allt i sin ordning?
Personligen stör jag mig inte på det då det knappt hörs, speciellt inte när jag använder hörlurar. Jämfört med min PS4 PRO som låter som en jetmotor, så är detta ingenting.

Troligen coil whine om det är en tjutande ljud ja, har haft det på PC komponenter, främst när man spelar. Händer på vissa mindre bemedlade spolar som blir överbelastade.
Citera
2021-03-04, 15:41
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Har fått två st PS5 när jag bara har beställt 1 från Mediamarkt. Verkar som det inte har dragits nått extra från kontot.

Tänker lämna tillbaka den andra då de säkert kommer märka att de har skickat dubbelt. Det enda skillnaden är ordernummret annars är allt likadant.

Tror ni man kan fråga om kompensation för att man är så hederlig?
Så tydligen var det så här:

Frugan beställde PS5 men betalningen gick inte igenom via Klarna.
Hon bad en kompis till oss att beställa och betala.

Nu har vi kvitto för båda PS5rna, dock behöver vi betala för den som inte gick igenom Klarna.

Funderar nu på att betala dessa 6k och sedan sälja för 8k :P
Citera
2021-03-06, 08:01
Avslutad
Jag kan säga det att laddar du ner två nyare spel till ps5 digitalt så tar det upp nästan hela hårddisken.. att Sony inte släppte en 10 TB-version av ps5... så jävla dåligt
Citera
2021-03-06, 14:24
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runw17
Någon som vet när man kommer kunna köpa ps5 utan att behöva stå i kö osv
2/4 https://www.primlogic.se/produkter/9814
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto