2021-03-05, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Angående spekulationerna om granbarkborre, så kan man nog utesluta det. Det är en frisk gran i förgrunden på en av bilderna i artikeln. Det syns också ett antal, sedan länge, döda träd i bakgrunden.

Är bilden tagen i oktober/november?

Hört talas om att lövträd fäller sina löv på vintern?
2021-03-05, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Tackar tackar! Det var värre än jag mindes det
Men ändå sanningen, det är det allra värsta! Eller hur?
2021-03-05, 22:45
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Vete fan vad Samenytt är för något, verkar lite suspekt, så läs med en skopa salt.
Socialdemokratisk tankesmedja: ”Ebba Busch är en falsk och vidrig lögnare”
https://samnytt.se/socialdemokratisk-tankesmedja-ebba-busch-ar-en-falsk-och-vidrig-lognare/

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Nyheten är sann. Alla uttalanden från Martin Rynoson, bitr. analyschef på tankesmedjan Tiden går att se på Twitter. Det är en solklar S kampanj riktad mot Ebba Busch med Esbjörn som slagträ. Broderskapsrörelsen har allierat sig med en tidigare dömd sexbrottsling för att krossa en politisk motståndare. Politiken ger konstiga sängkamrater.

https://twitter.com/mrynoz/status/1367548115989970947
Tankesmedjan Tiden är grundad av LO, SAP och ABF och har fortfarande starka band till arbetarrörelsen. Oavsett hur illa jag tycker om Ebbas agerande i husaffären är detta oacceptabelt. Martin Rynoson borde få foten omgående.
2021-03-05, 22:47
Bannlyst
Envis jävel, hon sänker ju hela KD nu. Hur länge ska hon få hålla på och bråka?
2021-03-05, 22:47
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Du plockar ut ett inlägg från en sammanhanget i en diskussion. Jag skrev inte att hans kriminalitet diskvalificerar honom från att vara ombud. Jag skrev att det påverkar honom. Det är ett sätt att förhålla sig lite mindre nogräknat till sanningen. Han gjorde upp en strategi för § 31 på Pernroth Lüllmaas Facebook innan han hade träffat Esbjörn. Han blev sedan ombud och efter det gick Esbjörn ut i Expressen med historien om hur han ångrat sig dagen efter kontraktsskrivningen. Sedan har han själv motsagt detta vid senare tillfällen. Så Binninges syn på lag och rätt påverkar hans arbete på ett oönskat sätt. Den som i första hand bör diskvalificera honom snarast är Esbjörn.
Menar du då att Ebbas syfte med att skriva som hon gjorde på Fejan var ett sätt att försöka påverka Esbjörn att skaffa ett mer rekorderligt ombud?
2021-03-05, 22:51
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Men ändå sanningen, det är det allra värsta! Eller hur?
Varför tog Ebba bort det då. Törs hon inte stå för "min sanning"
2021-03-05, 22:52
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Du kan ha helt rätt i din slutsats att det som Ebba skrev inte är straffbart som förtal. Men jag skulle inte satsa många kronor på det i ett vad.

Varför skulle det ha allmänintresse att en rätt obetydlig figur i Örebro för 15 år sedan gjorde allvarliga brott?

Däremot skulle det kunna ha ett allmänt intresse att på ett generellt plan diskutera om inte kraven för att få vara ombud skulle skärpas. Men det kan göras utan att peka ut någon enskild person.

Ni verkar ha snurrat in er i ett "allmänintresse". Men det handlar inte om något allmänintresse, det handlar om ifall Ebbas uttalande var försvarlig eller inte. Varför det var försvarligt har jag redan förklarat, så tänker inte göra det igen, bara kort och gott notera att uttalandet resulterade i att förtalsdrevet mot Ebba upphörde omgående och vändes till en mycket mer korrekt och sanningsenligt rapportering. Bara det är bevis nog på försvarligheten i uttalandet.
2021-03-05, 22:52
Medlem
Citat:
Det kan vara så om man har en funktionsnedsättning, se exempel:
Varför tror du att han körde mot rött och inte reagerade på cyklisten?
Varför tror du att han inte betalat sina räkningar, fast att han kan, så att det blir betydligt dyrare när kfm kommer in i bilden?
Varför tror du att han reagerade när träden kapades om han verkligen insåg att fastigheten var såld? Varför tror du att han gjort minnesundersökningar i 10 års tid om han inte själv känt att något var fel?
Olyckan berodde enligt rätten på en tillfällig ouppmärksamhet, de sade ingenting om en funktionsnedsättning.
Esbjörn har haft fyra adresser och slirat lite med räkningar, det kan lika gärna bero på rymligt samvete eller slarv.
Han reagerar ömsom med att glömma eller på nedsågade träd eller på att Ebba Busch tjatade eller att hon inte är någon dam. Han väljer olika lögner beroende på sammanhanget. Det är alltid bättre att säga sanningen så behöver man inte försöka komma ihåg sina lögner.
Han har nog en släng av inbillningssjuka för det är inget fel på honom enligt undersökningarna, förutom lite normal glömska. Det har många i olika grad. Esbjörns största problem är att jan tenderar att minnas det han vill minnas även om det aldrig hänt.
2021-03-05, 22:53
Medlem
Citat:
Varför tog Ebba bort det då. Törs hon inte stå för "min sanning"
Hon hörde kanske att Johann Binninge blev ledsen?
2021-03-05, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ni verkar ha snurrat in er i ett "allmänintresse". Men det handlar inte om något allmänintresse, det handlar om ifall Ebbas uttalande var försvarlig eller inte. Varför det var försvarligt har jag redan förklarat, så tänker inte göra det igen, bara kort och gott notera att uttalandet resulterade i att förtalsdrevet mot Ebba upphörde omgående och vändes till en mycket mer korrekt och sanningsenligt rapportering. Bara det är bevis nog på försvarligheten i uttalandet.
En partiledare får nog tålas att granskas, hon är knappast den första. Att granskas, är inget drev. Alla partiledare granskas. Och är dom i blåsväder så blåser det hårt, detta har ju varit i nästan ett halvår nu, men det beror ju på att tvisten är ju fortfarande lika aktuell nu som när det först blev känt.
2021-03-05, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Menar du då att Ebbas syfte med att skriva som hon gjorde på Fejan var ett sätt att försöka påverka Esbjörn att skaffa ett mer rekorderligt ombud?
Nej, det menar jag inte. Jag menar att jag tycker att han borde skaffa sig ett ombud med utbildning, rättspatos och rätt erfarenhet. Esbjörn behöver ingen expert inom det område som är Rättssäkerhetsorganisationens specialitet.
2021-03-05, 22:57
Medlem
Mysquos avatar
Jag är mest förvånad över varför just den här tomten med detta huset måste vara så viktigt.
Hon borde ha budget att finna många likvärdiga eller bättre alternativ än det här.
Om hon vinner, så kanske grannarna står kvar på Esbjörns sida och då kan det väl knappast kännas särskilt avkopplande att hålla till där. Hon kan bara förlora den här striden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in