2021-03-05, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelkrumelur
Fortfarande trams även om du hänvisar till lagtext. Har du läst och förstått lagtexten?
Finns inget om att brottet måste vara grovt för att RPV ska utdömas. Och det var det jag påpekade.

För övrigt har du fel ifråga om språket. Språkkunskaperna är inte en faktor för beslut om RPV.

Den här tråden handlar om terrorism och misstankar om grova brott. Ingetdera särskilt tramsigt Fråga har sen uppstått om den misstänkte är svårt mentalt sjuk och i "vansinne" begått gärningarna. Inte heller det är särskilt tramsigt. Du förstår inte vad jag skriver när jag hävdar att vid grova brott, av den karaktär som det är fråga om här, så ska domstolarna innan de bestämmer om påföljden utreda om den misstänkte är frisk eller svårt sjuk. I vissa fall behöver brotten inte vara grova men domstolen kan inse att de behöver en RPV-utredning ändå. En del brott kan vara definierade som grova, men ändå inte leda till RPV-utredning, då det är brottens art som bestämmer hur domstolarna beslutar i frågan.

För övrigt så har du fel ifråga om vilka krav som ställs på de personer som omfattas av rätten till fängelsebefrielse och istället kan få RPV. Det har anknytning till den vård som faktiskt kan beredas de enskilda. Men det hamnar väldigt OT från ämnet och saken i det här fallet.

Du behöver inte svara igen eftersom du mer vill skälla och gnälla än faktiskt tillföra något vettigt.
Citera
2021-03-05, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Lamotte: Tamim Sultani skrek "allahu akbar" under attacken i Vetlanda

Ungefär lika trovärdigt som när han bar skyddsväst i TV. Visserligen kan han ropat vad som helst, men det finns fortfarande inte terrormotiv bakom denna attack.
Swishhoran får nog ha mer än att det är hörsägen från någon som är rädd.
Citera
2021-03-05, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InvisiblePerson
Samnytt:

TERRORMOTIVET: Sultani skrek ”Allahu Akbar” när han högg svenskarna

https://samnytt.se/terrormotivet-sultani-skrek-allahu-akbar-nar-han-hogg-svenskarna/

Också från artikeln:

Citat:
Enligt uppgifter till Samnytt var alla sju offer som Tamim försökte mörda – män mellan 30 och 75 av svenskt ursprung.

https://samnytt.se/terrormotivet-sultani-skrek-allahu-akbar-nar-han-hogg-svenskarna/
(Min fetning)

Detta terrordåd har från första början verkat skrämmande likt "IKEA-morden", inte minst vad det gäller just motiv.

Har denna afghan medvetet attackerat just specifikt svenskar, precis som eritreanen i Västerås? Är det därför vi ser denna febrila aktivitet från regimtrollen här på FB? Är det därför regimmedia gör sitt yttersta för att blanda bort korten och framställa GM som ett offer?

Om det visar sig att GM attackerat svenskar pga. vår etnicitet kommer detta dåd då beskrivas som det terrordåd det är? Kommer regimmedia uppmana till solidaritet med det svenska folket? Kommer regimen uppmana till offentliga demonstrationer som fördömer hatet och våldet mot det svenska folket?

...om offren uteslutande tillhörde någon av följande grupper vore väl ett sådant förfarande ändå att vänta: judar, homosexuella, muslimer.

Varför skulle det vara annorlunda när något så här avskyvärt händer oss svenskar?
Senast redigerad av HenKarl 2021-03-05 kl. 21:38. Anledning: Rättstavning
Citera
2021-03-05, 21:37
Medlem
InvisiblePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Samnytt är en invandrarkritisk sida, inte opartiska.

Vem är INTE invandringskritisk efter alla mord, våldtäkter och rån vi haft senaste tiden där invandrare är starkt överrepresenterade? Att vara invandringskritisk betyder att man ser verkligheten även om man inte nödvändigtvis har drabbats av den själv. Det kallas medmänsklighet.

Folk som fortfarande är för invandring har inte drabbats själva och tror därför att landet är ett tryggt, gosigt kuddrum. Det finns en stark egoism hos dessa individer som inte förstår att folk i samhället har ett helvete till vardags. Så länge ingen i min närhet har drabbats så är det ju lugnt, eller hur?

Det börjar bli tabu att vara sosse eller invandringsälskare. Det går inte att förneka verkligheten längre även fast många fortfarande gör det. Finns fortfarande folk som är grovt hjärntvättade efter ett helt liv där SVT och mainstreammedia beskrivit deras verklighet åt dem men dessa personer blir färre och färre, gudskelov.

Blir intressant om afghanen skrikit Allahu Akbar eller inte men det kan väl inte vara det enda som avgör om det är terrorbrott eller inte?
Senast redigerad av InvisiblePerson 2021-03-05 kl. 21:41.
Citera
2021-03-05, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag har inget exempel på att han ljugit. Följer honom inte. Antar att hans skrivelse i det här fallet inte kan motbevisas heller?

Men medge att det inte kan betraktas som bekräftat när uppgiften endast kommer från en källa. Lamotte skriver förresten inte heller hur han verifierat att den som kontaktat honom verkligen är en drabbad.

Hur som helst har åklagaren, ännu, inte rubricerat det som terrorbrott. Så även om GM skrek det som Lamotte påstår att den han pratat med påstår att GM skrek, så verkar det fortfarande inte som att det är terrorbrott.

(Saknades det ett inte i ditt sista stycke?)

Svårt att motbevisa såklart. Är ingen direkt Lamotte-följare heller men jag tror inte att detta är något han hittar på. Det vore att riskera sin karriär och leverne. Vi får väl se.

Man kan nog tänka sig att det BO som uttalat det förstår att det är känsligt, hela rättsapparaten med regering, msm och Sveavägens trollfabrik verkar ju jobba högtryck för att hamra in att det absolut inte kan vara ett terrorbrott.

Jag lade till ett ”inte” efter att ha läst inlägget. Det syns inte i den versionen du får i klockan dock men självklart förekom jag ditt påpekande
Citera
2021-03-05, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Posttraumatisk stress,
Ensam utan familj dvs helt utan skyddsnät,
Vit rasism mot färgade,
Konstant diskriminerad,
En nedmonterad psykvård,
Våldsamma tvspel och filmer,
Värnamo under borgligt styre som bara skär ner och ner,
Inte konstigt att barn får nog och blir galna så att de spricker.
Vilka omständigheter har den killen växt upp under? Vad är det för trauman han bär med sig?

Relevanta berättigade frågor I ett land där gamla ..dör utan Läkare eller Syrgas och Venture kapitalisten reser till Banken i Lamborghini
Köpt skit vaccin av Astra Zeneca när kanske bättre finns i Ryssland
Språket kunde han väl inte heller Afghanen.
Nietzsche har omdömen om påfrestningar som härdar men tokhögern förstår inte att det Förstör innan det Dödar

Magnus Hans-Göran Johansson, född 17 januari 1958 i Värnamo kommun i Småland, är en svensk centerpartistisk politiker, och kommunstyrelsens ordförande i Värnamo kommun sedan 2008.[1]

Han är far till Centerpartiets partiledare och tidigare näringsministern Annie Lööf.[2] Till yrket är han polisassistent.
Han jobbade tidigare hos polismyndigheten.

Att det är en sakfråga är solklart men givetvis är det solklart en Politisk Fråga

Jävs Problematiken ???
Citera
2021-03-05, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag har inget exempel på att han ljugit. Följer honom inte. Antar att hans skrivelse i det här fallet inte kan motbevisas heller?

Men medge att det inte kan betraktas som bekräftat när uppgiften endast kommer från en källa. Lamotte skriver förresten inte heller hur han verifierat att den som kontaktat honom verkligen är en drabbad.

Hur som helst har åklagaren, ännu, inte rubricerat det som terrorbrott. Så även om GM skrek det som Lamotte påstår att den han pratat med påstår att GM skrek, så verkar det fortfarande inte som att det är terrorbrott.

(Saknades det ett inte i ditt sista stycke?)

Han är oärlig och tigger bara stöd från riktat politiskt håll. Skulle inte ta ett enda ord som sanning ifrån den idioten. Vi har rubriceringen i häktningsframställan i dag och tråden bör således inte ligga i terrorism längre då det inte finns med. Säpo har däremot mer förtroende och dom har fortfarande inte tagit över utredningen.
Citera
2021-03-05, 21:42
Bannlyst
Lamotte litar jag inte på för fem öre, den mannen gör allt för att höras och synas. Det mesta lutar ju åt ett psykbryt.

Något nytt om att han stack ner en pappa med ett litet barn i famnen? Också en "internet-sanning"?
Citera
2021-03-05, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer

Kadhammar försvarade Federleys pedofil och Akilov med.

Kadhammar försvarade även de 7 männen som våldtog och misshandlade 14-åringen.

Att Kadhammar återigen skyddar en afgansk terrorist är inget att höja på ögonbrynen för.
Det finns en särskild plats i helvetet för sådana som Kadhammar.

Intressant är nu att vi har offer i attackerna som säger att afghanen skrek "Allahu Akbar".

Han borde definitivt vara högt upp på listan av de som efter paradigmskifte ska hanteras. Hoppas att man i framtiden får se flugorna kräla över hans döda ögon.
Citera
2021-03-05, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Lamotte litar jag inte på för fem öre, den mannen gör allt för att höras och synas. Det mesta lutar ju åt ett psykbryt.

Något nytt om att han stack ner en pappa med ett litet barn i famnen? Också en "internet-sanning"?
Har inte sett några riktiga källor angående det och folk påstod ju först att barnet blev knivskuren, så överlag känns det lite diffust rent sanningsmässigt.
Citera
2021-03-05, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ungefär lika trovärdigt som när han bar skyddsväst i TV. Visserligen kan han ropat vad som helst, men det finns fortfarande inte terrormotiv bakom denna attack.
Swishhoran får nog ha mer än att det är hörsägen från någon som är rädd.

Hur vet du vilka motiv som fanns? Berätta gärna och ge konkreta svar.

Många har bestämt sig för att det omöjligen skulle kunna finnas tex politiska motiv nånstans i bakgrunden precis som när Akilov mejade ner människor på Drottninggatan i Stockholm.

Vad jag vet så var inte akilov nån djupt övertygad religiös typ alls, ändå valde han att göra det han gjorde med hjälp av stöttning från andra islamister och den mycket smutsige kurden Özz Nujen.

Det är delvis därför som slapphänt migrationspolitik och en stadig ström av invandrings från MENA är så farlig. Många onödiga problem helt enkelt.
Citera
2021-03-05, 21:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Svårt att motbevisa såklart. Är ingen direkt Lamotte-följare heller men jag tror inte att detta är något han hittar på. Det vore att riskera sin karriär och leverne. Vi får väl se.

Man kan nog tänka sig att det BO som uttalat det förstår att det är känsligt, hela rättsapparaten med regering, msm och Sveavägens trollfabrik verkar ju jobba högtryck för att hamra in att det absolut inte kan vara ett terrorbrott.

Jag lade till ett ”inte” efter att ha läst inlägget. Det syns inte i den versionen du får i klockan dock men självklart förekom jag ditt påpekande

Jag menade att det inte går att motbevisa Lamotte, och därför (om han ljuger) så riskerar han inte så mycket heller. Han kan påstå att uppgiften inte skrivits ned i förhöret, antingen för att polisen ”mörkar” eller att den inte anser det relevant. Eller att den som talat med Lamotte valde att inte berätta det i polisförhöret.

De flesta, och det gäller kanske Lamottes följare i synnerhet, vill läsa nyheter som bekräftar deras världsbild. Intresset bland hans Swishare att om ett halvår faktakolla är antagligen noll, och det är i det här fallet i praktiken omöjligt med.

Om någon swishberoende vänstertwittrare påstår att GM strax före angreppen blev kallad hånad av någon, och att de kan ha triggat angreppet (”Källa: ett vittne”), så vore också det omöjligt att motbevisa.

Jag skulle inte lita på det heller.
Senast redigerad av Troian 2021-03-05 kl. 21:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in