Citat:
Fortfarande trams även om du hänvisar till lagtext. Har du läst och förstått lagtexten?
Finns inget om att brottet måste vara grovt för att RPV ska utdömas. Och det var det jag påpekade.
För övrigt har du fel ifråga om språket. Språkkunskaperna är inte en faktor för beslut om RPV.
Finns inget om att brottet måste vara grovt för att RPV ska utdömas. Och det var det jag påpekade.
För övrigt har du fel ifråga om språket. Språkkunskaperna är inte en faktor för beslut om RPV.
Den här tråden handlar om terrorism och misstankar om grova brott. Ingetdera särskilt tramsigt Fråga har sen uppstått om den misstänkte är svårt mentalt sjuk och i "vansinne" begått gärningarna. Inte heller det är särskilt tramsigt. Du förstår inte vad jag skriver när jag hävdar att vid grova brott, av den karaktär som det är fråga om här, så ska domstolarna innan de bestämmer om påföljden utreda om den misstänkte är frisk eller svårt sjuk. I vissa fall behöver brotten inte vara grova men domstolen kan inse att de behöver en RPV-utredning ändå. En del brott kan vara definierade som grova, men ändå inte leda till RPV-utredning, då det är brottens art som bestämmer hur domstolarna beslutar i frågan.
För övrigt så har du fel ifråga om vilka krav som ställs på de personer som omfattas av rätten till fängelsebefrielse och istället kan få RPV. Det har anknytning till den vård som faktiskt kan beredas de enskilda. Men det hamnar väldigt OT från ämnet och saken i det här fallet.
Du behöver inte svara igen eftersom du mer vill skälla och gnälla än faktiskt tillföra något vettigt.