2021-03-05, 18:58
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jag tycker det är mycket som talar för vanisinesdåd.
Vad tycker du det talar för?

Jag tycker alla som skriker Allahu Akbar och skadar andra oskyldiga människor är vansinniga och jag kallar det terrorism alla dagar i veckan!
Citera
2021-03-05, 18:59
Medlem
Citat:

Precis, ett vansinnesdåd som vi sluppit utan kaosartat migration.
Citera
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Det var väl en afghan som knivhögg en polis i ryggen också för inte så längesen.
Politikerna gillar att ta in de här jävla mördarna som vi ska dras med. De kan väl bo inneboende hos våra svenska politiker istället. Vi vill inte ha med dem att göra, varför ska vi behöva mördas för att våra politiker ska få kännas sig pk?
Fan helvete
Citera
Medlem
Tycker det är bra att de inte sköt ihjäl fanskapet. Då blir han i sin värld ingen martyr.
Citera
2021-03-05, 19:00
Medlem
Citat:
Varför just Annie Lööf? Inte så att hon uppmanat honom. svårt att peka på en person som är anledning till detta dåd.

Du har hela sjuklövern att peka på det är mer relevant.

Annie är frontfigur för Gymnasieamnestin som är till för alla Afghaner.

GM är Afghan. Alltså Annies fel.
Citera
2021-03-05, 19:01
Medlem
InvisiblePersons avatar
Jag tror 60% på terrordåd eller någon form av hatbrott mot svenskar. Oavsett vad det rubriceras som så är det lika vidrigt ändå och en konsekvens av massinvandringen.
Citera
2021-03-05, 19:03
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Jag undrar också? Jag har heller inte hört något om att han skulle skrikit på det sättet. Läste att han var från Afghanistan och hade psykproblem. Skulle tro att han istället för fängelse får psykvård eller jag kanske är lite för blåögd och skall egentligen inte yttra mej om påföljderna.

Det ena utesluter inte det andra. Religiösa tankar och uttalanden är inte alls ovanliga vid akuta psykoser. Människor med kristen bakgrund yrar ofta om gud och djävulen när de har tokspel. Att en muslim skulle springa runt och ropa "allah akhbar" när han får psykbryt är inte alls otroligt.

Att polisen så tidigt gick ut med att det fanns "vissa detaljer" som kunde tyda på att det skulle röra sig om terrorism gör det för mig rätt troligt att det faktiskt stämmer att han ropat just detta.

Vad skulle det annars vara som låg bakom polisens uttalanden? Man kan knappast ha hunnit gå igenom hans facebook eller kartlägga hans liv i allmänhet så snabbt.
Citera
2021-03-05, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InvisiblePerson
Jag tror 60% på terrordåd eller någon form av hatbrott mot svenskar. Oavsett vad det rubriceras som så är det lika vidrigt ändå och en konsekvens av massinvandringen.

Sannolikt en djup psykos, han skällde på väggarna i sin lägenhet.
Citera
2021-03-05, 19:04
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Att skrika allahu akbar samtidigt som man hugger ner oskyldiga är en klar indikation.
Citera
2021-03-05, 19:05
Medlem
EggBoxJuans avatar
Att ett av offren uttalar sig om att hört islamisten skrika allah akbar är ju förmodligen varför polisen i början utredde dådet som ett terroristbrott.
Kan tänka mig att orden uttalats flera gånger under gärningen men kanske bara ett offer uppfattade vad som verkligen uttalats.
Man har sedan haft press på sig att inte skrämma upp befolkningen.
En av sju som uppfattar allah akbar kan ju inte ligga till grund för terroristbrott anser de.
Gammelmedierna har hjälpt till genom att spela på uppgifter om psykiskt sjuk/vansinnesdåd.
Citera
2021-03-05, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DURN80
Med senaste informationen så för det tankarna till IKEA morden 2015. Vad hände med den kulturberikaren som yrkade psykisk ohälsa inför eventuell utvisning? Den gången var det en Somalier om jag inte minns fel.

Håller med andra, borde bli utvisning.

Så det var kanske så att GM var på väg att utvisas och hans chans att slippa var att begå ett dåd, för att sen spela sjuk och få stanna i vården.
Tråkigt att det ska behöva vara en gräddfil att begå brott för att få stanna.

Samma som med Ikea morden alltså, han var från Eritrea.
Han lyckades få stanna pga morden annars hade han varit i Afrika nu.
Han fick dock livstid för han vart inte sjuk ansågs det.
Citera
2021-03-05, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Ja och dessutom blir han arg, vad fan tror han ska hända? Att han blir släppt?

Så dom är uppfostrade, uppväxta. Gapa o skrik och du får det du vill. Vill någon att du/dem vill att du/dem ska göra något? Spela oförstående o skyll på att du ej kan språket.
Enkelt och dessutom alltid, alltid någon tant/fet ful Svenska eller puckad svenne som tycker synd om dig. Det finns massvis av dessa vurmare och efterblivna mobboffer i detta land som gör allt för dessa vår framtid pensionsräddarna.

https://www.mynewsdesk.com/se/ingrid-eckerman/pressreleases/oeppet-brev-till-dig-som-riksdagsledamot-roesta-med-ditt-samvete-gaa-emot-partilinjen-2880285
Senast redigerad av tvarodalappar 2021-03-05 kl. 19:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in