2021-03-05, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Förstår mig inte alls på Anton. Kommentaren om hennes studentlya var märklig och han går hundra mil in i framtiden i sina tankar. Han verkar extremt intresserad av hur den ekonomiska biten är just nu. Ganska märklig kille om han tänker så långt i framtiden som han gör att bry sig om att hon är i en studentlya just nu. Han verkar inte ha en aning om hur mycket problem en relation kan ha om han fokuserar på sådant.

Tycker Susanna är överdriven i sina reaktioner. Killen skämtade ju bara. Samtidigt så söker hon en skogshuggartyp?? Mycket märkligt då det kanske inte alltid är feminister som är det.

Hon vill ha skogshuggare i sängen, och en vabbande lattedrickare resten av tiden. Men programidén räcker bara till en av dem.
Citera
2021-03-05, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Hon vill ha skogshuggare i sängen, och en vabbande lattedrickare resten av tiden. Men programidén räcker bara till en av dem.

hahaha det är den moderne mannens svar på 'lady in the streets, freak in the sheets'! 'vabbande lattedrickare in the streets, skogshuggare in the sheets'
Citera
2021-03-05, 11:17
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Retade mig på att läkaren cyklade runt i Sthlm utan hjälm...
Jösses... Hur fan är du funtad om du stör dig på sådana petitesser? Människor har cyklat runt i Sthlm i över 100 år utan hjälm.
Citera
2021-03-05, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Känns verkligen som att minst 80 % av alla tjejer som läser på högskolan pluggar/har pluggat till antingen lärare, socionom eller sjuksköterska. Detta programmet visar verkligen på att den tesen faktiskt stämmer.
Majoriteten av de lågbegåvade i alla fall men skulle vilja lägga till beteendevetare och kriminolog på listan. Brukar dock vara rätt sköna människor.

På psykologprogrammet och läkarprogrammet hittar du de högbegåvade kvinnorna men många av dem fick inte tillräckligt med bekräftelse från pappa och måste vara dryga mot alla andra för att känna att de är lyckade.

Hos män är situationen omvänd, de lågbegåvade programmen är fyllda med dryga snubbar och de högbegåvade har ofta rätt sköna snubbar.

OT så ska det bli roligt att se hur det utvecklar sig.
Citera
2021-03-05, 14:12
Bannlyst
Tråkiga med det paret som fortfarande är gifta är att dom är kära i tanken och framtiden än själva personen. Svårt att få känslor för någon helt random vilket gör hela programmet till en cirkus, fortfarande underhållande. Ett mirakel och två (eller en) person som håller känslor inom sig är dom enda paren som lyckas hålla en lyckad fasad. Frågan är vem som håller känslor inne och om någon verkligen älska sin partner efter så kort tid.
Citera
2021-03-05, 14:23
Medlem
SmokeFrees avatar
Vegan dåren från vegansekten i senaste avsnittet var ju blekare än en Albino i högsommaren Snacka om D vitamin Brist!!!!!
Citera
2021-03-05, 14:40
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Hån- och ironi-TV är bland det bästa som finns. I denna säsong kommer veganer, miljöaktivister, och feminister att få på moppo. Medans män är jordnära, normala och förundrat tittar på.

Och jag sitter som klistrad vid TVn. Det är underbart att få sin världsbild bekräftad.

Jeesus, tänk att redan innan man fått barn bestämt sig för "får jag en pojke och en flicka ska de dela garderob". En sådan kvinna kan man inte vara gift med, hon är dömd att leva ensam eller hitta en lika tokig mankvinna. Jag har 5 barn, jag skrattar gott åt kvinnor som försöker tänka fram ett perfekt liv med åsikter som är senaste mode. De kommer att bli krossade av verkligheten när flickan alltid går till den rosa avdelningen i leksaksaffären. Man kan inte ändra barn eller män. Det blir kvinnorna som ändrar på sig, och har de otur och tror att de är Duktig Flicka när de insisterar på sina extremt tidsbundna påhittade ideal så kommer de att må dåligt och bli sjuka när verkligheten inte var så enkel. Och vi män får betala deras sjukskrivning.

Men sjuksköterskan gillar jag, min fru är exakt som hon. Hon kommer att få 5 barn och ett lyckligt och varierat liv. Han verkar dock lite nervöst stroppig och ointresserad än så länge, så inte säkert med honom. Han kanske inte fattar vilket klipp hon är.

Kudos dock att han inte satte på sig en champinionhatt på huvudet när han cyklade i Stockholm. Och till henne att hon lät honom. En riktig man har hjärnskakning, inte cykelhjälm.

Alltid vet jag inte, min dotter har bara ögon för dinosaurier och ödlor. Ej tittat åt en docka eller nåt prinsessigt nånsin. Hon är 5 år. Har även en 11årig dotter som hade en mkt kort rosa period i 4årsåldern. Men lekt mer med bilar och drakar. Dockor kanske 1 v av sitt liv. Och mina barn har haft alla typer av leksaker att välja på. Så inte alltid, nej.
Citera
2021-03-05, 16:15
Medlem
exades avatar
Hemskt att se att alla kvinnor i programmet är förstörda av den nya kulturen i samhället, genusforskning och feminism.. tankar om att pojkar ska ha klänning och att kvinnor inte kan ha en traditionell roll, lycka till säger jag bara.
Deras magkänsla och natur vill något annat, de vill ha en riktig man men samtidigt tror dom att han ska gå hemma och göra kvinnans traditionella roll och samtidigt klä på pojken en rosa känning! fy fan säger jag.. den som verkar ha mest chans är ju den mest feminina ''man'' vad det ser ut som just nu, vilket säger en hel del. Jag orkar inte ens fortsätta kolla på skräpet längre.

Det som är mest skevt med hennes tänk om hur ''priviligierade vita män'' är, är ju det faktum att hon tror sig vara någon slags utsatt minoritetsgrupp själv.. oj vad det är svårt att behöva vara kvinna, att bli behandlad bra och att man vill få henne att känna sig trygg. Han skulle bara låtit henne ta flaggstången själv så hon tappade den rakt i huvudet och kanske hade något hamnat rätt i skallen på henne.
Senast redigerad av exade 2021-03-05 kl. 16:32.
Citera
2021-03-05, 17:31
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Alltid vet jag inte, min dotter har bara ögon för dinosaurier och ödlor. Ej tittat åt en docka eller nåt prinsessigt nånsin. Hon är 5 år. Har även en 11årig dotter som hade en mkt kort rosa period i 4årsåldern. Men lekt mer med bilar och drakar. Dockor kanske 1 v av sitt liv. Och mina barn har haft alla typer av leksaker att välja på. Så inte alltid, nej.
...och då var det kanske bra att hon fick leka med dinosaurier, att du inte klåfingrigt gick in i ditt barns liv som hon tänker göra på TV? Det är bra för 99% av alla killar att leka med hajar och dinosaurier och ha mest blåa kläder, de gillar det, och det finns ingen vinst i att tvinga dem byta. Bara ett sämre liv för barnen.
Citera
2021-03-05, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rellebelle
hahaha det är den moderne mannens svar på 'lady in the streets, freak in the sheets'! 'vabbande lattedrickare in the streets, skogshuggare in the sheets'
Skön tjej som tycker den vita mannen är privilegierad själv sitter hon i ett torp skyddad fr världens hemskheter istf att vara könsstympad bortgift som 12 åring våldtagen större delen av sitt liv o dö tandlös vid 41 o lämna 6 svältande barn efter sig. Tur för grabben att de är gifta på låtsas hon är med sin inställning dömd till evig ensamhet o grubblerier kring sitt öde att blivit född i en kvinnokropp. Stackars otacksamma människa.
Citera
2021-03-05, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
Hon är lärarstudent. Och jo hon stör sig på att han är bonnig.
Han är skön Stig Helmer kopia
Citera
2021-03-05, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solveig70
Han är skön Stig Helmer kopia
Det var väl lite väl taskigt! Lite bortkommen i Stockholm men en helt vanlig kille i Alingsås. Frågan är vem av dem som måste flytta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in