Citat:
Ursprungligen postat av
Zem1
Vad jag läst och hört, så är alla jävligt arga över det som hänt, både till höger och vänster. Men varför det hänt är en annan historia. Jag letade efter svaret och när jag läste att han täckt sin TV med gardin för att han trott sig folk övervakar honom genom TV:n, då var det klart. Killen är psykotiskt...
Då är frågan varför???
1. Beror det på invandring?
2. Beror på att Sverige är dåliga på psykvård?
3. Beror det på killens kultur?
4. Beror det på att Vetlanda är ett av Sveriges mest deprimerande rövhål till stad?
5. Beror det på att vem som helst kan köpa knivar?
6. Beror det på att hans gener pga livsomständigheter knark etc fått psykos och bara huggit folk han trott förföljde honom?
Våra politiker.
Krigsskadade pundare utan mänskliga värderingar placeras ute på landet med naiva blåögda fäbojäntor samt familjer som knappt varit utanför byn... och ska... vadå anpassa sig till det som är fult?
Hans kultur är ju fin enligt politikerna här och våran ful, så varför skulle han anpassa sig till våran?
Dessutom finns det inget att anpassa sig till, samma godhetsknarkande politiker samt journalister och regimtrogna tar ju inte hand om dom. Samt att dom får vansinnigt högt stöd från regeringen i otaliga former, men dom ville ju aldrig vara en del av Sverige. Endast skapa en ny plats åt sig själva.
Utanförskap är knepigt. Många tror att det handlar om någon sorts konspiration där vissa hålls utanför samhället pga. hudfärg, namn osv.
Snarare så vissa får så mycket gratis att ingen motprestation görs.
Det fungerar väldigt dåligt i ett Sverige som ser upp till hög utbildning samt just prestation.
Iaf hos gemene man. Politikerna är ett annat folk, journalisterna och andra regimhundar likaså.
Men glöm aldrig att dom som röstar rött INTE öppnar sina personliga hjärtan till våra nya invånare. Finns svart på vitt.
Där är kärnan av problemet. Egentligen ville INGEN ha dom här. Invandrarna användes för billiga politiska poäng. Annars hade fler 7klövers-röstare öppnat sina hjärtan.
Jag menar rätten till tolk är rätt långt från verkligheten där du typ måste kunna Svenska för att få ett jobb(gäller inte längre riktigt).
Samma med försörjningsplikt kombinerat med frikort och frikostiga bidrag samt strafflättnader, särlagstiftningar.
Invandrare är rent juridiskt MER skyddade än Svenskar i Sverige.
Tror det rimmar dåligt mellan särlagstiftningar och allas lika värde.
För tänkande individer med hårt rättvisetänk blir det omöjligt att se dessa individer som likvärdiga. Hyckleriet är för stort. Särskilt när man kan anställa 5 invandrare för 1 svensk.
Antingen barn som behöver hållas handen hela vägen, eller barn som behöver tuktas hårt för att förstå sina misstag eller bara barn som inte förstår sitt eget bästa.
Summa summarum politikernas fel såklart. Dags att ni börjar granska vilka som kämpade med näbbar och klor för att få dessa att stanna när dom inte ens själva trivs.
ALLA hade varit lyckligare om den här personen aldrig kommit hit och det är svårt att bestrida.