2021-05-15, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hur kan man ha fel när man ställer en fråga? Såg du frågetecknen eller möjligen min undran? Bara en reflektion - du behöver inte svara.
Jag var ironisk! Du har helt rätt I din fråga, men det finns andra i tråden som har en övertro på att den svenska skolan lär ut exakt hur muslimer fungerar.
Citera
2021-05-15, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag var ironisk! Du har helt rätt I din fråga, men det finns andra i tråden som har en övertro på att den svenska skolan lär ut exakt hur muslimer fungerar.
Ok. Då förstår jag. Det är svårt att läsa av ironi i enbart text när den inte är överdriven.
Citera
2021-05-15, 18:29
Medlem
Citat:
Ok. Då förstår jag. Det är svårt att läsa av ironi i enbart text när den inte är överdriven.
Helt rätt.
Citera
2021-05-15, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej, det är praxis att inte erbjuda FUP i digitalt format. För den delen kan de även ta betalt för digitala utgåvor.

Sedan verkar det som att en del handläggare fortfarande skiter i det, och skickar FUP via mejl ändå - men jag upplever att det blivit mindre vanligt.

Isf har vi skilda erfarenheter av att rekvirera fupar. Och givetvis tar de betalt för fup i digital form, om det handlar om en skiva/sticka. Då kan det bli en 150-lapp.
Men det är ju, vilket du nog håller med om, en spottstyver jämf med 2-3 tusen och uppåt.

Självklart handlar beslut om att endast lämna ut fup på papper, och ta betalt därefter, inte om något annat än att försvåra för den enskilde att ta del av handlingen i fråga.
Av någon anledning.
Citera
2021-05-15, 18:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Isf har vi skilda erfarenheter av att rekvirera fupar. Och givetvis tar de betalt för fup i digital form, om det handlar om en skiva/sticka. Då kan det bli en 150-lapp.
Men det är ju, vilket du nog håller med om, en spottstyver jämf med 2-3 tusen och uppåt.

Självklart handlar beslut om att endast lämna ut fup på papper, och ta betalt därefter, inte om något annat än att försvåra för den enskilde att ta del av handlingen i fråga.
Av någon anledning.
Speciellt när media kan få FUP digitalt, men vanliga medborgare måste betala för papperskopior.
Självklart är det enbart för att försvåra för medborgarna att använda offentlighetsprincipen, inget annat.
Citera
2021-05-15, 19:12
Medlem
Lantbruks avatar
Har det framkommit om det rör sig om islamistiska motiv eller inte?

Joakim Lamotte gick ju ut, dagarna efter attentatet, med att Tamim Sultani hade skrikit "Allahu Akbar".
Citera
2021-05-15, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Har det framkommit om det rör sig om islamistiska motiv eller inte?

Joakim Lamotte gick ju ut, dagarna efter attentatet, med att Tamim Sultani hade skrikit "Allahu Akbar".
Tamim har själv sagt att han skrek Allahu Akbar. Men han vet inte varför och har dåliga minnen från den dagen och dagarna innan på grund av tabletter och ingen sömn. Säger han. Han hade blivit förolämpad av någon person precis innan dådet, minuterna innan, och tagit fram en kniv och sen tagit den där dödliga promenaden.
Citera
2021-05-15, 19:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vad som är avsikten är något man får bedöma, vill man inte att det skall vara så, då hittar man ett skäl att inte se.

Jaha. Vad är din bedömning om GM:s avsikt?
Citera
2021-05-15, 20:00
Medlem
Troians avatar
Citat:
Tamim har själv sagt att han skrek Allahu Akbar. Men han vet inte varför och har dåliga minnen från den dagen och dagarna innan på grund av tabletter och ingen sömn. Säger han. Han hade blivit förolämpad av någon person precis innan dådet, minuterna innan, och tagit fram en kniv och sen tagit den där dödliga promenaden.

Den förolämpning bestod väl i, vad jag förstår, att någon sagt att gud inte finns (enligt honom själv).
Citera
2021-05-15, 20:04
Medlem
Citat:
Den förolämpning bestod väl i, vad jag förstår, att någon sagt att gud inte finns (enligt honom själv).
Ja, det stämmer på pricken.
Citera
2021-05-15, 21:03
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Jaha. Vad är din bedömning om GM:s avsikt?
Att injaga skräck och terror hos de otrogna till glädje för kommunister likt dig.
Citera
2021-05-15, 23:29
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Att injaga skräck och terror hos de otrogna

Vad kommer det sig att du gör den bedömningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in