2021-03-05, 12:38
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Nu har man mycket att jobba med på KD:s kontor. Ser illa ut.
Ebba visste mer än hon låtsades göra. Försa sig nog när hon sa att gubben hade 2 släktingar som hade påverkat honom att ändra sig.
Det rimmar illa med attityden innan att hon inte visste om detta och att hon naturligtvis skulle låta affären gå tillbaka.

Affären måste hon släppa nu, annars är hon körd.
Har vänsterns alla gråterskor samlats här på Flashback.
Skärp er och sluta pjåka er för en fullt frisk 81 prig man som har gjort en affär som han nu ångrar sig.
Livet lär, en del lär sig aldrig.
Rena rama kindergarten när man läser här i tråden.
Hälsning från Finland.
2021-03-05, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Men är du dum på riktigt? vad är det som kostar 7 miljoner menar du? Riva och bygga ett nytt slott? Det här är ju bara pajas. Skitlåg nivå. Lika låg nivå som Ebba har uppträtt med sitt förtalsinlägg på sociala medier.

Det är i en skriftlig värdering värderat till 8 miljoner efter renovering på 2-3 miljoner. Grannfastigheten såldes för 10 miljoner 2011, alltså för 10 år sedan. Det är ganska lång tid och fastigheten skulle garanterat säljas för minst 12 idag. Och med tanke på hur mycket priserna gått upp bara senaste 6 månaderna enligt er här så hade det nog snarare grannfastigheten sålts för 16 miljoner......

Ja ditt exempel går ju ihop om Esbjörn skänker fastigheten till Ebba, men annars var väl planen att hon skulle betala närmre 4 miljoner för den och med utlägg för diverse så har hon nog redan betalt i överkant av 4. 2-3 miljoner i renovationskostnader är det ju Densia som kommer med.

Klarar du inte den uträkningen så misstänker jag visst förståndshandikapp.

Grannfastigheten var väl betydligt större? Att du måste nöja dig med ett ganska litet hus sätter nog ganska stora begränsningar i av vad någon vill betala.
2021-03-05, 12:47
Medlem
guubens avatar
Efter att ha läst kommentarer på forumet så är det uppenbart att även om EB vinnar i alla instanser så kommer de gråterskorna fortsätta gråta krokodiltårar
2021-03-05, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Ja ditt exempel går ju ihop om Esbjörn skänker fastigheten till Ebba, men annars var väl planen att hon skulle betala närmre 4 miljoner för den och med utlägg för diverse så har hon nog redan betalt i överkant av 4. 2-3 miljoner i renovationskostnader är det ju Densia som kommer med.

Klarar du inte den uträkningen så misstänker jag visst förståndshandikapp.

Grannfastigheten var väl betydligt större? Att du måste nöja dig med ett ganska litet hus sätter nog ganska stora begränsningar i av vad någon vill betala.
5 miljoner + 3 miljoner tycker iaf jag blir 8 miljoner.

Vem har sagt att huset inte går att bygga ut? Har ni kontaktat behörig stadsbyggnadskontor i kommunen och fått den uppgiften?
2021-03-05, 12:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Dom flesta är troligen ej KD här men att man kan se affären som en del och hennes partiledare som annat.
Binninge har agendan att smutsa ner henne och detta enligt agendan som fins här i tråden.
Deras agenda börjar med Binninge genom M-gård till MPL, deras koplingar sen tiotalsår som väninnor finns även här väl dokumenterat.
Att smutskasta henne och stoppa allt som ej gagnar deras plan är till det yttersta och deras extremt dåliga sätt att dölja och göra detta är nästan komiskt.
Detta kommer om det blir helt belyst troligen inte ge den effekt som dom ville, se MPLs facebook innan det blev i oficiellt i Expressen.
Att binninge ens existerar som ett sk jurist är ju konstigt.
Förloraren här är Esb. "Juristen" har redan flyttat hem till mamma.

Man behöver inte vara kristdemokrat för att backa Ebba Busch i det här fallet.

Ebba har försökt köpa ett hus nära sina och barnens släktingar, av en villig säljare (iaf när affären genomfördes), till ett rimligt pris. För det smutskastas hon av:

1) En pensionatsägare som hoppas kunna ärva fastigheten av Esbjörn. Hon har hittills ärvt två andra äldre, barnlösa herrar på samma sätt.
2) En suspekt brorson till Esbjörn som hittills struntat i fastigheten men som också hoppas få ärva den.
3) En rättshaverist som är dömd pedofil och lajvar jurist utan någon högskoleutbildning i juridik.
4) Mainstreammedia, med en vänsterliberal agenda, som försöker underminera ett eventuellt samarbete mellan M, SD och KD.
5) Socialdemokratiska trollfabriker.
Senast redigerad av borskungen 2021-03-05 kl. 13:03.
2021-03-05, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Att Socialdemokraterna har en avlönad trollfabrik är känt sen flera år tillbaka.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-avslojar-s-medarbetare-utreds-for-misstankt-trollkonto

Inget förvånar mig om sossar., och andra troll. Det som förvånar mig är att partiledaren för KD, Ebba Busch inte har vett att hålla en låg profil. Att hon inte förstår att Facebook och Instagram är plattformar där vi alla uppfattar olika det som förmedlas.

De flesta politiker har Facebook. Jag kollar vissa moderater som jag tycker har bra synpunkter. De håller sitt privatliv för sig själva. De kan balansera privat och offentligt, och aktar sig för att ge näring åt sossetroll.
2021-03-05, 12:59
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tycker också det är fel sorts talan, eftersom Ebba Busch inte haft beröring med fastigheten innan det dubiösa avtalet. Analogt, fick hon ingen hantering hos lantmäteriet med lagfartssammanträde, som några "experter" i denna tråd tyckte hon skulle få. Ebba Busch hänvisades till allmän domstol. En vink.

Jag tycker faktiskt att det handlar om kontraktsbrott. Nu presumerar man att avtalet är giltigt, bara för att Esbjörn skrev under.

Men har Esbjörn brutit avtalet så, har han. Man får faktiskt häva avtal. Om man häver utan att ha giltiga skäl blir det i normalfallet en skadeståndstalan om kontraktsbrott som gäller.

Jag tycker saken handlar om att Esbjörn hävde. Där alla offentliga turer om vad Esbjörn verkligen vill, inte kan missförstås till att vara något annat än en hävningsförklaring. Det domstolen har att utreda om det var hävning utan rättslig grund eller om det fanns hävningsgrund. Därför ska Esbjörn ersätta Ebba Busch för den ekonomiska skada som hon lidit, och han kan ha orsakat i det fall det var en grundlös hävning.

Ingenting är normalt i detta fall, och att låta en fiskal reda ut juridiken är faktiskt märkligt.

Det är bra att det kommer bli tresits.

Jag tror fortfarande att Esbjörn har ett bra case, om man har rätt fokus på juridiken.
Tack för bra och förklarads svar om hur man kan tänka utifrån juridiken. Du verkar mycket kunnig.
Vi får anta att Ebba fått hjälp med att framställa sin talan. Är det ett någorlunda troligt antagande att göra att Ebbas juridiska ombud valt en annan talan om de ansåg det juridiskt möjligt?
2021-03-05, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Efter att ha läst kommentarer på forumet så är det uppenbart att även om EB vinnar i alla instanser så kommer de gråterskorna fortsätta gråta krokodiltårar

Hur kommer du då förklara Ebba Busch dröjsmål med hela köpeskillingen?
2021-03-05, 13:00
Medlem
ankademikers avatar
Grannarna tycks enligt UNT-rubrik hoppas att EB tar över gården. Sannolikt förstår de det juridiska perspektivet, anser EB är sympatisk och ser fram emot att gården sköts om.

https://unt.se/bli-prenumerant/artikel/j86ooyyr

Ej läst artikeln bakom betalvägg...
2021-03-05, 13:01
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
5 miljoner + 3 miljoner tycker iaf jag blir 8 miljoner.

Vem har sagt att huset inte går att bygga ut? Har ni kontaktat behörig stadsbyggnadskontor i kommunen och fått den uppgiften?

Strandskydd.

Att förutsätta nån annan yta än det befintliga huset är dumdristigt och kan såklart inte var en faktor i priset.

Då måste bygglov sökas innan köp av säljaren om den ska kunna tillgodoräkna sig värdeökningen.
2021-03-05, 13:03
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Inget förvånar mig om sossar., och andra troll. Det som förvånar mig är att partiledaren för KD, Ebba Busch inte har vett att hålla en låg profil. Att hon inte förstår att Facebook och Instagram är plattformar där vi alla uppfattar olika det som förmedlas.

De flesta politiker har Facebook. Jag kollar vissa moderater som jag tycker har bra synpunkter. De håller sitt privatliv för sig själva. De kan balansera privat och offentligt, och aktar sig för att ge näring åt sossetroll.
Jag trodde att mata inte trollens var allmän kunskap i dagens Sverige. Men tydligen tål Ebba inte ens att ta kritik från ett troll utan att ha behöv av att försvara sig. Det är nog sant att stolthet går före fall.
2021-03-05, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Strandskydd.

Att förutsätta nån annan yta än det befintliga huset är dumdristigt och kan såklart inte var en faktor i priset.

Då måste bygglov sökas innan köp av säljaren om den ska kunna tillgodoräkna sig värdeökningen.
Fast strandskyddet kommer garanterat inte ställa till ngr problem för att bygga ut redan befintlig bostadsbyggnad då det redan är privatiserat runt huset genom hemfridszon. Att det redan är privatiserat är ett skäl för att få dispens.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in