2021-03-05, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Nu har du fel igen. De greps samma dag som det brott åklagaren fabulerar om, vilket inte var något brott utan endast en förberedelse för kommande älgjakt.

Ibland kan man inte klaga på polisens (i detta fall NOA) snabba insatser.

Ok då bör de ha kommit ihåg det hela ännu bättre.
Om du har bevis för ditt påstående, att de inte begått brott, bör du kontakta polisen.
Citera
2021-03-05, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Om du har bevis för ditt påstående, att de inte begått brott, bör du kontakta polisen.

Är du en Nordkorean eller?
Vill du hellre fälla än fria? De har inte hittat ett enda DNA från en varg men du tycker ändå att han ska dömas?

Jag antar att du försvarar afghanen i Vetlanda också?
Citera
2021-03-05, 07:54
Medlem
[quote=Fjodor1000|74920382]Är du en Nordkorean eller?
Vill du hellre fälla än fria? De har inte hittat ett enda DNA från en varg men du tycker ändå att han ska dömas?

Jag antar att du försvarar afghanen i Vetlanda också?[/QUOTE

Jag har aldrig sagt att jag tycker att han ska dömas.
Däremot har jag sagt att åklagaren har för tunn bevisning.
Du verkar vara korkad, ja till och med svagsint, då du blandar in "afghanen i Vetlanda" i detta ämne.
Citera
2021-03-05, 08:02
Medlem
[quote=amatoll|74920458]
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Är du en Nordkorean eller?

Jag antar att du försvarar afghanen i Vetlanda också?[/QUOTE

Jag har aldrig sagt att jag tycker att han ska dömas.
Däremot har jag sagt att åklagaren har för tunn bevisning.
Du verkar vara korkad, ja till och med svagsint, då du blandar in "afghanen i Vetlanda" i detta ämne.

Jag är inte svagsint eller "korkad "som verkar ge dig en kick att kalla de du skriver med men jag funderar på ditt äckliga hat mot Hedin, vi snackar om ett eventuellt brott då nån ska ha skjutit en varg. Jag ser dig aldrig att du är lika het i debatter då nån blir mördad eller våldtagen.
Citera
2021-03-05, 11:18
Medlem
Pilla74s avatar
[quote=Fjodor1000|74920522]
Citat:

Jag är inte svagsint eller "korkad "som verkar ge dig en kick att kalla de du skriver med men jag funderar på ditt äckliga hat mot Hedin, vi snackar om ett eventuellt brott då nån ska ha skjutit en varg. Jag ser dig aldrig att du är lika het i debatter då nån blir mördad eller våldtagen.

Men alla fattar ju att han är skyldig. " Vi ryckte ut ett gäng" Har aldrig skjutit en sån där gråben"
Sen har åklagarsidan svårt att bevisa detta, så troligen en friande dom.
Men vart i ligger ditt egenintresse att få så ihärdigt en friande dom?
Är det ett hat mot åklagare och samhälle rent generellt? Och i vilka andra fall vill du ha hellre en fällande än friande? Eller är det alltid hellre fria än fälla inkl. Afghanen i Vetlanda?
Citera
2021-03-05, 11:32
Medlem
[quote=Pilla74|74922982]
Citat:

Men alla fattar ju att han är skyldig. " Vi ryckte ut ett gäng" Har aldrig skjutit en sån där gråben"
Sen har åklagarsidan svårt att bevisa detta, så troligen en friande dom.
Men vart i ligger ditt egenintresse att få så ihärdigt en friande dom?
Är det ett hat mot åklagare och samhälle rent generellt? Och i vilka andra fall vill du ha hellre en fällande än friande? Eller är det alltid hellre fria än fälla inkl. Afghanen i Vetlanda?

Är du helt säker på att en varg har dödats? Jag tycker att det är konstigt att inte det minsta spår har hittats isåfall? Och de har ju lagt ner resurser minst sagt för att hitta det.

Jag är alltid för att man ska fria före att fälla förutom då två anklagade skyller på varandra och båda går fria.
Citera
2021-03-05, 11:37
Medlem
Pilla74s avatar
[quote=Fjodor1000|74923179]
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74

Är du helt säker på att en varg har dödats? Jag tycker att det är konstigt att inte det minsta spår har hittats isåfall? Och de har ju lagt ner resurser minst sagt för att hitta det.

Jag är alltid för att man ska fria före att fälla förutom då två anklagade skyller på varandra och båda går fria.

De har ju haft mer än ett dygn på sig att få bort vargen. Kan vara vem som helst " i gänget som drog ut" som fått det uppdraget.
Behöver ju inte vara någon av de åtalade och därför ingen DNA på sig.
Som sagt, åtalet kommer inte hålla. Men att detta gäng var ute på dåligheter och säkert inte första ggn står ju klart.
Citera
2021-03-05, 11:45
Medlem
[quote=Pilla74|74923251]
Citat:

De har ju haft mer än ett dygn på sig att få bort vargen. Kan vara vem som helst " i gänget som drog ut" som fått det uppdraget.
Behöver ju inte vara någon av de åtalade och därför ingen DNA på sig.
Som sagt, åtalet kommer inte hålla. Men att detta gäng var ute på dåligheter och säkert inte första ggn står ju klart.

Vill du att han ska bli dömd? Bara för att "alla vet"?

Tycker du att åklagaren gjort ett bra jobb? Jag ser det som att han har slösat skattepengar och ser prestige i att få Hedin fälld.
Citera
2021-03-05, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Länk till telefonsamtalet:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/jaktbrottsharvan-hor-samtalet-om-graben-som-fick-polisen-att-gripa-karl-hedin

KH säger mer eller mindre rakt ut att han skjutit "gråben". Skämt eller inte får var och en avgöra....

"Så då ryckte vi ut ett gäng och bara stod och avvaktade, men vi såg inget"

Samtalet tyder väl snarare på att inget sköts vid tillfället när KH greps, det är naturligtvis fullt möjligt att KH har skjutit varg vid något helt annat tillfälle, men då får åklagaren försöka lägga fram bevis för det tillfälle när jaktbrott faktiskt begåtts, och inte försöka hitta brott i ett telefonsamtal som kan vara skämt eller skryt.
Citera
2021-03-05, 11:53
Medlem
Citat:

Nu är du rejält ute och cyklar. Har du helt missat att det just nu pågår en rättegång kring ett påstått jaktbrott. I det ärendet gör det varken till eller ifrån om jag kontaktar polisen vilka bevis jag än har. Menar du att någon åklagare skulle ta sig an det och starta en ny rättegång?
Citera
2021-03-05, 12:18
Medlem
Pilla74s avatar
[quote=Fjodor1000|74923387]
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74

Vill du att han ska bli dömd? Bara för att "alla vet"?

Tycker du att åklagaren gjort ett bra jobb? Jag ser det som att han har slösat skattepengar och ser prestige i att få Hedin fälld.

¨Nej åklagarna tappade målet när deras kronvittnen plötsligt ändrade sig. Så det som finns kvar ska inte räcka för fällande dem.
Men det som är intressant är att du med flera så skarpt vill ha en friande dom. Vilka incitament har man till det förutom att man hatar varg? Eller det kanske räcker så?
Citera
2021-03-05, 12:20
Medlem
[quote=Pilla74|74923856]
Citat:

¨Nej åklagarna tappade målet när deras kronvittnen plötsligt ändrade sig. Så det som finns kvar ska inte räcka för fällande dem.
Men det som är intressant är att du med flera så skarpt vill ha en friande dom. Vilka incitament har man till det förutom att man hatar varg? Eller det kanske räcker så?

Öhh, för att det inte finns bevis?? Räcker inte det?

Det är snarare ni vargälskare som utmärker er med att ni verkligen vill sätta åt Hedin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in