2021-03-05, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoraxOculus
Bra analys av läget!
Den svenska folksjälen måste ’ligga under’ med 0-3 innan kampvilja uppstår. Tills dess är det metoder och nånannanismen som härskar. Först när smärtan blir mkt hög börjar majoriteten röra på sig. Vi är inte där än. Den trojanska hästen har inte släppt ut alla krigare än. Det kommer.
Över en miljon främlingar ska försörjas i minst 10 år från ankomst - klart vi inte har pengar till vår egen välfärd framöver.

Synen på Vetlandadådet, gm och invandring kommer att grumlas av än den ene än det andres förminskningar. Att en asylsökande utan eg asylskäl får stanna är redan det ett politiskt sjukdomssymptom. Att psyksjukdom vore ytterligare förmildrande är spiken i välfärdskistan. Sverige saknar självbevarelsedrift. Allt är faktiskt ursprungsfolkets fel - demokratiska val avgör.

Vetlandaafghanen kommer att få det bra. Till skillnad mot offren.

Ja, man undrar vad som ska till för att folk ska kräva en förändring. Själv trodde jag att den dagen skulle komma när barn blev utsatta för våld av olika slag pga en oansvarig invandring. Men så kom den ena rapporteringen efter den andra om sexuellt våld och förnedrings-rån mot barn utan att svenskarna satte ner foten. Inte ens kyrkogårds-våldtäkten, där barn begravdes levande, fick svensken att tappa besinningen.

Jag tror att de flesta av oss är ena riktiga mähän. Vi gillar inte våld och konflikter, utan som du säger så trivs vi med nånannanismen. Vi är rädda för att ta ställning. Rädda för att bli utfrysta.

Jag tror vi svenskar, iallafall vi som är SD-medlemmar, kommer sluta våra dagar i ett land som blivit en kopia av Hunger Games. Att föreställa sig Ylva Johansson och Annika Strandhäll i en Hunger Game regering är inte särskilt svårt. Kanske blir det sista man ser i livet Morgan Johansson, iklädd en glansig ljusblå kostym, hög hatt och platåskor, innan man måste springa som fan för att inte bli skjuten av en trupp IS-kvinnor, som regeringen har skickat efter en. Jakten filmas och blir en show, ledd av Wahlgren-familjen, som direktsänds på SVT.

De senaste två åren har jag gett fan i att deklarera eftersom det känns förnedrande. Jag anser inte att jag behöver uppfylla mitt samhällskontrakt mot en regering som missbrukar skattepengar.

Jag betalar även in medlemsavgift till SD då jag tänker att mina pengar kan bekosta information som gör att fler nås av SD: s budskap.

Jag tror inte att Jimmie kan förvandla Sverige till ett paradis, men jag är fullständigt övertygad om att han inte kan göra landet sämre.
Citera
2021-03-05, 11:10
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag gissar på psykvård. Så blir han utskriven som tillfrisknad om 2 år & därefter får han stanna i Sverige.

Ja, det är en rimlig bedömning. Skulle också tro att han döms till sluten psykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.

Denna dom kanske förhindrar ett svenskt medborgarskap.

Att han får stanna i Sverige ter sig också som troligt, då hans hemland vägrar ta emot sina egna medborgare som inte vill återvända till hemlandet.

Således får vi hoppas att denne unge människa kan rehabiliteras inom vården, och att han i framtiden kan bli en frisk och produktiv person i Sverige, att han kan jobba med tex sitta i kassan på ICA i Vetlanda och möta vetlandaborna med högburet huvud

Tyvärr saknar Sverige vilja att göra något åt personer som vägrar lämna landet. Det hela hade funkat utmärkt om Sverige slöt avtal med ett annat land, att mot ekonomisk ersättning ta emot personer som vägrar att lämna Sverige frivilligt. Då skulle Sverige inte ha dessa problem längre. Men den politiska vilja att utvisa mycket grovt dömda brottslingar finns helt enkelt inte av en majoritet i riksdagen.
Citera
2021-03-05, 11:13
Medlem
Darkwinds avatar
Så många vittnen som fanns, borde någon hört Allahu Akhbar eller liknande. Varför inte träda fram? Då är motivet terror. Det brukar komma fram rätt snart på flash av någon som känner någon som var där. Svagt.
Citera
2021-03-05, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlvarViking
Ja, man undrar vad som ska till för att folk ska kräva en förändring. Själv trodde jag att den dagen skulle komma när barn blev utsatta för våld av olika slag pga en oansvarig invandring. Men så kom den ena rapporteringen efter den andra om sexuellt våld och förnedrings-rån mot barn utan att svenskarna satte ner foten. Inte ens kyrkogårds-våldtäkten, där barn begravdes levande, fick svensken att tappa besinningen.

Jag tror att de flesta av oss är ena riktiga mähän. Vi gillar inte våld och konflikter, utan som du säger så trivs vi med nånannanismen. Vi är rädda för att ta ställning. Rädda för att bli utfrysta.

Jag tror vi svenskar, iallafall vi som är SD-medlemmar, kommer sluta våra dagar i ett land som blivit en kopia av Hunger Games. Att föreställa sig Ylva Johansson och Annika Strandhäll i en Hunger Game regering är inte särskilt svårt. Kanske blir det sista man ser i livet Morgan Johansson, iklädd en glansig ljusblå kostym, hög hatt och platåskor, innan man måste springa som fan för att inte bli skjuten av en trupp IS-kvinnor, som regeringen har skickat efter en. Jakten filmas och blir en show, ledd av Wahlgren-familjen, som direktsänds på SVT.

De senaste två åren har jag gett fan i att deklarera eftersom det känns förnedrande. Jag anser inte att jag behöver uppfylla mitt samhällskontrakt mot en regering som missbrukar skattepengar.

Jag betalar även in medlemsavgift till SD då jag tänker att mina pengar kan bekosta information som gör att fler nås av SD: s budskap.

Jag tror inte att Jimmie kan förvandla Sverige till ett paradis, men jag är fullständigt övertygad om att han inte kan göra landet sämre.

Underbar tolkning, håller med till 100% Även jag har börjat gömma bort para för staten att slänga i sjön och jag skapar numera min egen lycka. Efter allt trauma vi utsatts för med noll stöd från samhället kommer hela min familj rösta SD och vi är en extremt stor familj och i många glesbygder. Heja SD ❣️
Citera
2021-03-05, 11:15
Medlem
NorhenCrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C-P.Rejserbil
Är du kristdemokrat? Snart ställs du ut på museum...

Nej , jag är dödsknarkarnazist, har du problem med det?

Gjorde sanningen ont i din fåcelliga kulturmarxistiska fårskalle?
Citera
2021-03-05, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Så många vittnen som fanns, borde någon hört Allahu Akhbar eller liknande. Varför inte träda fram? Då är motivet terror. Det brukar komma fram rätt snart på flash av någon som känner någon som var där. Svagt.

Trots alla vittnet så är det ingen som hört något sånt! Besvikelsen måste vara stor hos dig.
Citera
2021-03-05, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlvarViking

Nä, värre kan det garanterat inte bli. I sådana fall måste Jimmie typ rasera välfärden, göra så barn dör samt gamla blir utan pension... eller vänta... det gör ju redan vår regering....

Blir garanterat en röst på de mest nazi jag kan hitta. Ganska bra tumregel att alltid göra tvärt om vad sozzarna säger. Då brukar man hamna rätt förvånansvärt ofta!
Citera
2021-03-05, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TungurKnifur
Nej. Det är Afghanistans ansvar.
Nej. Dem är inte ”nya svenskar”.
Nej. Dem ska återvända till sina länder.
Nej. Det blir så här på grund av deras kultur, islam och ni idioters daltande med detta avskräde.

Det är sant. Det är inte Sverige eller svenskarnas ansvar. De bör återvända till sina respektive hemländer.
Denna grupp som kom2015 och därefter inte kommer hit för att integreras eller jobba och bidraga. De vill leva ett bättre liv på våra skattepengar.Dessutom de tillhör till en religion som hatar oss kristna och det sitter djupt nedärved hos de alla.
Varför ger vi något av våra resurser åt våra fiender när svenka pensionärer ligger på gatan och går till soppköket för att överleva? Var finns rättvisan mot det egna folket?
Det bör ta ett slut.
Myndigheterna daltar med terrorister och brottslingar. Rädslan breder ut sig hos svenskar. Deras liv har blirvit fullständigt otryggt och ingen som lyssnar. All kritik tystas med ordet rasism.
Citera
2021-03-05, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Jag som trodde att demonstrationen i Eksjö handlade om att det inte är ok det som händer i världen men det visade sig att de ville förstås anklaga polisen för att de blev tvungna att avlossa skott.

Finns det fan i mig ingen mod hos svensken att gå ut och säga att invandring är fel?

Har det varit en demonstration i Eksjö mot att polisen sköt GM?
Citera
2021-03-05, 11:19
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Det som slår mig är att det någonstans finns en person som har tyckt att den här individen ska vi släppa in i Sverige.
Vi borde införa ett ansvar för dom som tar dessa beslut om vilka migranter som får komma in i landet.

Undrar hur den personen känner sig idag.
Citera
2021-03-05, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C-P.Rejserbil
Om han hade fått det stöd han behöver och hade sluppit brottas med oron för utvisning, så hade han varit etablerad på svensk arbetsmarknad nu.

Nej, han är inte som vilken normal människa som helst, han har gjort ngt som ingen vanlig människa skulle någonsin göra. En människa som begår så grova brott som han hade förr eller senare blivit skyldig för liknande brott och då skyllt på ngt annat som inte funkade som han ville. Jag förstår inte hur kan man försvara någon som han. Man borde aldrig ha släppt den här mannen in i landet. Det finns många andra med psykiska besvär men de börjar inte döda folk.
Citera
2021-03-05, 11:21
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind

Antagligen är det så enkelt att han inte ropade något sådant.

Nu nekar han ju överhuvudtaget till gärningen. Det pekar ju inte heller åt terrorhåll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in