Citat:
Ursprungligen postat av
Hamsterboll
Jag är med i en församling och går på gudstjänsterna. Eller kollar på youtube nu under pandemin. Men känner mig inte ”kristen” trots att jag både ber och har tagit nattvarden, fått förbön och läser evangelierna kontinuerligt. Jag ber att helige ande ska komma lövet mig, att jag ska lära känna Jesus och känna eller se Gud men inget händer. Har verkligen sökt aktivt och bett i många år.
Känns orättvist när folk ser Gud och blir frälsta utan att ens ha bett om det. Men jag som verkligen VILL får aldrig känslan av att Gud finns.
Du kanske har större krav än andra? Frälsning betyder räddning och är inte en känsla. Den helige anden kommer inte som ett lyckorus utan som en lärare till dem som lärt sig av vad Jesus lärde ut.
Johannes 14:26
Men Hjälparen, den helige Ande, som Fadern skall sända i mitt namn, han skall lära eder allt och påminna eder om allt vad jag har sagt eder.
Johannes 16:12-13
Jag hade ännu mycket att säga eder, men I kunnen icke nu bära det. Men när han kommer, som är sanningens Ande, då skall han leda eder fram till hela sanningen. Ty han skall icke tala av sig själv, utan vad han hör, allt det skall han tala; och han skall förkunna för eder vad komma skall.