2021-03-05, 00:27
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
https://samnytt.se/har-ar-tamim-sultani-som-misstanks-ha-huggit-ner-atta-personer-i-vetlanda/

Samnytt postade bilder om det hela idag, och där ser man screencap ifrån hans intressen.
Citat ur artikel;
Citat:
En genomgång av hans sociala medier visar att mannen hade nästan inga svenska bekanta. Han följer flera sidor på Facebook som handlar om islam, men även en hazarisk förening i Sverige, vilket kan tyda på hans etniska ursprung
Med ngn Fejsbook skärmdump under texten där man ser 'Hazara' någonting föreningens garnityr.

Okey, så GM är förmodad sån där Hazar, dvs gymnasiebarn av de 9000 av Annie Lööf's favorittidsfördriv för vänster- o fetlagda ensamstående medelålders kvinnor.
Citera
2021-03-05, 00:37
Medlem
mothafokas avatar
Jääävlar, vilken skadeglädje Jag känner emot Pk-vänstern
"Staaackars de ensamkommande Aghanynglingarna", "Vi måååste kämpa för deras rätt att stanna"
Citera
2021-03-05, 00:40
Bannlyst
Jag tror att det är främst det svenska samhällets fel att detta dåd hände. Vi människor behöver trygghet och bra social miljö, och det får vi bla genom åtgärder som minskar friheten och ökar övervakningen av oss. Men det är det många svenskar som vänder sig emot, de kräver frihet och får då otrygghet på köpet, och det är det som är det stora felet som det svenska samhället gör.

Vi människor är också djur, och vissa av oss klarar sig inte själva, men vi alla behövs ändå, precis som djuren på en bondgård. Och det är bondens fel om tex en tjur går fri och stångar ihjäl några människor. Bonden vet bättre, men tjuren vet inte bättre och han kan inte hantera en sådan frihet. Men tjurar behövs ändå på bondgården, trots deras dåliga gener som gör dem dumma, farliga och dåliga på att överleva, så bonden måste övervaka dem bättre eller låsa in dem.
Överlevnad kräver bra planering. I det här fallet tror jag att det var extremt dålig planering av det svenska samhället, som ledde till dådet.

Och gärningsmannen var ju tidigare dömd för narkotikabrott, så varför var han inte under övervakning?
Det är ju välkänt att knarkare är mer våldsbenägna än andra människor. Hade man ens koll på att han var drogfri?
Jag gissar nej, för han hade ju avtjänat sitt straff, och då ska "fångenskapen" upphöra, alltså enligt "frihetsälskarna".

Fanns det ens några väktare i närheten i det här fallet?
Den här gärningsmannen hade kanske kunnat utbildas till väktare och blivit anställd av staten/kommunen, och då hade han kunnat vara en av dem som hade förhindrat ett sånt här brott, istället för att begå det själv.
Så genom att ha fler poliser och framför allt väktare ute i samhället, så tror jag att vi kan förhindra sådana här dåd, i dubbel bemärkelse.
Citera
2021-03-05, 00:45
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mothafoka
Jääävlar, vilken skadeglädje Jag känner emot Pk-vänstern
"Staaackars de ensamkommande Aghanynglingarna", "Vi måååste kämpa för deras rätt att stanna"
Jo den känner man ju.

Har någon tidning intervjuat Fatemeh Khavari än? Eller rödtotten Lööf?
Citera
2021-03-05, 00:49
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Färska siffror från det norska samhället visar att vit invandring bidrar med 4,4miljoner på en livstid medan en ickevästlig invandrare kostar-4,7miljoner kronor över en livstid.

I det efterblivna landet Sverige vågar man inte ens räkna på det
Ja, men om vi bortser från ekonomin och tittar på terrorismen och politiken.

Detta måste ju vara ett utmärkt tillfälle att kräva rödtotten Lööfs avgång?

#AvgåAnnie2021
Citera
2021-03-05, 00:51
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Jag tror att det är främst det svenska samhällets fel att detta dåd hände. Vi människor behöver trygghet och bra social miljö, och det får vi bla genom åtgärder som minskar friheten och ökar övervakningen av oss. Men det är det många svenskar som vänder sig emot, de kräver frihet och får då otrygghet på köpet, och det är det som är det stora felet som det svenska samhället gör.

Vi människor är också djur, och vissa av oss klarar sig inte själva, men vi alla behövs ändå, precis som djuren på en bondgård. Och det är bondens fel om tex en tjur går fri och stångar ihjäl några människor. Bonden vet bättre, men tjuren vet inte bättre och han kan inte hantera en sådan frihet. Men tjurar behövs ändå på bondgården, trots deras dåliga gener som gör dem dumma, farliga och dåliga på att överleva, så bonden måste övervaka dem bättre eller låsa in dem.
Överlevnad kräver bra planering. I det här fallet tror jag att det var extremt dålig planering av det svenska samhället, som ledde till dådet.

Och gärningsmannen var ju tidigare dömd för narkotikabrott, så varför var han inte under övervakning?
Det är ju välkänt att knarkare är mer våldsbenägna än andra människor. Hade man ens koll på att han var drogfri?
Jag gissar nej, för han hade ju avtjänat sitt straff, och då ska "fångenskapen" upphöra, alltså enligt "frihetsälskarna".

Den här gärningsmannen hade kanske kunnat utbildas till väktare och blivit anställd av staten/kommunen, och då hade han kunnat vara en av dem som hade förhindrat ett sånt här brott, istället för att begå det själv.
Så genom att ha fler poliser och framför allt väktare ute i samhället, så tror jag att vi kan förhindra sådana här dåd, i dubbel bemärkelse.
Men va fan. Han hade väl torskat för 'ringa' en (eller möjligen 2) gång(-er) -- är ju inte direkt som man vare sig får 5-10 i 'pound-me-in-the-ass-penitentiary' eler extensiv övervakning för CB/ringa...

Senast redigerad av hogerspoket 2021-03-05 kl. 00:54.
Citera
2021-03-05, 00:55
Medlem
Trollmias avatar
Tja - hur Aftonbladet hanterar det hela så här strax efter tolvsnåret (nu är det 5:e mars)... så på storlöpet så har vi:

"Jag såg ett par byxor & skor, sen förstod jag" Alltså det som varit på löpet i tre dagar eller så innan är åter högst upp... OK...

Sen har vi Tsunami-varning över/på Nya Zeeland!!!

Nu ni jäklar - Bandidos-medlem är på rymmen och eftersökt!!

SEN Kommer artiklarna om attacken i Vetlanda...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KyW6d5/traffade-vetlanda-mannen-en-timme-fore-dadet

(ifall det blir plus-artikel så finns back-up här: https://web.archive.org/web/20210304194513/https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KyW6d5/traffade-vetlanda-mannen-en-timme-fore-dadet )
Citera
2021-03-05, 00:56
Medlem
Citat:

Knarkare är mer våldsbenägna än andra människor? Ah, okej skyll det på narkotika. Sure om det är tyngre droger än cannabis men det där är bara ett urbota korkat svar. Du må vara en trångsynt jävel.

Svenskar generellt är de som knarka mest fast ändå i smyg i typ hela Europa skulle jag påstå.
Citera
2021-03-05, 01:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Men va fan. Han hade väl torskat för 'ringa' en (eller möjligen 2) gång(-er) -- är ju inte direkt som man vare sig får 5-10 i 'pound-me-in-the-ass-penitentiary' eler extensiv övervakning för CB/ringa...

Citat:
Ursprungligen postat av Klaos
Knarkare är mer våldsbenägna än andra människor? Ah, okej skyll det på narkotika. Sure om det är tyngre droger än cannabis men det där är bara ett urbota korkat svar. Du må vara en trångsynt jävel.

Om jag förstår er rätt så tycker ni inte att det fanns någon anledning att hålla bättre koll på honom, alltså innan dådet. Det fanns inga varningssignaler alls om vad som komma skulle?
Citera
2021-03-05, 01:05
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Om jag förstår er rätt så tycker ni inte att det fanns någon anledning att hålla bättre koll på honom, alltså innan dådet. Det fanns inga varningssignaler alls om vad som komma skulle?
Inte baserat på att han hade torskat för ringa/CB -- nej. Korrekt uppfattat. Sen kan det möjligen ha funnits andra orsaker till uppsikt. Men just denna är inte en vettig sådan.

Det är, under förutsättning att inga andra riskfaktorer finns, en extremt dålig prediktor för våldsbrott.

Jag menar, det är inte för att gängbangare i Compton blaze:ar som de exekverar drive-by's...

Vilka övriga faktorer som kan tänkas föreligga för uppsikt dristar jag mig inte att spekulera i. Brassrökning är dock inte ett vettigt skäl.
Senast redigerad av hogerspoket 2021-03-05 kl. 01:08.
Citera
2021-03-05, 01:08
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Tja - hur Aftonbladet hanterar det hela så här strax efter tolvsnåret (nu är det 5:e mars)... så på storlöpet så har vi:

"Jag såg ett par byxor & skor, sen förstod jag" Alltså det som varit på löpet i tre dagar eller så innan är åter högst upp... OK...

Sen har vi Tsunami-varning över/på Nya Zeeland!!!

Nu ni jäklar - Bandidos-medlem är på rymmen och eftersökt!!

SEN Kommer artiklarna om attacken i Vetlanda...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KyW6d5/traffade-vetlanda-mannen-en-timme-fore-dadet

(ifall det blir plus-artikel så finns back-up här: https://web.archive.org/web/20210304194513/https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KyW6d5/traffade-vetlanda-mannen-en-timme-fore-dadet )

Ingen är livshotande skadad vilket gör att nyhetsvärdet sjunker en hel del.
Citera
2021-03-05, 01:11
Medlem
Citat:

Nej, Sverige ska inte bli en sketen polisstat bara för att du måste ha dina älskade negrer här. Skicka hem skiten och ta inte hit fler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in