Citat:
Ursprungligen postat av
TrotylHasse
Tror dom hade åkt dit förr eller senare ändå. Christoffers bil hade observerats där i närheten plus den personliga kopplingen mellan Christoffer, hans coach och Lars. Så fort dom hade blivit insydda hade hela deras otroliga chattkonversationer avslöjat dom. Men visst, polisens uppklarningsprocent när det gäller mord har sjunkit skrämmande mycket och risken finns väl att det här mordet hade hamnat bland alla andra cold case mord pga brist på resurser.
Förutom det otroligt klantiga förfarandet att föra över pengarna till sitt eget konto anser jag det mest korkade var att Christoffer trodde att Lars hade cyklat hem med pengarna från försäljningen kontant i en väska. Och dessutom grävt ner dom på tomten!
- Det går knappt att få ut 20.000 kontant från en bank idag. Kanske lite större summor från något växlingskontor, men knappast miljoner eller ens ett par hundra tusen.
- Vem gräver ner pengar på tomten? På medeltiden och tidigare när pengar bestod av mynt hände det att folk grävde ner pengar i marken. Kanske det finns något enstaka fall där en bankrånare (på den tiden banker hade kontanter och bankrån skedde) grävt ner pengar för att inga andra alternativ funnits och man inte vill bli påkommen med pengarna. Gräver man ner sedlar i marken är det antagligen stor risk att pengarna blir förstörda
Jag har börjat undra om inte det där med att Lars skulle ha alla pengar hemma bara var ett svepskäl som C hade för att få med sig V på planen.
Efter alla lögner och utnyttjandet av V som har framkommit undrar jag om det inte egentligen var så att innerst inne i hemlighet för V så var C,s plan att ta kål på Lars och de eventuella pengar som han kunde komma över var en bonus för honom. Att han sedan började yra om att pengarna måste finnas någonstans kanske nedgrävda kan vara att han måste hålla skenet uppe inför V i att det fortfarande var fråga om dem.
Även han i sin fantasivärld måste ju ha begripit att ingen betalar fastigheter i kontanter utan banker inblandade om inte annat borde han ju ha lärt sig detta under sin korta period som bilförsäljare.