2021-03-04, 22:01
Medlem
Jodasaatt70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo tror det också. Skulle man gissa försökte han sig på att nå lite mer säker mark genom en grotta. Det är vad man lär sig för överlevnad. Skydd mot naturen. Sedan vänta där tills bli upptäckt. Men det hände ju inte tills nu. Tragiskt.
Ja..riktigt sorgligt..fick ont i magen när jag såg klippet fr Efterlyst när de bar iväg kroppen.
Citera
2021-03-04, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
112 är ett nummer man ringer när det är fara för livet!! Hen var ju redan död!!

Fast det där stämmer ju inte riktigt. 112 ska ringas när det är något som är akut. Till exempel ett (pågående) bostadsinbrott, det behöver inte vara fara för någons liv, likväl så ska det ringas till 112.
Senast redigerad av kalleochchokladfabriken 2021-03-04 kl. 22:03.
Citera
2021-03-04, 22:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rsahemlig
Tycker det nåt som är riktigt skumt med Or*j Lozowsk*s beteende. Hittar en död kropp i skogen:

Hur kan inte den omedelbara reaktionen vara att ringa 112 om man hittar en död kropp i skogen? Är Or*j mördaren?

* = i

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/M3E68J/han-hittade-kvarlevorna-i-nationalparken

Märkligt sätt att tänka kan man tycka.

Citat:
– Jag försökte lugna ner mig och ringde min fru. Jag sa: Jag har en skyldighet att informera polisen. Att ge den avlidnes familj chansen att begrava kroppen.

Var alternativet att inte larma polis?

Prio ett borde inte vara att de anhöriga skall få en kropp att begrava, det viktiga är ju att en myndighet informeras om att det ligger ett lik i skogen.

Mannen chockades kanske av att se en död kropp?
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Tycker det nåt som är riktigt skumt med Or*j Lozowsk*s beteende. Hittar en död kropp i skogen:

Hur kan inte den omedelbara reaktionen vara att ringa 112 om man hittar en död kropp i skogen? Är Or*j mördaren?

* = i

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/M3E68J/han-hittade-kvarlevorna-i-nationalparken
Jag håller med, jävligt märkligt alltihop. Vad f-n gjorde han där...?
Citera
Medlem
Jodasaatt70s avatar
Citat:
Haha lägg av. Så flödet om man påträffar vad man misstänker är en död människa är:

1. Skicka ett meddelande på polisen.se
2. Följ upp med besök på polisstation ett par dagar senare

Du måste ju själv inse hur vansinnigt det låter. Självklart ringer man 112.
Mannen hade inte bott i Sverige så länge, kanske därför..
Citera
2021-03-04, 22:03
Medlem
Citat:
Haha lägg av. Så flödet om man påträffar vad man misstänker är en död människa är:

NEJ, 112 är ett nödnummer, när det är fara för liv! Jag skulle då banne mig ringa ett inte akut nummer och prata med en polis om det, så ingen stryker med i onödan för att man ringt ett nödnummer!!
Citera
2021-03-04, 22:05
Medlem
Citat:

Om det är ställt utom allt tvivel att personen verkligen är död ringer man 11414. Larmcentralen vill inte ha ärendet om det inte är brådskande.
Citera
2021-03-04, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag håller med, jävligt märkligt alltihop. Vad f-n gjorde han där...?

Han påstår sig ha gett sig ut i det fina vädret för att fotografera. När vädret slog om så skulle han ta sig tillbaka till sin bil, och stötte på kroppen då.
Citera
2021-03-04, 22:07
Medlem
Citat:

Instruktion för detta ska hanteras finns på Polisen.se. Första sidan.
Enligt anvisningen borde han ringt 112.

Men det finns också ett webbformulär, vilket han istället använde.

Varför reagerade inte Polisen på det på hela helgen. Känns som större problem än att killen gjorde fel.

Alla ni som kommenterat detta. Varför har ni inte kollat fakta på Polisens hemsida. Tog 30 sek för mig.
Citera
2021-03-04, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Fast det där stämmer ju inte riktigt. 112 ska ringas när det är något som är akut. Till exempel ett (pågående) bostadsinbrott, det behöver inte vara fara för någons liv, likväl så ska det ringas till 112.

Ett pågående inbrott är ju jävligt akut, en döing i en bergsskreva, som kan ha legat där ett bra tag, är inte akut. Däremot om man inte vet om det finns liv i kroppen..då blir det 112!
Citera
2021-03-04, 22:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jodasaatt70
Mannen hade inte bott i Sverige så länge, kanske därför..

Är det så olika? I Polen upptäcker de lik i skogen mer vardagligt. Inget som man ens bryr sig om att rapportera.
Citera
2021-03-04, 22:12
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Han påstår sig ha gett sig ut i det fina vädret för att fotografera. När vädret slog om så skulle han ta sig tillbaka till sin bil, och stötte på kroppen då.
Jag får intrycket att han var där för att leta (eller annat), ser inte ut att vara nåt speciellt vackert där att fota. Tror inte han gjort något, men han verkar vilja vara lite hemlig imo...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in