2021-03-04, 19:01
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Intressant, du verkar ha koll. Som jag förstår det tillhör fyndplatsen inte själva nationalparken?

Såg på en av bilderna på AB att det fanns en "vilt-matningsapparat" (vildsvin?) där polisen parkerat ett fordon.

Vet du om det förekommer jakt i området?

intressant, dessa brukar ha sk åtelkameror o filma men det gäller ju åtelplatsen
Citera
2021-03-04, 19:59
Medlem
KuklinskiRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Det är mer troligt att Deniz har tagit livet av en individ som försökt attackera alternativt kidnappa Deniz och ett det är denne individs kropp som nu hittats. Det skulle även förklara varför Deniz försvunnit utan att lämna ett spår efter sig.

/C

Finns det verkligen såna indioler som du?
Jävla pajas teori! Åk dit och titta får du se hur oländig terrängen är....!!!
Citera
2021-03-04, 20:25
Medlem
Det såg ut på efterlyst som att det var en ”hel” kropp som de avlägsnade från platsen.
Citera
2021-03-04, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunstar86
Det såg ut på efterlyst som att det var en ”hel” kropp som de avlägsnade från platsen.
Ja, det som låg i den avlånga "presenningen" såg tungt ut. Fyra pers som bar, en i varje hörn. Så... en hel kropp, och inte enbart skelett.
Citera
2021-03-04, 20:31
Medlem
Den videon när dom bärde den stora vita säcken såg ut att väga en hel del, tyder väl på att det hänt ganska "nyligen" och att det inte är något skelett... granat i käften är min gissning.
Citera
2021-03-04, 20:58
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, det som låg i den avlånga "presenningen" såg tungt ut. Fyra pers som bar, en i varje hörn. Så... en hel kropp, och inte enbart skelett.

De borde ju kunna se åtminstone på kläder om var en motionär (typ DA) eller en uteliggare..
Det har ju inte direkt varit en mild vinter så inte säkert att processen gått så snabbt.

Men, men om några dagar vet vi
Citera
2021-03-04, 21:02
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Den videon när dom bärde den stora vita säcken såg ut att väga en hel del, tyder väl på att det hänt ganska "nyligen" och att det inte är något skelett... granat i käften är min gissning.
Gissar att det finns ca 0,1% sannolikhet för din teori. Min gissning är 10 % sannolikhet för självmord med skjutvapen, och sedan 90% sannolikhet för sprit med tabletter, den klassiska metoden för dem som smyger långt ut i skogen för att inte bli hittade och stoppade.
Citera
2021-03-04, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
De borde ju kunna se åtminstone på kläder om var en motionär (typ DA) eller en uteliggare..
Det har ju inte direkt varit en mild vinter så inte säkert att processen gått så snabbt.

Men, men om några dagar vet vi
Polisen kanske faktiskt tror sig veta vem det är (om det skulle vara DA ialla fall), men inte vill gå ut med det förrän dna-analyserna är klara? Som du säger, om några dagar vet vi. Under förutsättning att det finns någon att matcha dna emot - är det DA så är det lätt gjort. Men är det någon annan kan det kanske bli svårare.
Citera
2021-03-04, 21:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Polisen kommer väl som brukligt ta åt sig äran. Men det var som det närmast alltid är en privatperson som upptäckte kroppen.

Citat:
Orij Lozowski säger att fyndet han gjorde har väckt många tankar.

– Jag undrar varför just jag hittade personen, vad som hänt den och varför? Och så hoppas jag att personens familj ska få frid.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/M3E68J/han-hittade-kvarlevorna-i-nationalparken
Citera
2021-03-04, 21:38
Medlem
Jodasaatt70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Polisen kommer väl som brukligt ta åt sig äran. Men det var som det närmast alltid är en privatperson som upptäckte kroppen.
Jag är så gott som övertygad om att det är Deniz, speciellt efter att ha läst om hur mannen som hittade kroppen beskriver platsen.
Mycket tragisk olycka. Må han inte ha legat och lidit utan dött med en gång.
Citera
2021-03-04, 21:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jodasaatt70
Jag är så gott som övertygad om att det är Deniz, speciellt efter att ha läst om hur mannen som hittade kroppen beskriver platsen.
Mycket tragisk olycka. Må han inte ha legat och lidit utan dött med en gång.

Jo tror det också. Skulle man gissa försökte han sig på att nå lite mer säker mark genom en grotta. Det är vad man lär sig för överlevnad. Skydd mot naturen. Sedan vänta där tills bli upptäckt. Men det hände ju inte tills nu. Tragiskt.
Citera
2021-03-04, 21:42
Medlem
Tycker det nåt som är riktigt skumt med Or*j Lozowsk*s beteende. Hittar en död kropp i skogen:

Citat:
– Jag försökte lugna ner mig och ringde min fru. Jag sa: Jag har en skyldighet att informera polisen. Att ge den avlidnes familj chansen att begrava kroppen.

Citat:
Or*j Lozowsk* kontaktade polisen via polisen.se och berättade vad han hittat men fick ingen bekräftelse på att meddelandet kommit fram. Så på måndagseftermiddagen, när han fortfarande inte hört något, gick han in på en polisstation för att få kontakt.

Hur kan inte den omedelbara reaktionen vara att ringa 112 om man hittar en död kropp i skogen? Är Or*j mördaren?

* = i

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/M3E68J/han-hittade-kvarlevorna-i-nationalparken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in