2021-03-04, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Fast Ebba uttalar ju flera gånger att om Torbjörn inte vill, så kommer hon inte att gå vidare.

Men det kanske bara är okey för Ebba att inte hålla sina ord.

Esb skulle komma till möte och prata om det men vände i dörren.
Han har inte betalat tillbaka handpenningen.
Ebba kan inte backa om hon inte träffar Esb och han säger att han inte vill och att han betalar tillbaka.

Är det ESb som inte vill eller hans omgivning som inte vill?
Esb måste ju säga hur han vill ha det.
2021-03-04, 21:50
Medlem
ReedMes avatar
Vad tror ni om paragrafryttaren och löftesbryterskan Ebba: kommer hon att njuta den dagen hon tar huset i anspråk?
2021-03-04, 21:52
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Skademinimeringen är redan igång.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EpzloP/drevar-aftonbladet-mot-ebba-busch

Hmm...
Även Expressen hävdar att affären och tvisten är av allmänt intresse och därför offentligt, är inte då per definition parterna som uttalar sig i media även dom av allmänt intresse och offentliga personer?
Hur var det med förtal nu: om personer är offentliga personer är fakta och uppgifter rörande dessa inte förtal då detta har allmänt intresse, däremot är lögnaktiga uppgifter alltid förtal vem det än gäller.
Det finns flertalet prejudikat om detta.
2021-03-04, 21:52
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Esb skulle komma till möte och prata om det men vände i dörren.
Han har inte betalat tillbaka handpenningen.
Ebba kan inte backa om hon inte träffar Esb och han säger att han inte vill och att han betalar tillbaka.

Är det ESb som inte vill eller hans omgivning som inte vill?
Esb måste ju säga hur han vill ha det.
Om jag förstått saken rätt, så hade han inget ombud med sig. Inte heller ville han fullfölja husaffären. Han gjorde helt rätt i att vända om.
2021-03-04, 21:55
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Det som står i tryck är sånt som ansvarig utgivare kommer att få stå till svars för. Men det brott som meddelaren gör finner man i 15 kapitlet i Brottsbalken. Det är bara att bläddra bland paragraferna och välja något som passar.
Enligt tryckfrihetsförordningen har man meddelarfrihet när man har publiceringssyfte och vänder sig till t.ex. en tidning. Det finns brott en meddelare kan göra men de är få och de regleras exklusivt i tryckfrihetsförordningen.
2021-03-04, 21:55
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Esbs ombud är ju nästan på nivån att Esb skulle få bättre försvar av de flesta i den här tråden

(speciellt efter alla repetitioner om hur juridiken fungerar kring avtal, fastigheter mm)

Gubben hade fått samma behandling av en zigenare. All your money now belongs to me...
2021-03-04, 21:56
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ja det behövs absolut en lag som gör att äldre inte lättvindigt kan blåsa folk på fastigheter ostraffat....
Det är inte bara äldre som blir blåsta av lycksökare. Vi får tyvärr dras med att det där packet fortsätter att finnas bland oss.
2021-03-04, 21:58
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Fast Ebba uttalar ju flera gånger att om Torbjörn inte vill, så kommer hon inte att gå vidare.

Men det kanske bara är okey för Ebba att inte hålla sina ord.

Torbjörn?

Det var ett himla tjat om Ebbas utfästelse. Oavsett hur mycket allvar hon menade med den, så gick Esbjörn och Ebba med på att mötas. Dock backade Esbjörn ut och Ebbas framsträckta hand drog förmodligen tillbaka.

Hur många chanser ska Esbjörn få?

Han har kunnat sagt nej i flera veckor innan kontraktsskrivandet.
2021-03-04, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Torbjörn?

Det var ett himla tjat om Ebbas utfästelse. Oavsett hur mycket allvar hon menade med den, så gick Esbjörn och Ebba med på att mötas. Dock backade Esbjörn ut och Ebbas framsträckta hand drog förmodligen tillbaka.

Hur många chanser ska Esbjörn få?

Han har kunnat sagt nej i flera veckor innan kontraktsskrivandet.
Ebba har gått ut till hela riket via media att hon lovat att backa om Esbjörn verkligen inte vill fullfölja försäljningen. Svårt att komma undan det. Ljuger man om det kan man ljuga om allt annat med.
2021-03-04, 22:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Ebba har gått ut till hela riket via media att hon lovat att backa om Esbjörn verkligen inte vill fullfölja försäljningen. Svårt att komma undan det. Ljuger man om det kan man ljuga om allt annat med.

Det var inget stående erbjudande. Det upphörde att gälla när Esbjörn vände i dörren.
2021-03-04, 22:06
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Skademinimeringen är redan igång.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EpzloP/drevar-aftonbladet-mot-ebba-busch
Orkade läsa texten först i dag.
Han tar Oisins krönika från 23 Oktober, som bevis för att de försökt belysa tvisten allsidigt.
Tillkommer artikeln om Monicas Facebookplanering, men sedan tar det ju stopp.
Alla ledare har varit djupt kritiska till Ebba.
Oisin gjorde nog sin krönika på eget initiativ.
2021-03-04, 22:06
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Det finns bevis för varje påstående, vad påstår du är lögn?
Nu är du inte riktigt sanningsenlig va? Ebbaisterna använder ett högt tonläge och säger sig äga sanningen. Sanningen finns alltid att läsa i tråden. Det har har framkommit i tråden, har jag jag läst flera gånger. Att jag oxå läste tråden och inte sett samma sanning är för Ebbaisterna icke relevant. De kan inte heller lämna några källor annat än att deras fakta är trådsanningar.

Det känns bra att förstå att ju mer de tjattrar sins emellan, ju mer framstår de för läsaren, de som de troll som de troligtvis inte ens är.

Jag har i alla fall backat upp det jag sagt med tidningsartiklar. Samt att väldigt mycket jag sagt visat sig stämma.

När jag började skriva i tråden så var huset ett ruckel på vischan, ett ställe där ingen ville bo. Jag sa att det var ett gammalt aktat område där husen var dyra.

Jag sa att Ebbas föräldrar och man bodde i området, Ebbaisterna slog ifrån sig och påstridigt hävdade lönen. Det visade sig stämma.

Plötsligt var huset byggnärkesskyddat om man fick inte ändra en spik, jag ifrågasatte och tänk nu är huset inte k-märkt längre.

Men fortsätt övertyga er själva om att ni har rätt och att Ebba inte begår några fel, varesig juridiskt eller moraliskt. Ju mer ni tjattrar ju mer övertygar ni läsaren om att The Ebba-Gate luktar illa och att den troligen kommer att bli hennes fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in