2021-03-04, 21:05
Medlem
MrLevaLivets avatar
Har sedan årsskiftet matat in mig i telekom, Millicom har jag haft länge, och fyllt på med Telia och Tele2, samt sänkt GAV på dessa. Tyckte min portfölj hade för mycket risk, och för lite utdelning.

Dessa tre är det enda aktier i portföljen som inte lyser rött idag.

Fonder då, jo Spiltan Investmentbolag (Sverige och Global), och Länsförsäkringar Fastighetsfond är de enda som inte lyser rött.

Summa summarum: -5k, men hade kunnat vara bra mycket värre om jag inte städat om i portföljen, så det känns ändå OK.

Edit; Bajssprutan, om du ser detta, Kempharm lekposten, vilken jävla slakt idag, här blir det att ligga lång, den får samla damm i byrålådan! Fuckade ned dagens saldo den rackarn.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2021-03-04 kl. 21:11.
Citera
2021-03-04, 21:43
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Har sedan årsskiftet matat in mig i telekom, Millicom har jag haft länge, och fyllt på med Telia och Tele2, samt sänkt GAV på dessa. Tyckte min portfölj hade för mycket risk, och för lite utdelning.

Dessa tre är det enda aktier i portföljen som inte lyser rött idag.

Fonder då, jo Spiltan Investmentbolag (Sverige och Global), och Länsförsäkringar Fastighetsfond är de enda som inte lyser rött.

Summa summarum: -5k, men hade kunnat vara bra mycket värre om jag inte städat om i portföljen, så det känns ändå OK.

Edit; Bajssprutan, om du ser detta, Kempharm lekposten, vilken jävla slakt idag, här blir det att ligga lång, den får samla damm i byrålådan! Fuckade ned dagens saldo den rackarn.
Ja, vilket jävla mög. Skulle köpt Olja, Gamestop och Telia istället. Gamla fossiler is the shit.

Det är väl bara att kränga på sig en gag-ball efter frukost i morgon inför öppning, har fan inte råd med tandläkare nu .

-12.7k idag not bad, not terrible. Hade en dag i GME-rejset jag backade 220k. Avtrubbad
Senast redigerad av bajssprutan 2021-03-04 kl. 21:50.
Citera
2021-03-04, 21:58
Medlem
LeifD2s avatar
Ännu en usel dag. I och för sig är dom flesta av dom aktier som gick skitdåligt inget som jag hade några planer på att sälja dom kommande 5 åren. Undantag för en av dom som jag köpte vid ett jävligt svagt tillfälle utan någon djupare analys. Den jupare analysen gjordes i efterhand och jag kom fram till att aktien måste säljas så fort den kommer tillbaka på en nivå där förlusten inte är SÅ stor. Går inte det får jag väl ruva på skiten i typ 10 år innan bolaget får en omsättning som kan ge en vettig kurs. Det kan också bli så att aktiekursen aldrig kommer upp, men bolaget stabiliserar sig och ger utdelning under lång tid.
Så visst, skall inte sälja, och 2 av bolagen som gått ned kraftigt på senaste iden har super-potential på längre sikt (3-5 år och mer).

Lärdom: Gör analysen FÖRE köp, inte efter.

Övriga aktier (dvs sådant som inte är rena tillväxtboalg) puttrade runt nollan eller gick lite +.
Citera
2021-03-04, 22:02
Medlem
Riktigt bra dag för mig Allt går uppåt (nästan) och mest spännande är Rottneros som bröt igenom 9 kr. Tror att den kommer att gå bra under 2021. Ligger med nästan 10% av kapitalet där nu

Även Securitas och Loomis har gått riktigt bra. Enda orosmolnet är ChromoGenics som precis skall börja leverera när de får att uppköpsbud på en alldeldes för låg nivå. Gäller att det inte går igenom...
Citera
2021-03-04, 22:09
Medlem
-2% idag.

Lärdom från veckan: Ta vinster. Är man ny till marknaden så blir lektionerna dyra
Citera
2021-03-04, 23:03
Medlem
carle2s avatar
Fick in lite fina trades både på omxs30 kort och Nasdaq kort. Vanligtvis är det väldigt stora drops innan Fed ska ha ett tal och det var mycket press på informationen idag.
Dock så körde de utanför Europa öppningen idag så tog väldigt bra positioner för säljningar framåt eftermiddagen.

Sen var det lätt på kvällen genom att lyssna på Fed och han triggade marknaden genom att nämna inflation och att det finns chans de höjer räntorna även om det var otroligt på väldigt lång sikt men det var klart bearish.
Jag lämnade också en liten kort OMX över natten då jag hade på känn att Fed inte skulle strössla pengar idag.

De vanliga aktierna klarade sig bra då jag har en väldigt defensiv portfölj.
Imorgon finns lite bra chanser vid non farm payroll, nog nervöst både innan samt man kan trade utfallet.
Citera
2021-03-04, 23:54
Medlem
Machiavellys avatar
Allt går åt helvete. Borde sålt av allt för två veckor sedan när jag låg tvåsiffrigt plus. Nu är jag snart tvåsiffrigt minus.

Trots att alla jävla rapporter är strålande.
Citera
2021-03-05, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Trots att alla jävla rapporter är strålande.

Var samma dampbörs hösten 2018. Helt fantasiska rapporter men blodbad ändå. Ibland är det "risk off", frågan är när botten är nådd.
Citera
2021-03-05, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Ja, vilket jävla mög. Skulle köpt Olja, Gamestop och Telia istället. Gamla fossiler is the shit.

Det är väl bara att kränga på sig en gag-ball efter frukost i morgon inför öppning, har fan inte råd med tandläkare nu .

-12.7k idag not bad, not terrible. Hade en dag i GME-rejset jag backade 220k. Avtrubbad

220k på en dag hade blivit psykakuten nästa för mig. Men har nu tappat kring 100k flera dagar denna vecka känns det som.

Nu blir nog till att sälja rubbet och gradvis gå in i Value stocks. Ju tråkigare desto bättre.

Marknaden börjar syna korthuset med FIAT-valutorna och USA:s statsskuld. Det kommer inte bli vackert när ingen vill köpa amerikanska Bonds och räntan sticker iväg. Det kommer bli blodbad.

Men vad fan ska man göra? Man kan ju inte ligga i cash inför kommande inflation. Och även om man investerar i något rationellt land, typ England eller Korea så rasar ju även dessa marknader när det rasar i USA. Till och med guldet går ju ner dessa dagar.

Kanske borde köpa någon gammal vinflaska från 1800-talet och en Paul Newman Daytona. Någon fysisk tillgång som inte kan massproduceras och som man kan hålla i handen.
Citera
2021-03-05, 05:39
Medlem
Yinool0401s avatar
Hade fet "tur" gick på vännens rekommendation på Intervacc, gick in tungt för min DD sade att det här bolaget kommer lira. Plus 700 lax på 14 månader, tacka gud för Kvarka-vaccinet.
Resten av portföljen har ju flytit uppåt också men det är kattskit gentemot Vaccen
Citera
2021-03-05, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
220k på en dag hade blivit psykakuten nästa för mig. Men har nu tappat kring 100k flera dagar denna vecka känns det som.

Nu blir nog till att sälja rubbet och gradvis gå in i Value stocks. Ju tråkigare desto bättre.

Haha jag känner likadant. Lyckades bromsa fallet så ligger "bara" back 150k denna månaden. Men ja lite psyk blir man när det slåra flera hundra tusen på några dagar.

Har gått över till tråkmört-aktier, börjat samla på konst m.m. Kräver att man läser på lite och tycker det är kul förståss.
Citera
2021-03-05, 08:40
Medlem
Bara fint tack. Upp 12,5% så långt, vilket är över mitt mål. Intervacc och Synact största bidragsgivarna, men många i porföljen levererar fint.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in