2021-03-04, 18:20
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukuku
Jag förväntade mig ingenting mindre än att makteliten, som har förstört - och fortsätter att förstöra - Sverige, skulle bagatellisera och tona ner det svenskfientliga terrordådet i Vetlanda. Tomma ord, plattityder, lögner, floskler, meningslösa kondoleanser. Därefter business as usual. Samma vansinne. Samma samhällsförstörelse. Samma svenskfientliga terror. År efter år.

Fyll era hjärtan med hat.

Stora rubriker i Aftonbladet nu om "22-åringens psykiska besvär". Jag brukar normalt sett inte bli så upprörd, men nu är jag det satanimej. Detta svenskförakt från media med stöd från staten saknar nog motstycke i västvärlden. Det är som att efter några tuffa år för PK-religionen så har man bestämt för att ta ett gemensamt (sista?) krafttag och ta en sista strid för det utstakade mångkulturella samhället. Samhällskollapsen SKA helt enkelt genomföras, för att till varje pris inte bli kallad för rasist. Men det är bra, då vet vi vart vänstern och de övriga står någonstans.
Citera
2021-03-04, 18:21
Moderator
-Info-s avatar
Enligt Samhällsnytt är han en gymnasieamnestiafghan:

Citat:
Tam*m Sultan* som han heter i svenska register kom till Sverige i februari 2016 enligt uppgifter från Migrationsverket som ensamkommande. Han har inga familjekopplingar och är ogift enligt Skatteverket.

Tack vare gymnasielagen som regeringen med Centerpartiet i spetsen har drivit igenom fick han ett tillfälligt uppehållstillstånd 2018 – som löpte ut i november 2020. Sultani ansökte om ett nytt tillstånd – men något nytt beslut har inte kommit än.

https://samnytt.se/har-ar-tamim-sultani-som-misstanks-ha-huggit-ner-atta-personer-i-vetlanda/
Senast redigerad av -Info- 2021-03-04 kl. 18:26.
Citera
2021-03-04, 18:22
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Stora rubriker i Aftonbladet nu om "22-åringens psykiska besvär". Jag brukar normalt sett inte bli så upprörd, men nu är jag det satanimej. Detta svenskförakt från media med stöd från staten saknar nog motstycke i västvärlden. Det är som att efter några tuffa år för PK-religionen så har man bestämt för att ta ett gemensamt (sista?) krafttag och ta en sista strid för det utstakade mångkulturella samhället. Samhällskollapsen SKA helt enkelt genomföras, för att till varje pris inte bli kallad för rasist. Men det är bra, då vet vi vart vänstern och de övriga står någonstans.

Notera att det var från ett förhör 2018. Alltså åt han mediciner för 4 år sedan. Detta har liksom ingen relevans till dådet. Aftonbladet försöker bara mjölka lite.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
75% av alla mord i Sverige utförs av invandrare från första och andra generationen.

Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
De har lockats hit av filmer som denna för att Sverige velat leka humanistisk stormakt.

http://streamio.com/api/v1/players/4f86cb5211581e7225002434/public_show

Man kan vara driftig även utan utbildning. Deras familjer satsar sina livsbesparingar för att sönerna ska få en tryggare och bättre framtid här. Du skulle troligtvis gjort samma sak. Sedan går det ofta åt helvete eftersom verkligheten som asylsökande inte är lika idyllisk som på filmen. Många får psykiska problem, hamnar i drogmissbruk, blir kriminella eller drivs till vansinne med hämnd och hat mot hela svenska samhället. Min poäng är att det är en ickefungerande flyktingmottagning (läs Migrationsverket) som bidrar till att friska, driftiga och unga människor blir deprimerade och desillusionerade nervvrak, drogmissbrukare, religiösa fanatiker, yrkeskriminella, terrorister och våldsverkare. Det ursäktar inte på något sätt den skyldige men är en rimligare förklaring än att det skulle bero på dennes härkomst.

Många bra poäng här. Men grundar sig inte problemen i att vi inte har kapacitet att ta hand om alla, vi är överbelastade och betalar sinnessjuka pengar på bistånd som borde satsas på sjukvården, polisen och de äldre som byggt upp detta landet?

Borde inte de som kommer hit få krav på sig att integrera in i samhället?

Jag har bott i både Danmark och Norge o h där är det inte i närheten av samma utmaningar (läs;problem) som i Sverige. Fruktansvärt att se att det blir sämre och sämre för varje år och bara mer segregerat. Händer inget snart och denna frågan tas på allvar kommer vi att få leva med denna typen av händelser som vardagsmat.
Citera
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Annars tror jag att hans riktiga namn finns här:

https://nyheteridag.se/afghanske-tamim-sultani-misstanks-ha-huggit-ner-sju-personer-i-vetlanda/
https://samnytt.se/har-ar-tamim-sultani-som-misstanks-ha-huggit-ner-atta-personer-i-vetlanda/

Fast det ligger väl kanske inte heller så bra i munnen...

Lustigt -- även jag hittade det sisådär en minut efter att jag postat mitt inlägg...

Ändrar väl inte i sak mitt påstående dock.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower

Man undrar var alla gråterskor fanns över Breiviks psykiska besvär när det begav sig?
Citera
2021-03-04, 18:23
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Stackaren hade ju bara 4260 kronor i månaden som han säkert brände på sitta på café och fika om dagarna.

Det är mer än vad svenskar får när de befinner sig i FAS-3. Han har även gratis boende och tandvård för 50 kr.
Citera
2021-03-04, 18:23
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Denna afghanåsnan har aldrig suttit i skjulet förut och kommer då troligen att få en straffrabatt på köpet. Sen om han har ett permanent uppehållstillstånd, kommer tingsrätten att tillåta honom att stanna kvar i landet.
Det blir ett lindrigt straff, och sen får han stanna i landet. Han kan inte utvisas eftersom han riskerar dödsstraff i hemlandet, och det kan ju vara själva motivet till dådet - att få stanna i Sverige.
Som folk är vi alldeles för toleranta mot dessa individer. Jag undrar hur det skulle gå om en svensk försökte hacka ihjäl åtta afghaner i Afghanistan? Den stackaren skulle inte leva många minuter till...
Citera
2021-03-04, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
De har lockats hit av filmer som denna för att Sverige velat leka humanistisk stormakt.

http://streamio.com/api/v1/players/4f86cb5211581e7225002434/public_show

Man kan vara driftig även utan utbildning. Deras familjer satsar sina livsbesparingar för att sönerna ska få en tryggare och bättre framtid här. Du skulle troligtvis gjort samma sak. Sedan går det ofta åt helvete eftersom verkligheten som asylsökande inte är lika idyllisk som på filmen. Många får psykiska problem, hamnar i drogmissbruk, blir kriminella eller drivs till vansinne med hämnd och hat mot hela svenska samhället. Min poäng är att det är en ickefungerande flyktingmottagning (läs Migrationsverket) som bidrar till att friska, driftiga och unga människor blir deprimerade och desillusionerade nervvrak, drogmissbrukare, religiösa fanatiker, yrkeskriminella, terrorister och våldsverkare. Det ursäktar inte på något sätt den skyldige men är en rimligare förklaring än att det skulle bero på dennes härkomst.
Herrejösses. Hur jävla naiv kan en människa bli!!!
Tror du på allvar att man blir kriminell och drogmissbrukare på ett par år????
Citera
2021-03-04, 18:25
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Jag riktar mig till dom som drar fascherassenassekortet och. brunmålar folk som protesterar mot importen av våldsmän. Det är oerhört kränkande.

Och att man gör det skulle innebära att man försvarar dådet? Hur då?
Citera
2021-03-04, 18:26
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Ja vilket trauma vi måste nog ta in fler...

https://youtu.be/oQ-X78nMhjE
Om alla vi humanister röstar på miljöpartiet nästa val så kan det nog ske!

Ska bli spännande att se vad polisen kommer fram till för brottsmotiv den stackaren hade. Tror inte det var muslimsk terrorism utan bara ett berättigat hat mot den postkoloniala rasism som vi svenskar fört mot afghaner i flera århundraden.

Det var tur att Kalle Dussin inte kom längre än till Poltava. Hade han tagit sig till Kabul hade han ställt till med blodbad.
Citera
2021-03-04, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Risken nu är att alla skötsamma (det stora flertalet) Afghaner misstänkliggörs. Det kan leda till att hela gruppen afghaner/hazarer får dåligt rykte.

Fall inte in i hatretoriken.
Med all rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in