2021-03-04, 18:07
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Hur fan ska jag veta att du fått samma tråd, ditt jävla fyllknull? Om du bemödade dig med att fortsätta efter första sidan så ser du att den uppdateras fortlöpande, i dagsläget mer än 1500 inlägg!

Seså, ta nu tillfället och läs igenom sidorna och bilda dig en uppfattning om hur verkligheten ser ut!

(FB) Samlingstråd: Afghanernas sexuella våld & övrig kriminalitet, domar, fupar etc.

Oj oj oj... Vilken omfattande kriminalitet bland afghanerna...

Dock borde gårdagens gärningsman i Vetlanda vara en av de värsta hittills. Är ju mest tur att inte flera avled igår.

Hans motiv är lite oklart ännu, men man kan misstänka att han faktiskt var ute efter att mörda de här 7 personerna. Och hade inte polisen stoppat honom, hade han attackerat fler.
Citera
2021-03-04, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guesswhoiam
Varför då? Går det att sänka möjlig GM utan att fimpa denne på kuppen är det väl utomordentligt bra? Eller du kanske föredrar Amerikanarnas stil; Skjut först, sedan i efterhand hoppas på att man sköt rätt kille?

Undrar om du sagt detsamma om nån nära dig helt oprovocerat blivit nerhuggen utan orsak. Visst de överlevde men vem vet vilka bestående skador han orsakat!!!!!
Citera
2021-03-04, 18:08
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Löfven "Varje attack mot oskyldiga ska mötas av samhällets samlade kraft"
Han är rolig svetsaren försöker alltid utstråla pondus, någonting som han fullständigt saknar.
(...)
Det kan inte vara lätt att sälja in det här afghan-haveriet med ett allvarligt ansikte. Tusentals "ensamkommande" unga män som ljugit om sin ålder och som dessutom lyckats sätta svensk lag ur spel till astronomiska kostnader för svenska folket. "Det största bedrägeriet i Sveriges historia" har det kallats. Och nu försöker de halal-mörda oss också.
Citera
2021-03-04, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Det har gått ca 26 ynka timmar sen dådet. Och redan nu en massa om hur dåligt knivmuslimen mådde. Inte ett jävla UNS respekt till de som ligger på sjukhuset och fått trauman för livet. SERIÖST SVERIGE?!?
Tyvärr fungerar svensk media så, man skiter i offren och ska måla upp GM som en vinnare av Nobels fredspris.
Allt för att inte ge näring åt ”mörka krafter”

Hade de haft lite cojones så borde de ifrågasätta varför i hvete personen inte sitter inlåst på psyk, han hade ju bevisligen kontakt med soc osv, skulle inte bli ett dugg förvånad om dem kände till hotbilden och gms planer.
Citera
2021-03-04, 18:09
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Risken nu är att alla skötsamma (det stora flertalet) Afghaner misstänkliggörs. Det kan leda till att hela gruppen afghaner/hazarer får dåligt rykte.

Fall inte in i hatretoriken.

Dom har dåligt rykte sedan innan, så du behöver inte lägga energi på att oroa dig.
Citera
2021-03-04, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nej jag menar att man ska inte tycka synd om honom för att han fick så litet bidrag. Att han dessutom inte bidragit med en enda krona till välfärdssystemet är ytterligare en faktor.
Det finns otaliga etniska svenskar som inte betalat en krona heller. Tror du han fått många chanser? Nej, detta blir mitt sista inlägg i den här tråden då jag känner att du håller på att ta det här OT och jag ska inte låta mig provoceras.
Citera
2021-03-04, 18:11
Medlem
Guesswhoiams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suntan
Undrar om du sagt detsamma om nån nära dig helt oprovocerat blivit nerhuggen utan orsak. Visst de överlevde men vem vet vilka bestående skador han orsakat!!!!!

Alltså, om jag förstår dig rätt vill du hellre se att Polisen summariskt avrättar möjlig GM och på så vis slipper vi hålla på och jiddra med rättegångar, advokater m.m?
Citera
2021-03-04, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Motivet är relevant om man vill förhindra eller minska risken för liknande dåd i framtiden.

Du svarade inte på frågan om vilka du riktar sig till med:
Jag riktar mig till dom som drar fascherassenassekortet och. brunmålar folk som protesterar mot importen av våldsmän. Det är oerhört kränkande.
Citera
2021-03-04, 18:13
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caasimolar
Namnet på GM Kawan Salihi Mohamef Ahmed majef obsma Mustafa

Eller så är det namnet som står på dessa sidor:

https://nyheteridag.se/afghanske-tamim-sultani-misstanks-ha-huggit-ner-sju-personer-i-vetlanda/
https://samnytt.se/har-ar-tamim-sultani-som-misstanks-ha-huggit-ner-atta-personer-i-vetlanda/
Citera
2021-03-04, 18:14
Medlem
990099s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eral
Bra.

Han blir knappast utvisad det blir rättspsyk i max 3 år och belönas med förtidspension skyddad identitet och PUT
Citera
2021-03-04, 18:14
Medlem
Brukar komma hyllningar från andra muslimer efter dåd som dessa.
Frågan är om vi inte ska revidera vad som räknas som terrorism. I ett dåd som detta borde det räcka med att GM är muslim.
Citera
2021-03-04, 18:16
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Är man driftig om man är en haschrökande analfabet utan utbildning? Jag tror inte du förstår varför dessa människor är här och vem som tagit hit dem med en uttalad anledning.

De har lockats hit av filmer som denna för att Sverige velat leka humanistisk stormakt.

http://streamio.com/api/v1/players/4f86cb5211581e7225002434/public_show

Man kan vara driftig även utan utbildning. Deras familjer satsar sina livsbesparingar för att sönerna ska få en tryggare och bättre framtid här. Du skulle troligtvis gjort samma sak. Sedan går det ofta åt helvete eftersom verkligheten som asylsökande inte är lika idyllisk som på filmen. Många får psykiska problem, hamnar i drogmissbruk, blir kriminella eller drivs till vansinne med hämnd och hat mot hela svenska samhället. Min poäng är att det är en ickefungerande flyktingmottagning (läs Migrationsverket) som bidrar till att friska, driftiga och unga människor blir deprimerade och desillusionerade nervvrak, drogmissbrukare, religiösa fanatiker, yrkeskriminella, terrorister och våldsverkare. Det ursäktar inte på något sätt den skyldige men är en rimligare förklaring än att det skulle bero på dennes härkomst.
Senast redigerad av DickeFix 2021-03-04 kl. 18:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in