2021-03-04, 14:01
Medlem
Uranusismightybigs avatar
Och så händer det igen...oskyldiga medborgare får ta konsekvenserna av en misslyckad politik.
Och här tjafsas det om det ska benämnas terrorbrott eller ej....vi vet alla vad som är den egentliga bakomliggande orsaken till händelsen, så kalla det för vad det är, en konsekvens av en misslyckad migrationspolitik!

Oskyldiga Svenska medborgare, oavsett ålder ras färg politisk sexuell religiös läggning eller andra åsikter, får utgjuta blod och riskera liv och lem i sin vardag för att regering stat och myndigheter, med väljarnas konsekventa stöd märk väl, ej kan hantera en migrationspolitik som har förts så huvudlöst och ogenomtänkt i så många år nu...

Akilov dåden, Ikea morden, Wilma, Tommie Lindh, lilltjejen som blev skjuten utanför en mack i Stockholm för inte så länge sedan, alla hejdlösa skjutningar kors o tvärs i landet, sprängningar, knivdåd, uppgörelser, vämjeliga brutala våldtäkter, förnedringsrån, misshandel, hänsynslösa brott specifikt riktade mot äldre och unga, våra svagaste i samhället...undrevärlden som frodas med gängkriminella nätverk ligor och klaner, var inte länge sedan man läste nån liga hade stängt ner ett helt bostadsområde i nån förort till Stockholm, våra religiösa skensamhällen som växer upp med deras sharialagar religiösa poliser och alla deras hedersbrott...och nu nån Afghansk kille som med största sannolikhet fick komma hit och stanna med stöd av sjuklövern och deras gymnasielag...jag skulle kunna fortsätta och fortsätta för det verkar inte finnas nån ände...

Våra välbärgade medelklass medborgare som i stora delar vart med i att skapat dagens situation med sin politiska korrekthet och förvridna ogenomtänkta godhets idealism flyttar ut till "säkra" bostadsområden och säkrar en lugn och trygg skolgång för deras barn, och lämnar oss övriga som inte har något annat val att bo och vistas i miljöer som lämnar mycket att önska...
Det skapar splittring och stora avstånd oss emellan, den ekonomiska faktorn har blivit alldeles avgörande för en individs livskvalitet i dagens samhälle, igen!

Samhället krackelerar, solidariteten oss emellan är som bortblåst....allt det här, våldet mot våra medborgare, överbelastningen av samhällets alla funktioner från stat till kommun, dom ekonomiska klyftorna och allt vad det innebär, är alla konsekvenser av en misslyckad migrationspolitik....och belysning av ett politiskt misslyckande är inte, trots åratal av indoktrinering av motsatsen, rasism(!), det är helt enkelt att se en misslyckad politik och dess konsekvenser för vad det är, en misslyckad politik.
Kallas ochså klarsynthet.
Jag kan inte känna annat än en djup bitterhet gentemot sjuklöverpolitiker myndigheter media och medelklass som har lyckats fördärva den här nationen och dess själ till grunden.
Den klara tanken, sundheten och det sunda förnuftet att se saker och händelser för vad dom är, och agera därefter är ett minne blott.
Så är ock mitt fädernesland jag i min barndomsvärld tyckte mig se...
Citera
2021-03-04, 14:01
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Killen var psykisk sjuk. Inte terroristbrott.

Är inte alla muslimska terrorister psykiskt sjuka?

Vilka av terroristerna menar du är friska i huvudet?
Citera
2021-03-04, 14:03
Medlem
siisters avatar
– Jag skrek på honom: ”Vad fan gör du?” Då sprang han iväg. Hade jag inte skrikit på honom så hade det blivit ännu värre.

– En man faller ihop nära cykelställen. Jag vet inte om jag ska hjälpa honom eller springa efter gärningsmannen, säger Göran Åhlander.

Han beslutar sig snabbt för att först och främst rädda liv. Mannen, som Göran känner igen, är skadad i magen. Han blöder ymnigt från ett sår. Göran försöker stoppa blödningen med sina händer.

– Jag blev alldeles sörjig på händerna. Mannen hade värjt sig mot attacken och hade sår på händerna också, säger Göran Åhlander.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zg6MBv/vittnet-goran-han-hade-en-20-centimeter-lang-kniv
Bra gjort, Göran!
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Vet man exakt varför polisen först rapporterade att det kunde vara terror?
Citera
Medlem
GM tycks vara en shiamuslimsk afghan.

Rör sig nog inte om nån IS-sympatisör eller salafistisk jihadist.
Shiamuslimer är skit de med, men det finns vad jag vet ingen shiamuslimsk terrorgrupp som uppmuntrar anhängare till att utföra dåd mot civila i Sverige.

Tror inte att det är ett islamistiskt terrordåd, däremot så skulle det kunna ha ett hatbrottsmotiv, likt IKEA-eritreanen. Var det enbart svenskar eller personer med svenskt/europeiskt utseende som han gav sig på?

Oavsett vad, så är han ännu en afghan som gjort Sverige betydligt sämre.
Citera
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Killen var psykisk sjuk. Inte terroristbrott.
Polisen i Sverige tror att det är bara mörka människor som begår terrorbrott. Riktigt skämmigt av polisen.
Polisen kvalitetssäkrar numer, med intagning på Rätt Värdegrund. Övriga pensioneras efter hand.

Men vad bra. Det var ju skönt. Då kan vi i detta forum återgå till ha fokus på Hotet ifrån Högern.

Kommer den här tråden flyttas till annat forum nu?
Citera
2021-03-04, 14:05
Medlem
Groenmans avatar
Enbart Expressen och TV4 bland de stora nyhetsdrakarna, som på förstasidan andas något om att det är en utlänning som står bakom terrordådet.

Inget i DN, SvD, SVT, Aftonbladet eller GP. Smålandskommunens Vimmerby Tidning huvudnyhet är för övrigt: "Därför försvinner bankkontoret i Hultsfred".

Det är bara att flytta ut på landet och vänta på att massmedia i maskopi med den feminiserade svenska befolkningen har tagit kol på landet.
Senast redigerad av Groenman 2021-03-04 kl. 14:11.
Citera
2021-03-04, 14:05
Medlem
Hörde att den misstänkte även har en unge men om det är sant eller inte låter jag det vara osagt.

Det här med terrobrott, släpp det bara.
Citera
2021-03-04, 14:06
Medlem
Erik Östs avatar
Vetlanda har röstat för det här så...

https://data.val.se/val/val2018/slutresultat/K/kommun/06/85/index.html

Däremot har några försökt stävja skiten förgäves...

https://vetlandaframatanda.se/partiprogram.html

"Ökad trygghet och polisnärvaro

VF ingav under förra mandatperioden en motion till kommunfullmäktige med krav på att kommunen ska verka för fler synliga poliser i Vetlanda, samt ett bibehållande av polishuset. Det borde ligga i samtligas intresse att konsekvent och kraftfullt verka för synlig polis.

Då motionen skulle behandlas i kommunfullmäktige röstade de då styrande partierna ned vår motion".

(nä jag varken röstar på VF eller bor i Vetlanda om ni undrar)
Senast redigerad av Erik Öst 2021-03-04 kl. 14:08.
Citera
2021-03-04, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det kan ju ha sin förklaring i att deras skrift sker med arabiska alfabetet och vi har det latinska alfabetet.
Det är ju inte så att vi kan läsa deras alfabete med vår läskunskap som utgångspunkt.

Samma gäller ju för arabiska vs europeiska siffror .. Uträkningarna borde väl inte variera, men det spelar ju ingen roll om man inte kan tolka siffrorna.

Nej du har fel.
Dessa gossar är också kunskapsbedömda av kommunernas modersmålsenheter där de prövas på sitt modersmål mot olika kunskaper. Man testar deras litteracitet och numeracitet på modersmålet.

Har man skolbakgrund och är tränad i olika skolämnen så klarar man sig med studiehandledning på modersmålet direkt i klassrummen. Studiehandledning gör att du direkt kan hänga med i den svenska undervisningen oavsett vad du har för språkbakgrund. Tar lite tid att lära sig svenska såklart men du kan ändå tillgodogöra dig undervisning samtidigt. Många av dessa gossar klarar inte ens kunskapskraven för årskurs 3 även om de får allt översatt till dari.

Vi tar emot massor med nyanlända från jordens alla hörn och de flesta fixar vanlig skola. Oavsett språk. Tar två år att lära sig vardagssvenska om du är aktiv. Tar 4-5 år av studiedisciplin att behärska svenskt skolspråk.
Citera
2021-03-04, 14:07
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vet man exakt varför polisen först rapporterade att det kunde vara terror?
Det verkar bero på att man initialt inte visste att det var en gymnasieafghan. Trots att det fortfarande är oklart med motivet så är det nu ett vansinnesdåd.
Citera
2021-03-04, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woodwardbernstein
Det här är den gängse anklagelsen mot alla som vill kommentera i sd-dominerade trådar.
Det brukar bli en väldigt monoton skara här till slut.

Han har ju rätt i sin kommentar, det är ju uppenbart att diverse troll försöker försvara S,C och MP och deras Sverigefientliga politik, det ska påpekas igen, igen och igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in