2021-03-04, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
OnePlus-mobilerna
Den hemliga relationen mellan Stef*an och Len* fortsatte och blev ännu mer hemlig efter att Hann* avslöjade dem våren -17. De använde Telegram och särskilda e-postkonton för kommunikation. Kanske de också hade varsin särskild OnePlus-mobil bara för varandra?

Tanken kom eftersom jag sett att Stef*an betalat 890 kr till OnePlus polska reparationscenter den 8 februari -18 (se aktbilaga 145 pdf-sida 384 eller bild på hans betalningar till utländska företag www.bildtagg.se/bild/7dc98h0y9tmsajgoy2lsty )
Jag mindes att en OnePlus-mobil hittades i en vit kabelgömma på en köksbänk hos Len* (nämnd som GO12 i aktbil 157 Del A pdf-sida www.docdroid.net/dod3t2f/b2705-18-aktbilaga-157-teknisk-undersokning-del-a-s-1-223-pdf#page=39 ) och en OnePlus i Stef*ans sänglåda när han anhölls i augusti -19 (2019-5000-BG91998-2) www.docdroid.net/f7Tqxid/b2705-18-aktbilaga-155-husrannsakan-beslag-pdf#page=131

Beslaget av Stef*ns OnePlus-mobil är hävt. Jag har missat att se specifikationer på vilka undersökningar som gjorts på OnePlus-mobilerna, men kanske Avel har koll på i vilka bilagor det finns redovisat?

----------

April närmar sig och förhoppningsvis kommer ÅH att lämna in mer utredningsresultat en ca 14 dagar innan starten.
Är nog inte helt otroligt om de hade haft mobiltelefoner för bara varandra?
SD hävdar i förhör att han inte kan Lenas nummer, i sin telefonbok finns massor av nummer, flera Mamma, som går till Lena och HD. Påstår att alla nummer i telefonen inte är hans utan kan vara döttranrnas telefonböcker?!
Citera
2021-03-04, 13:40
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Är nog inte helt otroligt om de hade haft mobiltelefoner för bara varandra?
SD hävdar i förhör att han inte kan Lenas nummer, i sin telefonbok finns massor av nummer, flera Mamma, som går till Lena och HD. Påstår att alla nummer i telefonen inte är hans utan kan vara döttranrnas telefonböcker?!

Len*s OnePlus är extraherad och i den hittades en massa naket på SD, men hur ser det ut med hans One-mobil som låg i sänglådan Jag har tyvärr inte tid att kolla efter redovisning för 2019-5000-BG91998-2 i IT-bilagorna för SD.
Citera
2021-03-04, 14:48
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Len*s OnePlus är extraherad och i den hittades en massa naket på SD, men hur ser det ut med hans One-mobil som låg i sänglådan Jag har tyvärr inte tid att kolla efter redovisning för 2019-5000-BG91998-2 i IT-bilagorna för SD.

Jag hittar ingenting på den. Vet inte om jag söker för dåligt.
Citera
2021-03-04, 15:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag hittar ingenting på den. Vet inte om jag söker för dåligt.

Samma här.

Det enda jag hittade om OnePlus i SDs IT. protokoll är när SD sms:at W. (AB163/158) att SD skickar ett sms till W "För 52 minuter sedan", därefter skickar han en screeshot:

"Hitta min enhet" "OnePlus OnePlus3
Sågs senast för 52 minuter sedan via tidslinjen för Maps
".

Det här finns dock med för SDs protokoll för "Undersökningsprotokoll BG50883-1, mobil samt BG50942-1, dator - Stefan D", alltså inte hans OnePlus.

Tillägg:
Det här med W är 31/3- 18.Det är då man kan se sökningar på "hitta, låsa, rena android, men samtidigt har SD kontkat med W om detta och han skickar en karta.

Men sökningar sker igen vid 22/4- 18.

A163B/856

"Av bifogad information gällande BG50883-l kan utläsas att sökningar på find my android,
fond my andr, find, hitta and, hitta min enhet, så har detta skett under två olika dagar i
telefonen.
2018-03-31, vid ett tillfälle med start vid ca kl 14.58 och ett tillfälle med start ca kl 15.14 och
ett tillfälle med start ca kl 15.34 och ett tillfälle med statt ca kl 19.38.
2018-04-22, vid ett tillfälle med statt vid ca kl 15: 19 och ett tillfälle med start ca kl 20.32 och vid ett tillfälle med start ca kl 21:11
"

I april finns inga liknande mönster som vid mars, alltså inga kontakter med någon av barnen eller screesots som skickats till dom.
Senast redigerad av notknapparen 2021-03-04 kl. 15:16.
Citera
2021-03-04, 15:26
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Samma här.

Det enda jag hittade om OnePlus i SDs IT. protokoll är när SD sms:at W. (AB163/158) att SD skickar ett sms till W "För 52 minuter sedan", därefter skickar han en screeshot:

"Hitta min enhet" "OnePlus OnePlus3
Sågs senast för 52 minuter sedan via tidslinjen för Maps
".

Det här finns dock med för SDs protokoll för "Undersökningsprotokoll BG50883-1, mobil samt BG50942-1, dator - Stefan D", alltså inte hans OnePlus.

Tillägg:
Det här med W är 31/3- 18.Det är då man kan se sökningar på "hitta, låsa, rena android, men samtidigt har SD kontkat med W om detta och han skickar en karta.

Men sökningar sker igen vid 22/4- 18.

A163B/856

"Av bifogad information gällande BG50883-l kan utläsas att sökningar på find my android,
fond my andr, find, hitta and, hitta min enhet, så har detta skett under två olika dagar i
telefonen.
2018-03-31, vid ett tillfälle med start vid ca kl 14.58 och ett tillfälle med start ca kl 15.14 och
ett tillfälle med start ca kl 15.34 och ett tillfälle med statt ca kl 19.38.
2018-04-22, vid ett tillfälle med statt vid ca kl 15: 19 och ett tillfälle med start ca kl 20.32 och vid ett tillfälle med start ca kl 21:11
"

I april finns inga liknande mönster som vid mars, alltså inga kontakter med någon av barnen eller screesots som skickats till dom.

Det står att status på beslaget är ”hävd”. Tycker det är snårigt att se vilket datum det skett. Det förefaller dock som om beslutet att göra husrannsakan fattades 27/8 -19, beslaget gjordes 28/8 -19 och hävdes (?) 31/8 -19 (”signerat datum”, om jag tolkar det rätt att det är det som gäller för de osignerade sidorna). Verkar vara kort tid för att gå igenom allt. Eller så fanns inget av värde på den. Det borde i vart fall finnas redovisat någonstans vad den innehöll/att den inte innehöll något.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-03-04 kl. 15:39.
Citera
2021-03-04, 15:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu blev jag nog inblandad i något som inte har med mitt inlägg att göra... det inlägget jag skrev hänvisade till ett inlägg som glorian lagt upp tidigare (gällande SD/LW:s kontakt i feb -18).

Haha, jag såg det sedan.
Jag tänkte skriva något till dig i morse och citeringen hängde kvar.

Det handlade mer om att jag höll med dig om att man kan se på SDs och Lenas konversationer i februari hur inflammerat det är. Läste lite mer direkt i FUP. Otroligt jobbigt att läsa. Finns inget annat än Lenas önskningar, varvat med hot om avslöjande, kontrat med SD krav på hur och vad som Lena ska vara på, sedan RT när han inte verkar hålla ut.

Det är riktigt sjukt alltihop.

Ömsesidiga hot, och Lenas hot om avslöjande finns där hela tiden, medan SD kör med "välj samtal, och RT, sida upp, sida ner:

A168E/3940

"Stefan Davidsson
öppet
18 feb 2018 00:58

Lena Wesström
Det är inte hämnd

Lena Wesström
Det är slut på att skydda dig
18 feb 2018 00:59

Lena Wesström
jag har i många, många månader gett dig något du inte förtjänar. gör det inte länge till

Stefan Davidsson
Di ska inte skydda mig. Du ska tänka på oss

Lena Wesström
du ger inget oss

Lena Wesström
en pytteliten tummetott
18 feb 2018 01:00

Lena Wesström
nästan helt utan värme och närhet, omsorg, glädje och kärlek

Stefan Davidsson
Välj samtal. Annars kan vi inte komma framåt

Lena Wesström
en och annan present

Lena Wesström
öppet när du är på jobbet

Lena Wesström
när du inte lunchar med henne

Lena Wesström
jag tänker på oss

Lena Wesström
väldigt mycket mer än du verkar göra

Stefan Davidsson

Lena Wesström
kom tillbaka. Annars kan vi inte komma framåt
18 feb 2018 01:01

Stefan Davidsson
Vi KAN få det bra

Lena Wesström
du vet vad jag begär

Stefan Davidsson
Nattis

Lena Wesström
och ändå visar du INGEN värme när du kommer

Lena Wesström
det är så otroligt långt mellan det du gjorde och det du hade kunnat göra, trots att du är sjuk

"Stefan Davidsson
Rt
18 feb 2018 01:01"

"
Citera
2021-03-04, 16:00
Medlem
Citat:
Haha, jag såg det sedan.
Jag tänkte skriva något till dig i morse och citeringen hängde kvar.

Det handlade mer om att jag höll med dig om att man kan se på SDs och Lenas konversationer i februari hur inflammerat det är. Läste lite mer direkt i FUP. Otroligt jobbigt att läsa. Finns inget annat än Lenas önskningar, varvat med hot om avslöjande, kontrat med SD krav på hur och vad som Lena ska vara på, sedan RT när han inte verkar hålla ut.

Det är riktigt sjukt alltihop.

Ömsesidiga hot, och Lenas hot om avslöjande finns där hela tiden, medan SD kör med "välj samtal, och RT, sida upp, sida ner:

A168E/3940

"Stefan Davidsson
öppet

Lena Wesström
Det är inte hämnd

Lena Wesström
Det är slut på att skydda dig

Lena Wesström
jag har i många, många månader gett dig något du inte förtjänar. gör det inte länge till

Stefan Davidsson
Di ska inte skydda mig. Du ska tänka på oss

Lena Wesström
du ger inget oss

Lena Wesström
en pytteliten tummetott

Lena Wesström
nästan helt utan värme och närhet, omsorg, glädje och kärlek

Stefan Davidsson

Lena Wesström
en och annan present

Lena Wesström
öppet när du är på jobbet

Lena Wesström
när du inte lunchar med henne

Lena Wesström
jag tänker på oss

Lena Wesström
väldigt mycket mer än du verkar göra

Stefan Davidsson

Lena Wesström
kom tillbaka. Annars kan vi inte komma framåt

Stefan Davidsson
Vi KAN få det bra

Lena Wesström
du vet vad jag begär

Stefan Davidsson
Nattis

Lena Wesström
och ändå visar du INGEN värme när du kommer

Lena Wesström
det är så otroligt långt mellan det du gjorde och det du hade kunnat göra, trots att du är sjuk

"Stefan Davidsson
Rt
18 feb 2018 01:01"

"

Såg att Du hade raderat men då hade jag redan skickat...

Det är så svårt att förstå att de orkade, vuxna människor.
SD hade sitt på det torra, han hade bara behövt inse att det nog får räcka med en "fru" (dessutom var/är exfrun väldigt förlåtande av sig).
Citera
2021-03-04, 17:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

SD hade sitt på det torra, han hade bara behövt inse att det nog får räcka med en "fru" (dessutom var/är exfrun väldigt förlåtande av sig).

Det förblir obegripligt för mig också.

Jag kan bara förklara det teoretiskt med de förklaringsmodeller vi fått via expertvittnet VE och genom de forskningsresultat som finns idag om våld i nära relation; att båda parter blir bundna till varandra genom det sk "traumatiska bandet".

Lena syns ju i konversationerna bedja på sina bara knän om lite kärlek, värme, närhet som aldrig kommer. Alla vi utomstående förstår det. Vi hör.

Så det måste vara enormt traumatiskt för Lena att få det här kyliga och hårda beteendet från SD, samtidigt som han faktiskt inte avslutar. Det pågår ju i dagar, veckor. Månader.

Varför pågår dessa enformiga samtal i oändlighet???

För båda parter, men av olika skäl blir resultatet förmodligen en enorm ångest.

För Lena separationsångest.
För SD ångest av förlorad kontroll.

Den återvann han genom att döda henne.
På så sätt fick han total kontroll över henne.

Kanske hoten från Lena verkade "farliga" för SD, men jag undrar om det var det som var värst för SD?
Kanske han tyckte att genom att hon började att kaxa till sig, ta sig den tonen, den makten att försöka kontrollera honom, det var gränsen?

Den stora frågan är hur förlåtande HD hade varit om otroheten hade kommit fram innan mordet:

- från SD själv (t ex om avslutat)
- från Lena (beredd att avslut)
- från annan (inget avslut hade skett mellan SD/Lena)
- ertappad (s.o)

Eller är den "förlåtande" sidan en sida som kommit fram pga av mordet?

- HD anar vem som är skyldig
- HD har fått finfina förklaringar till varför SD inte förmådde avsluta. Lite sådana som vi har sett i FUP/polisförhör och i TR.
- HD tror att han är oskyldig, är lika förlåtande som Lena beskriver till vänner att hon är redan innan mordet. Det är ju inget nytt beteende hon har.
- HD har fått en förklaring av SD, att han gjorde det han trodde att hon behövde/ville
- HD är på något plan/nivå delaktig i mordet

Jag börjar tänka att SD kanske inte var fullt så rädd för HDs reaktion som jag tror, utan att den visserligen fanns där, men SDs fortsatta konversationer med Lena är en blandning av att på alla sätt få (återfå) kontrollen över henne och en rädsla av att hon ska avslöja.

Man kan annars känna att SD borde bara lägga av hela konversationen, stänga helt. Säga att avslöjar du allt, är det helt slut mellan oss även som vänner. Och jag kommer att förklara för HD hur du har utpressat mig. Jag ville inte, men hon hotade mig.

Jag undrar också:
Varför hör vi inget från NA???
5 veckor kvar till rättegång och det är längesedan åklagaren och NA fått tips.
Senast redigerad av notknapparen 2021-03-04 kl. 17:12.
Citera
2021-03-04, 17:31
Medlem
Citat:
OnePlus-mobilerna
Den hemliga relationen mellan Stef*an och Len* fortsatte och blev ännu mer hemlig efter att Hann* avslöjade dem våren -17. De använde Telegram och särskilda e-postkonton för kommunikation. Kanske de också hade varsin särskild OnePlus-mobil bara för varandra?

Tanken kom eftersom jag sett att Stef*an betalat 890 kr till OnePlus polska reparationscenter den 8 februari -18 (se aktbilaga 145 pdf-sida 384 eller bild på hans betalningar till utländska företag www.bildtagg.se/bild/7dc98h0y9tmsajgoy2lsty )
Jag mindes att en OnePlus-mobil hittades i en vit kabelgömma på en köksbänk hos Len* (nämnd som GO12 i aktbil 157 Del A pdf-sida www.docdroid.net/dod3t2f/b2705-18-aktbilaga-157-teknisk-undersokning-del-a-s-1-223-pdf#page=39 ) och en OnePlus i Stef*ans sänglåda när han anhölls i augusti -19 (2019-5000-BG91998-2) www.docdroid.net/f7Tqxid/b2705-18-aktbilaga-155-husrannsakan-beslag-pdf#page=131

Beslaget av Stef*ns OnePlus-mobil är hävt. Jag har missat att se specifikationer på vilka undersökningar som gjorts på OnePlus-mobilerna, men kanske Avel har koll på i vilka bilagor det finns redovisat?

----------

April närmar sig och förhoppningsvis kommer ÅH att lämna in mer utredningsresultat en ca 14 dagar innan starten.

Edit: Sjua på bollen såg jag nu men låter ligga kvar.

2018-03-31 skickar SD ett meddelande till dottern W med en screenshot från Hitta min Android. Det gäller en OnePlus 3.
Skriver sen några sekunder senare till samma mottagare ”För 52 min sen”.

Se akt 163B/856 ff.

En OnePlus är på lagning i feb -18 så det är gissningsvis dottern T:s OnePlus som varit på reparation och som han senare sökte på. Sen blivit liggandes i hans låda efter hon fick en ny antagligen.

Den är ej med i ”Chart över beslag” som är med i inledningen i hans IT-protokoll (akt 163). Inte heller i nåt annat IT-protokoll vad jag kan se.

LW:s OnePlus 1 BG-51446-4 användes fram till årskiftet 17/18 enligt akt 164C/1239 ff.
Telegram, Whatsapp, Messenger, ”jobbmailen”, de sedvanliga nakenbilderna osv.

Inte omöjligt att de kört med varsin extramobil men det verkar onödigt krångligt oavsett rådande civilstånd.
Senast redigerad av Avel 2021-03-04 kl. 17:35.
Citera
2021-03-04, 17:34
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Jag kan bara förklara det teoretiskt med de förklaringsmodeller vi fått via expertvittnet VE och genom de forskningsresultat som finns idag om våld i nära relation; att båda parter blir bundna till varandra genom det sk "traumatiska bandet".

Lena syns ju i konversationerna bedja på sina bara knän om lite kärlek, värme, närhet som aldrig kommer. Alla vi utomstående förstår det. Vi hör.

Så det måste vara enormt traumatiskt för Lena att få det här kyliga och hårda beteendet från SD, samtidigt som han faktiskt inte avslutar. Det pågår ju i dagar, veckor. Månader.

Kanske hoten från Lena verkade "farliga" för SD, men jag undrar om det var det som var värst för SD?
Kanske han tyckte att genom att hon började att kaxa till sig, ta sig den tonen, den makten att försöka kontrollera honom, det var gränsen?

Den stora frågan är hur förlåtande HD hade varit om otroheten hade kommit fram innan mordet:

- ertappad (s.o)

- HD har fått finfina förklaringar till varför SD inte förmådde avsluta. Lite sådana som vi har sett i FUP/polisförhör och i TR.
- HD tror att han är oskyldig, är lika förlåtande som Lena beskriver till vänner att hon är redan innan mordet. Det är ju inget nytt beteende hon har.
- HD har fått en förklaring av SD, att han gjorde det han trodde att hon behövde/ville

Jag börjar tänka att SD kanske inte var fullt så rädd för HDs reaktion som jag tror, utan att den visserligen fanns där, men SDs fortsatta konversationer med Lena är en blandning av att på alla sätt få (återfå) kontrollen över henne och en rädsla av att hon ska avslöja.

Man kan annars känna att SD borde bara lägga av hela konversationen, stänga helt. Säga att avslöjar du allt, är det helt slut mellan oss även som vänner. Och jag kommer att förklara för HD hur du har utpressat mig. Jag ville inte, men hon hotade mig.

Jag undrar också:

Citat:

För att du ska ha en chans att förstå så måste du ändra hur du tänker. Det var LW som stod för det psykiska våldet, åtminstone det sista året. Med hot om avslöjande och polisanmälningar. SD kände sig som en livegen och LW tyckte att det var en passande beskrivning. Hur trodde hon att hon skulle kunna få kärlek och värme av en livegen?
Citera
2021-03-04, 17:53
Medlem
Citat:

- ertappad (s.o)

Jag undrar också:

Om åklagaren anser att det går att rejsa igenom hovrätten utan att ha bevisat vad som faktiskt sker 23:34/05:23 (supertidslinje, transition_types, cache History synced, cachefil 05:23 för One-inloggning, stämma av URL med One osv i all oändlighet) eller att SD har ”Misstä” i webbläsaren kl. 09:56 15/5 mellan NW ringer och UW senare hör av sig så får vi be en bön att kompletteringen från aug 2020 håller.

Sen kan man ju tycka att någon inom utredningen borde fått en liten snilleblixt sen dess. Har ju gått ett halvår...Men de hade 5000+ olösta fall i Örebro vid tiden för detta mord så de har väl haft fullt upp med att prioritera annat.

Till syvende och sist så är det som sagt upp till dem att spela upp ren nonsens vad gäller IT (främst det här med Google Drive...) för hovrätten inkl sakframställan i jämförelse med att de kan använda den info de suttit på i en månad minst nu och iaf enligt min mening stärkt upp det hela bevismässigt.

Blir en dyr historia det här vid friande dom.

Har de angst för att blotta ännu en svaghet/missar i utredningen kan man undra?

Helt ärligt så tror jag att de inte har kunskapen och att be om hjälp utifrån går ju inte. Hur skulle det se ut?

Men när nån annan från allmänheten klättrar i träd eller spanar på SD:s ”fejkkonton” på Geocaching och liknande för att ”säkra bevis” så blir det 500 sidor i fupen av det typ...

På tal om NA så får man väl börja skissa på insändaren redan nu utifall friande dom.
Senast redigerad av Avel 2021-03-04 kl. 17:56.
Citera
2021-03-04, 17:58
Medlem
Citat:

Ja, det är hemskt att läsa. Det låter som att de befann sig i en dålig film med urusla repliker.
Det fanns flera sätt, kan man tänka sig, som kunde fått dem att avsluta med hedern i behåll men de var lika maniska båda 2. Är bra korkat och kallhamrat om SD tyckte att det var en god ide' att utplåna Lena. Hans måste ju ha begripit att DÅ (som läget nu lett fram till) skulle deras hemligheter avslöjas inför öppen ridå (i en rättegång).

Man förstår att Lena mådde jättedåligt men kanske var hon någonstans på rätt väg ändå? Mycket talar för det. Man märker i hennes sms vilken separationsångest hon har. Det går rakt igenom skärmen. Troligen har hon haft såna känslor i botten redan som barn. "Lite bordeline", känns det som.

Det är som en usel grekisk tragedi alltihop. SD kunde väl insett läget och anmält Lena för trakasserier om han inte kunde vara ärlig i sina löften och förehavanden? Inte dragits med i locktoner om sex.
Vilken jävla idiot!
Senast redigerad av zilvereko 2021-03-04 kl. 18:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in