2021-03-04, 16:01
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
De feminister jag känner umgås en hel del med utländska kvinnor.

Det förklarar saken. Du saknar helt enkelt insikt i hur svenska feminister älskar massajer, uigurer, kongoleser, babianer, grobianer OCH inte minst Talibaner.
Dina utländska feminister är ju snarare mer intresserade av nordiska män i allmänhet och svenska män i synnerhet.
Citera
2021-03-04, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Det förklarar saken. Du saknar helt enkelt insikt i hur svenska feminister älskar massajer, uigurer, kongoleser, babianer, grobianer OCH inte minst Talibaner.
Dina utländska feminister är ju snarare mer intresserade av nordiska män i allmänhet och svenska män i synnerhet.

De kvinnliga feministerna jag känner är alltså svenskor. Men de har en del utländska väninnor. Men dessa kvinnliga svenska feminister jag känner, har aldrig ens nämnt någon utländsk man. Jag har aldrig sett dem med en utländsk man. Och de föredrar definitivt svenska män, eftersom svenska män är mer jämställda enligt dem som sagt något om saken. De vill ha svenska jämställda män helt enkelt. Och visar detta genom att vara gifta med/tillsammans med/dejta svenska män. Tja, någon av dem har dejtat en finsk man också.
Citera
2021-03-04, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohi
Tror inte att det är så vanligt men det är nog inte helt ovanligt heller. Jag tror att vissa svenska kvinnor väljer att ta en utländsk pojkvän eller enbart ha dem som vänner pga de signaler det ger till människor i deras närvaro. Det ligger lite i trenden idag och gör att de uppfattas som människor med rätta åsikter, men det är nog inte alltför många.

Vore intressant att veta vad opinionen är av riktiga feminister. Tycker dem att de grova aktivisterna inom feminism går för långt? Det är inte så ofta man ser de vettiga feministerna i media.
Du tror inte det kan vara så enkelt, att svenska kvinnor, precis som svenska män för övrigt, tar sig en utländsk man för äktenskap. relation eller som sexpartner för att de är kära, eller gillar personen i fråga?

Likosm inte så svårt fatta att ehh..! det går kära ner sig i en annan människa ÄVEN om vederbörande inte är vit eller pratar svenska.

Detta evinnerliga tjatande och malande om invandrare, fan att ni orkar.
Citera
2021-03-04, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Överallt är det finns talibaner och afganer ... och feminister givetvis ....

Ja dessa grupper finns överallt, men de behöver inte ligga med varandra för det. Överallt finns det 70-åringar och 20-åringar. Jag antar att 20-åringarna och 70-åringarna inte ligger med varandra för det.
Citera
2021-03-04, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du tror inte det kan vara så enkelt, att svenska kvinnor, precis som svenska män för övrigt, tar sig en utländsk man för äktenskap. relation eller som sexpartner för att de är kära, eller gillar personen i fråga?

Likosm inte så svårt fatta att ehh..! det går kära ner sig i en annan människa ÄVEN om vederbörande inte är vit eller pratar svenska.

Detta evinnerliga tjatande och malande om invandrare, fan att ni orkar.

Givetsvis spelar det ingen roll vilket ursprung en partner har för de flesta inklusive mig, det kan nog ingen förnek. Jag skrev att jag tror att det finns få kvinnor som tänker såhär. Jag diskuterade inte kvinnor i allmänhet.
Citera
2021-03-04, 17:42
Avstängd
Citat:
Ja dessa grupper finns överallt, men de behöver inte ligga med varandra för det. Överallt finns det 70-åringar och 20-åringar. Jag antar att 20-åringarna och 70-åringarna inte ligger med varandra för det.

Det var du som påsrod att det inte existera, med hänvisning till dina fantasifoster. Och fantasier är inte = verkligheten
Citera
2021-03-04, 17:54
Medlem
Man vågar inte kalla sig för feminist, det har blivit ett negativt/deppigt ord pga. alla tusentals olika grenar, det blir riktigt rörigt att hänga med, knappt man fattar vad feminism är idag.
Citera
2021-03-04, 18:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore
Man vågar inte kalla sig för feminist, det har blivit ett negativt/deppigt ord pga. alla tusentals olika grenar, det blir riktigt rörigt att hänga med, knappt man fattar vad feminism är idag.

Jag förstår vad du menar. Personligen tänker jag att man är feminist om man håller med om grundprincipen, dvs att män och kvinnor ska ha samma juridiska, ekonomiska och sociala rättigheter, skyldigheter och möjligheter. Utöver det kommer man aldrig hålla med alla om allt. Lite som att vara för demokrati trots att folk bråkat om vilken typ som är bäst och hur man på bästa sätt uppnår och upprätthåller den.

Här på forumet kallar jag mig feminist men jag har aldrig hamnat i en situation irl där någon har ställt frågan eller en situation har uppstått då man skulle nämna det. Det är inte speciellt ofta man stöter på typer som uttryckligen vill ta ifrån halva befolkningen sin rösträtt osv irl. Samma som med demokrati. Det är sällan man stöter på någon som inte tycker att folket ska få bestämma i någon grad och därför hamnar man sällan i en situation där man skanderar att man minsann är pro-demokrati.
Citera
2021-03-04, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det var du som påsrod att det inte existera, med hänvisning till dina fantasifoster. Och fantasier är inte = verkligheten

Nu läste du inte vad jag skrev. Jag skrev och frågade vart dessa feminister finns som är tillsammans med talibaner etc. Att fråga vart de finns är inte samma sak som att påstå at de inte existerar. Läs om, läs rätt.
Citera
2021-03-04, 19:44
Medlem
Citat:
Jo, jag kan tänka mig att en del unga osäkra människor gör så för att visa att de har "de rätta åsikterna". Men de äldre feministerna gör nog mer som de själva vill, utan att bry sig så värst mycket om vad andra tänker och tycker. De feminister jag känner umgås en hel del med utländska kvinnor. Men jag ser dem aldrig umgås med en enda utländsk man... Verkar som de anser det vara totalt ointressant. Och jag vet att en del av de jag känner som är feminister bara vill ha svenska män, eftersom svenska män har kommit långt i detta med jämställdhet.

Jo, det vore trevligt att se lite okända feminister uttala sig i media om sina feministiska tankar och värderingar.

Precis! Tänkte omedvetet mest på yngre tjejer som fått lite för mycket indoktrinering. Det är ju faktiskt rättså logiskt att feminister vill ha någon med lite mer progressiva värderingar som oss svenskar. Sedan är det nog också enklare att kontrollera/dominera en svensk man idag haha
Citera
2021-03-04, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohi
Precis! Tänkte omedvetet mest på yngre tjejer som fått lite för mycket indoktrinering. Det är ju faktiskt rättså logiskt att feminister vill ha någon med lite mer progressiva värderingar som oss svenskar. Sedan är det nog också enklare att kontrollera/dominera en svensk man idag haha

Jag tror iof. inte att vuxna män oavsett kultur låter sig kontrolleras och domineras, men svenska män är förmodligen mer öppna för att tex. sköta delar av hushållet, ta föräldraledighet, dela ansvaret för de gemensamma barnen och låta sina kvinnor jobba och även vara rätt fria att träffa vänner även en lördagskväll på krogen. Dvs. mer jämställda.
Citera
2021-03-05, 01:55
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jag förstår vad du menar. Personligen tänker jag att man är feminist om man håller med om grundprincipen, dvs att män och kvinnor ska ha samma juridiska, ekonomiska och sociala rättigheter, skyldigheter och möjligheter. Utöver det kommer man aldrig hålla med alla om allt. Lite som att vara för demokrati trots att folk bråkat om vilken typ som är bäst och hur man på bästa sätt uppnår och upprätthåller den.

Här på forumet kallar jag mig feminist men jag har aldrig hamnat i en situation irl där någon har ställt frågan eller en situation har uppstått då man skulle nämna det. Det är inte speciellt ofta man stöter på typer som uttryckligen vill ta ifrån halva befolkningen sin rösträtt osv irl. Samma som med demokrati. Det är sällan man stöter på någon som inte tycker att folket ska få bestämma i någon grad och därför hamnar man sällan i en situation där man skanderar att man minsann är pro-demokrati.

Nja, att man gillar ett rättvist samhälle betyder inte att man är feminist.
Är du helt säker på att du är feminist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in