2021-03-02, 19:58
Medlem
Eldpumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Tammer är påläst och har kunskap när det gäller rovdjur och ekologi.
För övrigt håller jag med honom om KH, syns på uppsynen att han är van vid att få som han vill. Pengar och makt löser det mesta.

Förstår att du är väldigt frustrerad av att Karl Hedin inte låter sig knäckas trots en vedervärdig behandling.
Det är alltid lika fascinerande hur ni som vurmar för varg ena stunden anklagar jägare för att vara hemska varghatare i nästa stund själva använder er av vidriga hatiska påhopp.
Beteendet kallas projicering på psykologispråk:
"..en term som används inom psykologin för att beskriva en försvarsmekanism som en person begagnar sig av då den inte vill eller kan kännas vid sina egna svagheter tillskriver andra personer eller sin omgivning dessa egenskaper för att försvara sin självbild." (Wikipedia)
Citera
2021-03-02, 20:02
Medlem
Eldpumas avatar
Citat:
Tammer är påläst och har kunskap när det gäller rovdjur och ekologi.
För övrigt håller jag med honom om KH, syns på uppsynen att han är van vid att få som han vill. Pengar och makt löser det mesta.

Vore väldigt intressant om du kunde utveckla ditt påstående om hur pengar och makt har kunnat utnyttjats i detta fall - berätta mer!
Citera
2021-03-02, 20:15
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Även Karl Hedins yngre hjälpreda tar nu tillbaka uppgifter och ändrar sig.
Komik på hög nivå

De inblandade blir rikligt belönade.
Citera
2021-03-02, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldpuma
Förstår att du är väldigt frustrerad av att Karl Hedin inte låter sig knäckas trots en vedervärdig behandling.

Jag är inte det minsta frustrerad, då jag tidigt insåg att KH inte kommer att bli fälld, så du har återigen fel.
Citera
2021-03-02, 21:28
Medlem
Citat:
Komik på hög nivå
Det finns ju både avlyssnade och inspelade samtal samt utskrifter så det borde väl inte vara några konstigheter med vad han menar med det som sagts?
Citera
2021-03-02, 21:55
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666sthlm
Det finns ju både avlyssnade och inspelade samtal samt utskrifter så det borde väl inte vara några konstigheter med vad han menar med det som sagts?

Åklagarsidan har ju bevisligen ändrat på utskrifterna så de inte stämmer med vad som faktiskt sägs, i detta åtalet så utskrifterna är ju inte värda så mycket, eller åklagarsidans kompetens om man så vill.
Citera
2021-03-03, 04:35
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Komik på hög nivå
Ja visst är det, bara det inte vore så tragiskt för alla inblandade när man ser till åklagarsidans inkompetenta agerande.
Citera
2021-03-03, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666sthlm

De uppgifter han tog tillbaka gällde sådant som var sagt/gjort vid andra tillfälen än de som var inspelade
Citera
2021-03-03, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ja visst är det, bara det inte vore så tragiskt för alla inblandade när man ser till åklagarsidans inkompetenta agerande.

Håller med om att åklagaren agerat för tidigt och på för tunn bevisning
Citera
2021-03-03, 07:56
Medlem
Citat:
Håller med om att åklagaren agerat för tidigt och på för tunn bevisning
Åklagaren har en annan agenda än rättvisa. Om det är en personlig eller politisk agenda kan man ju bara spekulera i men NOA och kolleger på miljöåklagarmyndigheten verkar hjälpa till bra att fabricera bevis.
Detta torde föranleda till ett tjänstemansansvar och repressalier.
K Hedin går fri såklart. Bygga ett åtal med en bevisning som detta grundar sig i är ju ett skräckscenario för demokratin.
Citera
2021-03-03, 08:06
Medlem
Citat:
Komik på hög nivå

Kan du vara lite mer specifik? Vad är det för uppgifter han tagit tillbaka och vad har han ändrat?
Citera
2021-03-03, 08:15
Medlem
Eldpumas avatar
Citat:
Jag är inte det minsta frustrerad, då jag tidigt insåg att KH inte kommer att bli fälld, så du har återigen fel.

Vad kul att du nu är nöjd med att KH kommer få en friande dom!
Är det därför du inte vill redogöra för hur KH skulle kunna ha använt makt och pengar för att lyckas med detta?
("För övrigt håller jag med honom om KH, syns på uppsynen att han är van vid att få som han vill. Pengar och makt löser det mesta.")
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in