Citat:
Ursprungligen postat av
Otrolig
”Senioren” kanske kan ta och utbilda sina läsare om att AZ har visat sig ha god effekt även hos äldre i och med studierna från England och Skottland. Föredrar man fortfarande 0% skydd trots bra data på populationsnivå är det nog inte mycket FHM kan göra.
Jag vet inte vad "Senioren" är för något men antar att det är någon blaska. Anser att FHM har ett BRA mycket större ansvar än någon tidning, i att övertyga äldre om AZ-vaccinet, OM det nu ens är så extremt säkert för de äldre att ta det, vill säga. Det är helt självklart att det krävs massiv information om varför det nu helt plötsligt skulle anses säkert, efter att i flera månader ha ansetts vara osäkert.
Om jag vore 65+ skulle jag inte vara nöjd med nån enstaka studie (som dessutom inte verkar ha presenterats ordentligt av FHM, utan mer bara refererats till "i förbifarten"). Herregud, folk är till och med oroliga för att
biverkningar kanske inte ens hunnits ses tillräckligt, under den korta prövotiden som de olika vaccinen har haft. Tänk då när det gäller att man kanske riskerar sitt
liv om man tar ett vaccin som kanske inte är tillräckligt verksamt, för ens åldersgrupp. Då vill man ha jäkligt noga redovisat för sig hur man nu plötsligt kan vara så säker på detta. Och hur säkert är det? Är det 5% eller ens 2% mindre säkert än det bästa vaccinet, så skulle då jag inte vilja ha det sämre alternativet, om det innebär en större risk för mitt
liv.
FHM tyckte att det krävdes massiva/många studier för att säkerställa att munskydd verkligen kunde ha en skyddande effekt. Annars var det skit och skulle inte användas öht.
De verkar inte lika krävande i att det skall kunna redovisas ordentligt, när det gäller ett vaccins möjlighet att rädda ens liv, utan då räcker det med ett väldigt fåtal studier, helt plötsligt...
Bakvända världen är bara förnamnet... 🙃