2021-03-04, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Fascinerande att detta nu är 7 sidor ned på expressen och på andra sidan i AB.
Hade det varit så med en svensk förövare på en Afghan?
Eller jämför med Paolo som genomför en olaglig ekonomisk uppgörelse.
Jag finner detta lite märkligt,bör ju som i tex Paolo fallet finnas massor av relaterade områden att fördjupa sig i.

Media gör väl som igår.

Rapport igår: 7 min Ebbas husaffär.
Detta dåd fick 2 min
Citera
2021-03-04, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Vilka svenska medier sagt något om en machete liknande kniv?

Vittnen som var på platsen sa det. Bl.a en gubbe som räddade livet på en person som hade blivit huggen i magen flera gånger.
Citera
2021-03-04, 14:48
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Personkrets3-1
Jo, det gör de. Här t.ex.
https://sverigesradio.se/artikel/7578425

Lägg märke till att de aldrig tar avstånd från halshuggningen. De tar avstånd från "millitant Islamism". Dådet var inte "millitant islamism", utan bara helt vanlig islamism, där Koranen uppmanar att döda den som förnedrar Mohammed.

Dessa Imamer är experter på att vända och vrida på ord för att lura allmänheten att de har goda avsikter.
Citera
2021-03-04, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenKarl
Tack för länken!

Då vet vi, från den artikel du länkade till plus ett annat videoklipp från Expressen, att två av offren är män. Minst en av dessa är högst sannolikt svensk (givet utseendet på den intervjuade dottern).

Är detta en terrorattack mot just specifikt svenskar i likhet med t.ex. det sk. "IKEA-mordet"?

Mest troligt riktad attack mot folk med svenskt utseende ja.
Citera
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Vittnen som var på platsen sa det. Bl.a en gubbe som räddade livet på en person som hade blivit huggen i magen flera gånger.
Vilka svenska medier undrade jag?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Vad är det med alla smålänninar på facebook som pratar om någon tossdan? Tala om att prata bort om problemet, om en gigantisk bomb hade exploderat den 23:e december i Nordstan i Göteborg där 29 personer hade omkommit hoppas jag och tror inte att Göteborgare skriver "god jul" den 24:e december för att prata bort problemet.

Naiva jävla smålänningar!

Tossdan. Smålands nationaldag. Första Torsdan i Mars. Prinsesstårta..rrrrrrr. Småland. Neger=negej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Alla i hela världen kan utsättas för rasism. Utom svenskar. Det har Expo sagt

Precis! Allt snack om "rasism mot svenskar" kan ni lägga ner omedelbums! (Jag är inte ironisk/sarkastisk).

Rasism är per definition det hat och förtryck som vita människor / européer utsätter t.ex. afghaner, judar och afrikaner för. Så den enda rimliga "rasistiska koppling" som finns i detta fall är att afghanen agerat så som han har gjort till följd av den rasism som han tvingats utstå från oss svenskar.
Citera
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Vad är det med alla smålänninar på facebook som pratar om någon tossdan? Tala om att prata bort om problemet, om en gigantisk bomb hade exploderat den 23:e december i Nordstan i Göteborg där 29 personer hade omkommit hoppas jag och tror inte att Göteborgare skriver "god jul" den 24:e december för att prata bort problemet.

Naiva jävla smålänningar!
Kan ha varit något ironiskt....De pratar så
Tydligen åt de "massipan-tåta" på tv4 i mosse....(morse)
Och det hade de säkerligen inte gjort om det varit ett
liknande dåd i Stockholm....
Senast redigerad av Rodja 2021-03-04 kl. 14:51. Anledning: Stavningsrättelse
Citera
Medlem
Black.waters avatar
Året började bra! Med diskussioner är fel riktad enligt Dan E , Det offer som dog hade det rasistiska åsikter innan det dog? det är du det som är frågan.
Citera
2021-03-04, 14:50
Avslutad
Står ingående om ”juvelen” på Samnytt. Namn, bild å allt.
Citera
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Du kanske borde fråga dig varför svenska medier tiger om yxan.

Vittnet Göran: Han hade en 20 centimeter lång kniv
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zg6MBv/vittnet-goran-han-hade-en-20-centimeter-lang-kniv
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Fascinerande att detta nu är 7 sidor ned på expressen och på andra sidan i AB.
Hade det varit så med en svensk förövare på en Afghan?
Eller jämför med Paolo som genomför en olaglig ekonomisk uppgörelse.
Jag finner detta lite märkligt,bör ju som i tex Paolo fallet finnas massor av relaterade områden att fördjupa sig i.

Om man skall vara ärlig så skiter svensken med vad som har hänt i Vetlanda, egentligen gör jag också det eftersom det enda som vi alla väntar på är när regeringen släpper sina restriktioner på pandemin, att vi får återgå till det normala. Om så en gigantiskt explosion hade skett i Uppsala där 60 personer hade dött skiter man i det, vi vill bli vaccinerade och gå på krogen igen.

Tyvärr är det så men det är befogat, jag vill kunna börja jobba på riktigt och få en framtid.

Sakfrågan i sig är viktig, inte oväntat att det var en afghan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in