2021-03-04, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Förtalskampanjen av Esbjörn och skvaller som inte har med tvisten att göra fortsätter.

Jag var inte vad som hänt kring Esbjörn i Västerås, och jag vill inte veta. Man ska inte belasta sin hjärna med sånt som tar bort fokus från sakfrågan. Mental contaminering är värre för hälsan än den du hittar på för att hitta prisreduktion.

Det övergår min horisont varför folk vill att Ebba Busch ska ha ett bättre boende än andra medelmåttor, till ett underpris hon bestämt själv är det hon vill betala. Där nu hennes advokat, du med flera personer, tävlar om att hitta fel i fastighet.

Det där med träd kan jag, då jag drabbats av barrträd som dött efter varma somrar, och torrt i markerna. Jag såg med egna ögon hur friska granar blev bruna och torkade ut. "Expertisen" som fällde träden, informerade mig om att det inte bara jag som drabbats av granbarkborrens härjningar nu när klimatet är varmare.

https://www.skogsstyrelsen.se/granbarkborre

Jag förstår ärligt talat inte ert problem. Två vuxna människor har kommit överens om en försäljning. Avtal underskrivna.

Berätta för mig vad problemet är här.
2021-03-04, 13:18
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Det finns ingen vanlig människa som går på detta drev. Bara så du vet.
Jag är en vanlig människa som tidigare sympatiserat både med KD och Ebba. Det gör jag inte längre. Att jag inte är ensam om detta syns i opinionsmätningarna. KD guppar runt riksdagsspärren.
2021-03-04, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Jag är en vanlig människa som tidigare sympatiserat både med KD och Ebba. Det gör jag inte längre. Att jag inte är ensam om detta syns i opinionsmätningarna. KD guppar runt riksdagsspärren.

Då tillhör du gruppen "zombies". Du stör dig på att två vuxna människor ingått i ett avtal om en affär. Ett avtal är ett avtal. EBT har ingen skyldighet att häva affären. Punkt slut.
2021-03-04, 13:21
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Kint
Tack för länk. Den hade jag missat i allt det brus som finns i den här trådens +1700 sidor.

OMG! Alger/Mögel letar sig upp för fasaden. INGEN har gjort någonting alls här sedan 2009 när fasaden bedömdes vara i mycket gott skick. Värderingsutlåtandet förefaller sakkunnigt.

Densias värdering är ju baserad på okulärbesiktning som de skriver i sitt dokument.

Ebba Buschs värdering baserar sig ju på Antcimex två dagars krypande och noggrann undersökning, jag misstänker att huset är i ett bedrövligt skick, värre än vad som framgår av de skräckinjagande fotona som finns med i Densias värdering.
Senast redigerad av Reimer 2021-03-04 kl. 13:49.
2021-03-04, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Hon är inneboende hos släkt, vilket är en del av definitionenpå hemlös.

Det är anmärkningsvärt att du fortfarande har så dålig koll på så väl kända saker!

Det anmärkningsvärda är ändå att ha koll på var Ebba bor. Tror mig nog veta att folk lägger mer energi på betydligt viktigare saker än var Ebba bor.

Jag kan villigt erkänna att det för grannskapet troligtvis är roligare att se små springande barn på tomten, än att bara se glimten av två gamla bilar på densamma.
Men då krävs det också att säljaren blir nöjd, vilket inte tycks vara fallet.

Kanske hade hela affären sett annorlunda ut om hennes ex styrt upp affären ?
Hur går det med fotbollen ?
2021-03-04, 13:26
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Då tillhör du gruppen "zombies". Du stör dig på att två vuxna människor ingått i ett avtal om en affär. Ett avtal är ett avtal. EBT har ingen skyldighet att häva affären. Punkt slut.
Den saken avgör inte du. Punkt slut.
2021-03-04, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Denisas värdering är ju baserad på okulärbesiktning som de skriver i sitt dokument.

Ebba Buschs värdering baserar sig ju på Antcimex två dagars krypande och noggrann undersökning, jag misstänker att huset är i ett bedrövligt skick, värre än vad som framgår av de skräckinjagande fotona som finns med i Denisas värdering.

Tycker du att det varit roligare om Ebba fick kosta på mer pengar för en renovering ?
Bräder och plank går ju att byta ut, så även färg och tapeter.

Man behöver ju inte vara skomakare för att knyta skorna.
2021-03-04, 13:29
Medlem
Citat:
Den saken avgör inte du. Punkt slut.

Det har jag inte hävdat. Det är lagen som avgör det. Om jag som säljare av en bostad "ångrar mig" efter påskrivet avtal får jag skylla mig själv. Detsamma gäller 81 årige Esbjörn. Det finns egentligen ingenting att se här, förutom att media för fullt kampanjar emot KD och EBT för att de är livrädda för att pedofildyrkande miljöpartiet åker ut med huvudet före och KD och SD bildar regering med M. Och du går på allt. Stort LOL.
2021-03-04, 13:34
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Det har jag inte hävdat. Det är lagen som avgör det. Om jag som säljare av en bostad "ångrar mig" efter påskrivet avtal får jag skylla mig själv. Detsamma gäller 81 årige Esbjörn. Det finns egentligen ingenting att se här, förutom att media för fullt kampanjar emot KD och EBT för att de är livrädda för att pedofildyrkande miljöpartiet åker ut med huvudet före och KD och SD bildar regering med M. Och du går på allt. Stort LOL.
Det är domstolen som avgör målet. Det är inte fastslaget att det finns ett giltigt avtal
2021-03-04, 13:36
Medlem
Citat:
Det är domstolen som avgör målet. Det är inte fastslaget att det finns ett giltigt avtal

Avtalet finns och är påskrivet av båda parter. Handpenningen är betald. Detta är en rökridå.
2021-03-04, 13:38
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Förstår inte riktigt vad detta har med denna tråden att göra. Ska vi sitta och knappa in vilka som trollar mest eller vad är det frågan om ?
Du har ju en länk till rätt tråd. Använd den om du vill diskutera eventuella trollfabriker

Det har den väl i allra högst grad?.

Den debattör som jag citerade skriver på ett för mig ganska genomskinligt sätt ett inlägg där hen minsann tyckte Ebba var ok förut och hen röstade borgerligt, men nu när detta skett så ska vederbörande minsann stödja den trygge Löfven, om än han enligt hen är en pajas.

Vi har en debattör som reggat sig för länge sedan, aldrig har skrivit ett inlägg rörandes politik, juridik eller knappt några andra samhällsfrågor på forumet tidigare, bara helt plötsligt exploderar i inlägg just i denna tråd. Är inte det märkligt så säg? Eller bara en ren tillfällighet att hen hittat till just denna forumtråd och grävt ned sig i den?
Senast redigerad av DeValera 2021-03-04 kl. 13:42.
2021-03-04, 13:39
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Ebba ligger risigt till angående grovt förtal. Hon har ju en stor följarkrets och nu vet så gott som alla att Esbjörns ombud har en gammal dom i bagaget. Blir hon inte åtalad och dömd för detta så särbehandlas hon pga sin maktställning.

Binninge gjorde inte saken bättre, med pressrelease om det hela. Han har därmed bidragit till spridningen av förtalet och dessutom outat sig själv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in