2021-03-04, 13:31
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han är väl dömd för Cannabis? Om alla som någonsin rökt på skulle bli knivgalningar så hade vi nog haft värre problem.

Cannabis blir man väll bara lugn och chillad av.
Drogtest lär ha blivit gjort redan, gissar han fått i sig nått värre isf om det är droger.. men borde inte ta flera dar att få svar på sånt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Första frågan är ytterst relevant, det är svaret jag ställer mig tveksam till. Vi vet alla att det var en gymnasieafghan. Sluta göra allt för att mörklägga sanningen.

Svaret på andra frågan är sinnessjukt. Att detta inte skulle ha med migration att göra.

Ingen har väl påstått något annat om gärningsmannens ursprung? Vad är det som mörkläggs? Svaret på andra frågan är given eftersom man inom 5 minuter använde händelsen politiskt trots dåligt med faktaunderlag.
Citera
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Givet ändå, fängelse har bättre logi än flyktinglokalerna.

Vad tror vi om påföljd? 6 månader?

Jag tror på utvisning efter 8 år på kåken.
Citera
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Äntligen någon som nämner rätt problem. Detta är inte Steffes fel utan bedragaren/ förrädarens Reinis fel. Han älskade denna arbetskraft och bidrog till att öka de problem vi redan hade.
Moderaterna kan försöka mörka sina brister nu, men det var annorlunda då.

Jag håller helt och hållet med dig. MEN... Tycker du att det blivit någon skillnad sedan F.R avgick?
2015 stod vår käre statsminister och sa att vi inte bygger broar här. Det vallfärdade in 10 000 st människor varje vecka. Människor som du och jag kommer att få betala för så länge vi lever.

F.R startade det hela och borde avrättas offentligt för landsförräderi men han är låååångt från ensam.
Att M nu kör en helt annan retorik är för att vindarna har vänt och att dom själva påverkas i allt större grad av våldet. Hela sverige håller på att förvandlas till ett stort Rinkeby.
Citera
2021-03-04, 13:32
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Innan veckan är slut så är det ditt & mitt fel.

Citat:
SVT: Det här är inte första gången som polisen har använt begreppet terrorattack utan att det var det. Finns det en risk med det?

Nu hjälper SVT Till!
Citera
2021-03-04, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Nu hjälper SVT Till!

Helt otroligt, dom tycker det är värre att polisen klassa det som "terror" än att 7 personer ligger på sjukhus
Citera
2021-03-04, 13:33
Medlem
Maureliuss avatar
De mest korkade frågorna på presskonferensen kommer givetvis ifrån SvT och TV4, annars är det bara varmluft som kommer ur käftarna Damberg och Löfvén, lika intetsägande som alla andra presskonferenser.
Citera
2021-03-04, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Var Fänrik Flink också terrorist?
Sköt han sju afghaner för att han inte kunde lära sig alfabetet?
Citera
2021-03-04, 13:35
Medlem
Raktinyllets avatar
Våra journalister upprörs mer av att man kallat attentatet för en terrorattack än att oskyldiga människor blivit oprovocerat knivhuggna på öppen gata. Vilka vidriga små kräk.
Citera
Medlem
Presskonferens Damberg/Löfvén just nu:

- Mycket är fortfarande oklart
- Trygghetsskapande åtgärder i Vetlanda
- Nära dialog med SÄPO
- Motivet fortfarande oklart
Fråga från journalist:
Journalist: SD har ju sagt sig vilja stoppa invandring som innebär kulturell belastning. Vad säger ni om det?
Löfvén: SD får spekulera. Jag vill inte spekulera.
Damberg om varför rubriceringen har ändrats flera gånger:
- Det är inte konstigt att man utreder eventuella terrormotiv eftersom vi sett många terrordåd i andra länder
Kvinnlig journalist: Varför håller ni en presskonferens? Riskerar inte det att öka på spekulationerna?
Löfvén: Naturligt att vi uppmärksammar detta för Vetlanda-bornas skull. De ska känna att hela landet är med dem.
Damberg: Myndigheterna utesluter inte terrormotiv. Fokus är dock försök till mord i 7 fall
Citera
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Vad menar du att han tvingat de offentliga att vidta eller avstå vidta för något?

Skulle väl spekulera att det var motivet. Vi får se efter förhör som sagt. Vad tror du själv, politiskt/religiöst kopplat eller psykiskt sjuk som fått avslag och flippar ut? Han verkar ju inte vara skarpaste kniven i lådan (no pun intended) precis, sinnesslö, inavlad hashrökare som fått nån psykos tycker jag låter mest rimligt, men vi får väl se.
Citera
2021-03-04, 13:36
Medlem
Kommer så klart bli mer av detta. Är oundvikligt när man importerar krigsskadade galningar från främmande och barbariska kulturer. De här terrorattackerna kommer inte ens vara det största problemet, utan när muslimerna börjar kräva mer muslims kultur och motsättningarna växer.

Hatar vänstern så jävla mycket. Det är den värsta cancern som drabbat någon civilisation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in