2021-03-04, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Det skulle vara förödande för JÖKen och gymnasielagen om det var ett terrorbrott så det kommer stanna vid vansinnesdåd av en psykiskt störd individ som råkar vara muslim.

JÖKen behandlar väl ändå inte så avancerad juridik?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annaconda
Kan tråden flyttas tillbaka till AB&K nu?
https://sverigesradio.se/artikel/utreds-inte-langre-som-terrorbrott-det-vet-vi-om-vetlandadadet

https://sverigesradio.se/artikel/22-aringen-domd-for-ringa-narkotikabrott

Gick oerhört snabbt att reda ut den frågan kan man konstatera.
Citera
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad jag förstått det har polisen rubricerat det som misstänkt terrordåd. Detta då allt var nytt.

När åklagaren tog över det så är det mer viktigt att det blir rätt. Han kan inte utan kött på benen begära honom häktad för terrorbrott, men det räcker ju gott med andra rubriceringar.

Inte så ovanligt att polisen initialt tar i lite vid rubriceringar. I det här fallet kanske för att kunna involvera säpo.
Något säger mig att det politiska priset är för högt för att vi någonsin kommer få veta brottets sanna natur.
Citera
Medlem
Nu börjar folk få upp ögonen vilket lortfolk afghaner är. Vet flera som jobbat med hazarer på hem och olika studie/arbetsplatser och man tål inte dom.Hazarerna är lata,gnälliga kravmaskiner.Dom är inte anställningsbara för dom flesta använder droger. När Sverige börjar kasta ut dom på riktigt kommer såna här knivattacker öka och givetvis svenskarnas aversion mot packet.
Citera
2021-03-04, 12:52
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Hur rimmar det med att flera av afghanerna åker på semester i hemlandet?

Dom har redan fått TUT.
Citera
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Ärligt talat tycker jag det låter som nån som fått psykbryt, och han råkar vara afghan. Tror inte det har med nåt islamistisk att göra

Jaha, så då ska vi vända blad, eller?

Herregud alltså.
Citera
Medlem
Den muslimska afghanen uppges inte ens ha lärt sig alfabetet. Trots alla år i Sverige.
Citera
2021-03-04, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Gick oerhört snabbt att reda ut den frågan kan man konstatera.

Order från högsta ort.

Det sovande folket får inte vakna. Terror från en muslim göder "mörka krafter".
Bättre att få det att se ut som en stackars liten pojke som var påtänd.
Citera
2021-03-04, 12:54
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Den muslimska afghanen uppges inte ens ha lärt sig alfabetet. Trots alla år i Sverige.

4-åringar kan alfabetet. Hur i helvete ska vi kunna ha ett samhälle som fungerar med dessa vandrande katastrofer bland oss?
Citera
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag känner inte till hur terrorbrottlagstiftningen fungerar alla europeiska länder, så kan inte säga emot dig.

Men om vi tittar på i det land där dådet faktiskt skedde, så finns det vissa kriterier ett brott måste nå för att terrorbrottslagstiftningen ska vara applicerbar. Det verkar inte som så är fallet den här gången, åtminstone inte än.

Som sagt, motivet utreds fortfarande så att det faktiskt kan komma att utredas som terrorbrott då nya omständigheter blir kända är inte omöjligt.

Men du menar att åklagaren redan nu bör rubricera det som terroristbrott? Vad är argumenten för att du anser att åklagaren gjort fel?

Nu ligger förundersökningen under misstänkt mordförsök.
Om det vore så att mordförsöket vore mot 1, 2 , 3 personer så anser jag det korrekt.
Men i detta fall att springa från plats till plats och hugga ner människor utan urskiljning
tills polisen stoppar honom är inget vanligt mordscenario.

Det är en terrorhandling ; att injaga allvarlig fruktan hos en befolkning eller en befolkningsgrupp
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
JÖKen behandlar väl ändå inte så avancerad juridik?
Partierna som ingår i JÖK:en har gemensamt & i samförstånd orsakat att dessa hazarer överhuvudtaget befinner sig i Sverige. Så, JA, det är deras fel att detta hände.
Citera
2021-03-04, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Sju knivhuggna. Tre svävar mellan liv och död. Mindre allvarligt brott?

Många från trollfabriken här i dag märker jag.
Är du dum i huvudet? Det jag skrev gäller i förhållande till lagstiftningen som är avsiktligt satt att inte innefatta sådant som de flesta uppfattar som allvarliga terrorbrott. Inklusive jag själv. Lyckades afghanen träffa dig i skallen också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in