2021-03-04, 12:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
Hetsa inte upp dig i onödan. Ingen gjorde det när terroristen i varberg senast gick in på en skola där och inte var han utlänning. Den här pojken har sysslat med knark och så tänk dig vilket psykisk påfrestning det är att vänta på beskedet om man får stanna eller avslag. Avslag innebär att skickas tillbaka till döden. Jag efterfrågar bättring från myndigheterna.

Haha döden. Jo var visst en av dessa afghaner som dog vid hemkomst av en drogöverdos. Stora faran för död är för oss svenskar så länge de här personerna tillåts röra sig fritt i samhället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Digital pressträff kl 13.15 SVT1 med Löfven och Damberg.

Citerar mig själv...

SVT2 är pressträffen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Självklart handlar det i grunden om rikspolitik. Men för den sakens skull finns det ingen naturlag som lär att en lokal politiker måste göra allt för att få det att låta som om det handlar om ett jordskalv eller nåt.
Tjata om ”tragisk händelse” etc.
Eller?

Helt rätt, om en lokalpolitiker såg till sina lokalinvånares bästa så skulle de ta strid för att slippa denna "omfördelning" av migranter som uppifrån sker över riket. De vet att de får ersättning i två år men därefter enbart har kostnader och åtaganden, livslånga sådana. De vet nu sannolikt även att det redan från första dagen innebär en mängd praktiska och sociala problem för kommunen och dess invånare att oreserverat ta emot dessa. Så även om de i början bländas av löftena från staten (S) så borde de vid det här laget ha lärt sig att det enbart innebär problem från dagen bussen anländer. Tjänstefel annars kan tyckas. De skall värna kommuninvånarnas intressen (även i Värnamo, no pun intended).
Citera
2021-03-04, 12:33
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Och vad har vi med det att göra? Varför ska jävla MENA-muslimer bli vårt problem? De kan ta sin barbariska underutvecklade kultur och göra fan de vill, men de hör inte hemma i Europa. Våra förfäder har motat osmaner och barbarer vid Wiens portar och vänsterpacket sviker oss alla genom släppa in det här packet.

Tror du missuppfattat mig. Vi har inte något med dom att göra, han jag citerade skrev ''varför skulle han ha med IS och göra när IS mördar och förtrycker folk som GM''

Han vill få det som att Muslimer inte mördar muslimer.
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Mycket snyftande från folk i Vetlanda. Särskilt från de som röstat för detta.
Citera
Medlem
Impalers avatar
Varför är inte Löfven i Vetlanda än? Det minsta han kan göra är att åka dit och besöka offren!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Åkesson fick ett skolexempel på vad kulturell och religiös belastning är tack vare analfabetens terrordåd i Vetlanda.
Du snackar i nattmössan!
Hur många unga män från Afghanistan är troende? Inte många, annars hade de inte varit så ivriga att konvertera för att ligga bättre till uppehållstillståndslotteriet.
De flesta bryr sig nog inte så mycket om vare sig Gud eller Mohammed.
Citera
2021-03-04, 12:34
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Fortfarande ingen som har gått ut med att det var ett terrordåd, förutom ni här då som önskar det.

är du LÄSKUNNIG:

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2021/mars/3/03-mars-1533-polisinsatskommendering-vetlanda/

Gå till 18:47
Misstänkt terrorbrott

Källa: thomas agnevik RLC polisregion öst
Citera
Medlem
Det är väldigt otäckt, det här!

Man tror ju lätt, lite felaktigt, att man ska vara mer säker från liknande dåd på en liten ort som Vetlanda än när jag tidigare bott i utkanten av en storstad.

Ännu mer otäckt blir det nu när man kan se vem GM är, och jag känner igen honom från att ha gått förbi honom på väg in eller ut från Willys flera gånger. Där han, och andra grabbar hängt i förbutiken. Ofta med lite konstigt stirrig blick, förmodligen orsakad av droger förstås.
Där har man kunnat vara en hårsmån från att bli nerstucken av en galning alltså, om man tittat för konstigt på honom eller nåt... En av de andra grabbarna som jag sett hänga där var en gång inne på den arbetsplats där jag då var chef för att lämna CV, med märkligt stora pupiller och nervöst flackande blick.
Jag anställde förstås honom på direkten...! ...eller inte.

Jag känner att det är dags för större polisnärvaro på orten. De har en bit att åka om de inte utgår från Vetlanda, och skulle behöva synas på stan vid resecentrum och andra samlingsplatser för pundare betydligt oftare!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Mycket snyftande från folk i Vetlanda. Särskilt från de som röstat för detta.
Men då ska vi ändå vara ärliga med att Vetlanda röstar en hel del på SD, till exempel. Nästan 30% i vissa delar. Även folk som inte röstar på dem hyser i princip samma åsikter förutom en liten skara kulturtanter på vänsterkanten.
Citera
2021-03-04, 12:35
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Ja en åklagare kan ju inte påverkas av vad en korrupt regering beordrar. I Sverige har vi inga terrordåd tydligen.

Regeringen beordrar inte rubricering.

Att det inte utreds som terrorbrott är för att åklagaren inte har skäl att tro att det är terrorbrott. Fast motivet är ju fortfarande oklart, och det finns inget som säger att åklagaren inte kan lägga till rubriceringen terrorbrott om omständigheter som talar i den riktningen framkommer. Ren rutin.

Att GM kommer från ett muslimskt land är ju inte skäl att rubricera det som terrorbrott.
Citera
2021-03-04, 12:35
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Fortfarande ingen som har gått ut med att det var ett terrordåd, förutom ni här då som önskar det.
Vad menar du? Alla medier gick ju ut med misstänkt terrordåd, kod för muslimsk gärningsman i vansinnesdåd. Motivet antas vara Jihad enligt fundamentalistisk muslimsk lära, en gammal favorit i repris hos sensationstörstande media. Men sedan blev det locket på, politiskt känsligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in