Citat:
Ursprungligen postat av
Starback
Hallå. Detta blir mer och mer rena sandlådan. Har man humor är detta stor underhållning. Detta är den grövsta, psykologiska projektion som nånsin har presenterats i dess FB-spalter.
”Det är inte jag som bråkar och kletar skit – det är dom andra som är dumma”. Ebba-sidan beter sej precis som sin förebild åt så simpla påhopp att man blir generad å deras vägnar..
Enligt Ebba-lägret är det Binninge som har kastat sand först därför får vi kasta hur mycket sand vi vill. DVS innan Ebba förtalade Binninge hade mensann Binninge förtalat Ebba. Så det så.
Men varför har Ebba-lägret inte polisanmält Binninge för detta förtal? Varför är det Ebba som har anmälts för förtal och ska inför skranket för detta? Tänker hon där stå och tjafsa om vem som kastade sand först?
Detta utvecklar sig till rena farsen.
Jag tillhör inget "läger". Jag känner inte EB och är enbart intresserad av de rättsliga inslagen i denna galna cirkus som säljaren med sitt entourage har åstadkommit med hjälp av massmedia.
Jag kan inte svara på varför EB (och hennes advokat) inte har anmält det grova förtal som hon varit utsatt för. De har säkert sina skäl för att avvakta.
EB har väl rätt att försvara sig mot Binninges och medias lögnaktiga anklagelser? Eller menar du att hon bara ska acceptera tålmodigt och utan att försvara sig att bli utmålad som klandervärd och brottslig i media?
Men jag blir inte förvånad om det endera dagen kommer en anmälan från EB/advokaten som svar på Binninges.