Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Fast om köparen inte vill köpa och säljaren inte vill sälja, borde det ju finnas stora möjligheter att riva kontraktet.
Min uppfattning är att Ebba ville köpa, därför brydde hon sig inte om att stoppa in några paragrafer för att möjliggöra att låta bli att köpa, några sådana paragrafer är ju normalt inget som en säljare vill ha med...
Vet inte om det började med att Ebba fick ett brev (nåt slags brev har hon sagt hon fick) men det lär ha avvikit en hel del från det intryck av att vilja sälja som Esb gett Ebba vid deras kontakter, sen ringde ju MZ och sa huset var hans/bortlovat till honom, samt ytterligare en person ska ha gjort anspråk på huset...
Esb gick väl under jorden ungefär nu...
Esb har ju till polisen sagt att han haft tankar på att sälja huset under sju års tid, men har väl inte blivit bjuden tillräckligt mycket tidigare.
Ebbas uppfattning att andra personer har intresse i affären och påverkat Esb verkar ju helt korrekt, sen verkar ju Esb strö halvsanningar och lögner omkring sig.
Så vad Esb verkligen vill har jag heller ingen aning om, men hade han velat avbryta försäljningen så borde han ha försökt göra det och inte gömma sig... Eftersom han gömde sig så tycker jag Ebbas mening att om Esb verkligen inte vill sälja så... Har upphört att gälla, har väl bara fått sämre och sämre uppfattning om Esb som person under resans gång, men vet ju inte hur mycket hans puppet masters styr honom...