2021-03-03, 11:21
Medlem
Hej

Har nu blivit blockad av swedbank från att föra över pengar till coinbase.
Har blivit rekommenderad Revolut.
Är detta ett alternativ som är liknande, bättre/sämre än coinbase?
Samt vilka avgifter har de för att trade’a krypto etc?
Citera
2021-03-03, 11:29
Medlem
SYSTEMexes avatar
Vad jag förstått köper du inga äkta btc på revolut, undan endast ett certifikat.
Citera
2021-03-03, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osklun
Hej

Har nu blivit blockad av swedbank från att föra över pengar till coinbase.
Har blivit rekommenderad Revolut.
Är detta ett alternativ som är liknande, bättre/sämre än coinbase?
Samt vilka avgifter har de för att trade’a krypto etc?

Du har nog blivit rekommenderad att använda Revolut som mellanbank.
Dvs, för över till revolut. Sen banköverföring (sepa) från revolut till coinbase, som funkar.

Jag hade bytt från swedbank istället, för att slippa dem imo
Citera
2021-03-03, 11:39
Medlem
black_devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Dvs, för över till revolut. Sen banköverföring (sepa) från revolut till coinbase, som funkar.

kan rekommendera safello ab annars där kan man både köpa o sälja bitcoin.
Citera
2021-03-03, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart

Okej, kan nog varit så det var menat.
Vet du om det tillkommer någon avgift att överföra på detta sättet?
Citera
2021-03-03, 11:47
Medlem
Citat:
jag har använt mig av det tillvägagångssätt (bank->revolut->Wallet) & det är smidigt. Använder det iofs fortfarande men är osäker på frågan om avgift. Ingen större summa skulle jag tippa på om det föreligger en sådan avgift.
Dfrån banken till revolut är det avgiftsfritt , det är jag rätt säker på
Citera
2021-03-03, 12:09
Medlem
Revolut har funkat rätt bra för detta för min egen del, man kan föra över pengar dit och sedan föra över avgiftsfritt via SEPA som kommer fram direkt i princip..

Tyvärr vet man inte hur stora belopp det går att göra såhär med innan revolut får för sig att låsa kontot
Citera
2021-03-03, 13:18
Medlem
Citat:

Det är gratis. Alla SEPA betalningar är gratis. Du kan köra svenska kronor till Revolut och göra växlingen till Euro där så slipper Swedbank tjäna något på växlingen.

Var extremt nog med att läsa Coinbase instruktioner bara. Det är lätt att göra fel så att pengarna fastnar i nån slask hos Coinbase. Fråga nån om du är osäker! Testa med ett mindre belopp typ 50 euro och kolla om de hamnar på kontot hos Coinbase, innan du kör nåt större belopp.
Senast redigerad av Solitair 2021-03-03 kl. 13:20.
Citera
2021-03-03, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solitair
Det är gratis. Alla SEPA betalningar är gratis. Du kan köra svenska kronor till Revolut och göra växlingen till Euro där så slipper Swedbank tjäna något på växlingen.

Var extremt nog med att läsa Coinbase instruktioner bara. Det är lätt att göra fel så att pengarna fastnar i nån slask hos Coinbase. Fråga nån om du är osäker! Testa med ett mindre belopp typ 50 euro och kolla om de hamnar på kontot hos Coinbase, innan du kör nåt större belopp.

Kan vara värt att veta att det går att växla 10k avgiftsfritt per månad på revolut, sen kostar det en slant.
Citera
2021-03-04, 10:41
Medlem
För att använda revolut behöver man ha giltigt pass som ID, de godkände inte mitt körkort sedan brexit. Har inget pass heller ska tilläggas. Finns de nåt liknande man kan använda? Swedbank tillåter inte mig att göra utlandsbetalningar för crypto. Använder crypto. Com appen o vill föra över till Fiat wallet för att slippa avgiften med att köpa via kreditkortet
Citera
2021-03-04, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopaa
För att använda revolut behöver man ha giltigt pass som ID, de godkände inte mitt körkort sedan brexit. Har inget pass heller ska tilläggas. Finns de nåt liknande man kan använda? Swedbank tillåter inte mig att göra utlandsbetalningar för crypto. Använder crypto. Com appen o vill föra över till Fiat wallet för att slippa avgiften med att köpa via kreditkortet

Detta med att Swedbank strular är inget nytt. Sök på "swedbank" inom det här forumet så har du lite läsning att göra....

Byt bank!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in