2021-03-04, 09:26
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
Då kan vi bara hoppas att han ”mår så dåligt” att han tar sig själv av daga snarast.
Han mår inte dåligt, han är "psykiskt död" och en kostnad på alla plan, för alltid...
Citera
2021-03-04, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nu bor jag förvisso i innerstan i Stockholm, men jag går ju tio gånger heller ut ensam i Stockholm en mörk kväll, än i dessa stackars små orter ute i landet som förvandlats till formidabla gangsterhålor utan polisiär närvaro.

Ja, det är helt sjukt.

Småstäderna har blivit mer eller mindre laglöst land.
Tänk er en skolskjutning//terrordåd med skjutvapen.

Vid PDV så brukar man säga att det dödas en ny person ungefär var tionde sekund. Då räknar man med skjutvapen förstås och inte kniv.

Det är MÅNGA 10-sekundersblock på 18 minuter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Är gm svensk medborgare?

Om han inte redan är det blir han det garanterat nu. Om han är svensk medborgare kan han inte utvisas.

Har han konverterat för att öka sina chanser att få stanna? Då kan man inte utvisas, iallafall inte till Afghanistan enl. domen mot Kirunamördarna. De gillar knivar, det är ett som är säkert!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
”Det är verkligen hemskt. Man tror inte det ska hända här i Vetlanda. Det är verkligen tråkigt att det skulle bli så här. Jag tror inte det rör sig om terror, säger Nasib Hagatulah, 19, som var i närheten av platserna där attackerna inträffade.”

Aftonbladet tycker det är vettigt och representativt att fråga en annan invandrare om det som hänt. Han säger att det är tråkigt.

Fy fan, säger jag.

Och jag tycker det är tråkigt att Sverige kryllar av knivmördande otacksamma afghanska knarkande skäggbarn som jag försörjer med bidrag via skattsedeln och svensk polis kan inte skydda sina svenska medborgare.

Åk hem. Allihop.
De hittade givetvis ingen svensk eftersom de är på sina jobb. De tog vad som fanns tillhands, en mångkulturell "pojke" som gladeligen strosade omkring i vetskapen om att dumma svenskar betalar hans kostnader.
Citera
2021-03-04, 09:31
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Jag växte upp i ett samhälle med 2000 invånare. Där fanns det en polisstation som höll öppet alla dagar i veckan. Vetlanda har 13000 invånare och polisstationen är öppen 5 timmar på tisdagar, i övrigt är den stängd.
Polisen gjorde en stark insats givet förutsättningarna. Men centraliseringen av polisen som motiverades med att man "skulle komma närmare medborgarna" är ett skämt.

Kling och Klang från ditt 50-talssamhälle hade sannolikt inte lyckats oskadliggöra denne GM på en kvart från allra första larmet. Faktum kvarstår, det var en mycket, mycket effektiv och bra polisinsats. 180 sekunder efter det att polisen kom till platsen var GM nedgjord.

Sen att detta är "otur" för den gemene flashbackaren som försöker påskina ett samhälle i totalt förfall och ingen polis, ja det får väl vara så då...
Citera
2021-03-04, 09:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Undra hur det går för offren? Kämpar 3 fortfarande mellan liv och död?

Så länge de pumpas med blodplasman så är läget stabilt om än fortsatt kritiskt.
Citera
2021-03-04, 09:32
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Vad är det för jävla nivå i tråden? Bara för att det finns invandrare som arbetar på Foodora ska vi alltså tolerera att bli knivhuggna på öppen gata? Nej då hämtar jag hellre min egen pizza.

Sant. Jag kanske får folk att spåra ur när jag frågade om MGP:s sociala bakgrund men vi ska hålla oss till ämnet. Tro fan att de som arbetar för slavdrivarna på matbudsfirmorna får jobba. Fodorafittorna ville endast under gråt och tandagnisslan skriva kollektivavtal. Det är den gamla luteranska "om man sliter och är nigger gör man rätt för sig"-mentaliteten vi ska kassera. Om man tvingas slita på jobbet gör man själv eller ens herre, chef och boss fel. Men det är ett sidospår.

Vad som inte är ett sidospår är att vi har samlat på oss "arbetskraft" sedan afrosvenske Reinfeldt Il-Cirkusnegers dagar (och ännu tidigare). Arbetslinjen är den heligaste kon i S&M:s 69:a. Den får inte ifrågasättas. Samtidigt försvinner eller automatiseras de där instegsjobben som afghanerna och somalierna skulle utföra och klanen Reinfelds, Sahlins eller Annies barn ska ju inte behöva ta ett negerjobb som cykelbud (tills drönare tar över och gör det bättre). Det ska ju tacksamma och bedårande bruna människor göra för skitlön, långa pass och pissiga avtal. Helvete, jag kan knappt leva på min lön och det är ett "essentiellt" jobb som ger mig massor av handhjärtan och då jobbar jag ofta mer än vad jag får. De som påstår att vi har brist på arbetskraft borde fan ha stryk.

Så, hela anledningen till att vi sitter med drösvis med sommarafghaner/somalier som politikerna likt bortskämda barn nu tröttnat på och vill skicka runt mellan kommunerna är en gammal politisk synd och beröringsskräck. Vi närmar oss alltmer dagen då den stora klumpsumman ska betalas.

Som några i tråden påpekat så blir 08r som är ute och reser i provinserna bestörta när de ser resecentrum och gallerior fulla med afghanska baaaaarn. Ja, det är ju deras socialtjänst som ofta skickat iväg dem dit. Många småorter var dessutom dumma nog att dopa sin dåliga ekonomi genom att ha mottagande av sommarkatterna som en inkomst. Tills de märkte att de som var drivna och begåvade flyttade till universitetsstäderna eller tillbaka till Stockholm. Kvar fick de personer som i bästa fall får slita på jobb som de ändå inte kan försörja sig på. I sämsta fall har de inte ens brytt sig om att gå på den halvdana SFI-kursen utan säljer heroin. De tjänar i alla fall bättre än oss dumma jävlar som har jobb som kräver ett fläckfritt kriminalregister.

Jag killgissar att MGP är kategorin som ger fan i allt. Många av pundarna och kranarna i Vetlanda lär ha kännedom om honom om han köpt och sålt. Han kanske inte ens hade intentioner att bli "arbetskraft" åt såssar och morderater? Jag minns själv hur halva min klass med afghaner rätt snabbt försvann och när jag frågade om hälften av namnen på min klasslista fick jag bara svaret "säger du det, vi vet inget" till svar. Det är möjligt att det finns språklärare eller introduktionsvärdar som känner till MGP. De har såklart sekretessregler och kan inte uttala sig om personliga saker - men jag är övertygad om ATT de vet och att de inte behöver köra den uttjatade "jag trodde aldrig att X skulle göra det - han var sååååå skötsam".

Men när arbetslinjen inte funkar och de ska kastas ut då de inte är lönsamma. Då blir det mer av detta.
Citera
2021-03-04, 09:33
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Kling och Klang från ditt 50-talssamhälle hade sannolikt inte lyckats oskadliggöra denne GM på en kvart från allra första larmet. Faktum kvarstår, det var en mycket, mycket effektiv och bra polisinsats. 180 sekunder efter det att polisen kom till platsen var GM nedgjord.

Sen att detta är "otur" för den gemene flashbackaren som försöker påskina ett samhälle i totalt förfall och ingen polis, ja det får väl vara så då...
När de väl var på plats var de effektiva. Men tänk en terrorist med skjutvapen, hur många kan han pricka på 18 minuter.
Citera
2021-03-04, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av James-Moriarty
Man kan ju undra:

Det är en terrordåd din nöt.

Eight injured in 'suspected terrorist' stabbings in Sweden - France 24

”The Scandinavian country has been targeted twice by attacks in recent years.

In December 2010, a man carried out a suicide bomb attack in the centre of Stockholm. He was killed after only slightly injuring passers-by.

In April 2017, a rejected and radicalised Uzbek asylum seeker mowed down pedestrians in Stockholm with a stolen truck, killing five people. He was sentenced to life in prison.”

https://www.france24.com/en/live-news/20210303-eight-injured-in-suspected-terrorist-stabbings-in-sweden
Citera
2021-03-04, 09:36
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Jag växte upp i ett samhälle med 2000 invånare. Där fanns det en polisstation som höll öppet alla dagar i veckan. Vetlanda har 13000 invånare och polisstationen är öppen 5 timmar på tisdagar, i övrigt är den stängd.
Polisen gjorde en stark insats givet förutsättningarna. Men centraliseringen av polisen som motiverades med att man "skulle komma närmare medborgarna" är ett skämt.
Vi behöver en kommunal ordnings och trafikpolis som komplement till statspolisen.
Byt ut ordningsvakter med batong och handfängsel mot beväpnade poliser som patrullerar kommunerna dygnet runt.
Statspolisen understödjer mot avancerad brottslighet.
Huvuddelen av brottsligheten är lokal inte nationell eller regional.
Då hade polis kunnat vara på plats inom några minuter och skjutit ned muslimen.
Citera
2021-03-04, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Ja responstiden är ett skämt. Man kan göra mycket skada på 18 minuter.

Alla små orter som tex här i vetlanda skulle behöva polisnärvaro på plats hela tiden, så någon finns som kan rycka ut. Åtminstone en patrull som utgår från den egna orten.
Sen är det klart att står de på gasen ordentligt från Eksjö, med blåljus på, kan de vara här på under 20 minuter, kanske snabbare. Bara hoppas inga A-traktorer och annat vanligt förekommande hindrar deras framfart...

En tydligare polisiär närvaro skulle kanske råda bot på en del av buset som hänger vid Willys tex. Och i det här läget hade de kunnat vara på plats på ett par minuter från första larmet, och antalet skadade hade varit mindre!
Citera
2021-03-04, 09:40
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det har du säkert rätt i men faktum kvarstår att dessa cykelbud gör ett jävla hästjobb just nu.

OT - vet man att GM är invandrare eller är det bara antaganden?
Står ju klart och tydligt i aftonbladet att GM kom hit från Afghanistan 2018 ,här skrev dom det https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1BRv2M/misstankte-22-aringen-var-valkand-i-centrum

Kan ni vänstertomtar och desinformatörer sluta med ert trams nu tack?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in