Citat:
Ursprungligen postat av
Raktinyllet
Vad är det för jävla nivå i tråden? Bara för att det finns invandrare som arbetar på Foodora ska vi alltså tolerera att bli knivhuggna på öppen gata? Nej då hämtar jag hellre min egen pizza.
Sant. Jag kanske får folk att spåra ur när jag frågade om MGP:s sociala bakgrund men vi ska hålla oss till ämnet. Tro fan att de som arbetar för slavdrivarna på matbudsfirmorna får jobba. Fodorafittorna ville endast under gråt och tandagnisslan skriva kollektivavtal. Det är den gamla luteranska "om man sliter och är nigger gör man rätt för sig"-mentaliteten vi ska kassera. Om man tvingas slita på jobbet gör man själv eller ens herre, chef och boss fel. Men det är ett sidospår.
Vad som inte är ett sidospår är att vi har samlat på oss "arbetskraft" sedan afrosvenske Reinfeldt Il-Cirkusnegers dagar (och ännu tidigare). Arbetslinjen är den heligaste kon i S&M:s 69:a. Den får inte ifrågasättas. Samtidigt försvinner eller automatiseras de där instegsjobben som afghanerna och somalierna skulle utföra och klanen Reinfelds, Sahlins eller Annies barn ska ju inte behöva ta ett negerjobb som cykelbud (tills drönare tar över och gör det bättre). Det ska ju tacksamma och bedårande bruna människor göra för skitlön, långa pass och pissiga avtal. Helvete, jag kan knappt leva på min lön och det är ett "essentiellt" jobb som ger mig massor av handhjärtan och då jobbar jag ofta mer än vad jag får. De som påstår att vi har brist på arbetskraft borde fan ha stryk.
Så, hela anledningen till att vi sitter med drösvis med sommarafghaner/somalier som politikerna likt bortskämda barn nu tröttnat på och vill skicka runt mellan kommunerna är en gammal politisk synd och beröringsskräck. Vi närmar oss alltmer dagen då den stora klumpsumman ska betalas.
Som några i tråden påpekat så blir 08

r som är ute och reser i provinserna bestörta när de ser resecentrum och gallerior fulla med afghanska baaaaarn. Ja, det är ju deras socialtjänst som ofta skickat iväg dem dit. Många småorter var dessutom dumma nog att dopa sin dåliga ekonomi genom att ha mottagande av sommarkatterna som en inkomst. Tills de märkte att de som var drivna och begåvade flyttade till universitetsstäderna eller tillbaka till Stockholm. Kvar fick de personer som i bästa fall får slita på jobb som de ändå inte kan försörja sig på. I sämsta fall har de inte ens brytt sig om att gå på den halvdana SFI-kursen utan säljer heroin. De tjänar i alla fall bättre än oss dumma jävlar som har jobb som kräver ett fläckfritt kriminalregister.
Jag killgissar att MGP är kategorin som ger fan i allt. Många av pundarna och kranarna i Vetlanda lär ha kännedom om honom om han köpt och sålt. Han kanske inte ens hade intentioner att bli "arbetskraft" åt såssar och morderater? Jag minns själv hur halva min klass med afghaner rätt snabbt försvann och när jag frågade om hälften av namnen på min klasslista fick jag bara svaret "säger du det, vi vet inget" till svar. Det är möjligt att det finns språklärare eller introduktionsvärdar som känner till MGP. De har såklart sekretessregler och kan inte uttala sig om personliga saker - men jag är övertygad om ATT de vet och att de inte behöver köra den uttjatade "jag trodde aldrig att X skulle göra det - han var sååååå skötsam".
Men när arbetslinjen inte funkar och de ska kastas ut då de inte är lönsamma. Då blir det mer av detta.