2021-03-04, 09:40
Avslutad
Mannen är 22 år gammal och flyttade hit år 2018, hur i helskotta gick det till.
Har vi vart naiva nu igen?
Citera
2021-03-04, 09:41
Medlem
staticages avatar
Det var alltså en yxa han använde??
Citera
2021-03-04, 09:42
Medlem
”22” år.. snarare 32 år ett jävla skämt
Citera
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnarparn
Har han konverterat för att öka sina chanser att få stanna? Då kan man inte utvisas, iallafall inte till Afghanistan enl. domen mot Kirunamördarna. De gillar knivar, det är ett som är säkert!

Detta är en riktig iakttagelse. I Vetlanda liksom i åtskilliga andra attacker där afghaner varit inblandade har vapnet varit kniv. Läser man i PK-media om skottlossning är sällan så kallade ensamkommande gärningsmän. Då är det frågan om individer som är etablerade i Sverige sedan en längre tid tillbaka. En grov tumregel att hålla i minnet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Annie Lööfs/7 klöverns afghaner har ställt till med mkt elände.
Märker man och inte ser det så måste man vara både döv blind och otroligt korkad.
När är det nog ?
När förstår vänsterblivna detta ?
Krävs det att dom dör och därmed är tankefuntion borta.
Efter sett vad Virtuanskemannen skrivit i tråden så vet man inte om man ska skratta eller gråta....för jag antar så det är resten av vänsterblivna tänker och det förklarar ju mkt.....varför det är som det är med naivitet och verklighetsfrånvändning.

Om vi ska försöka förankra regimpolitrukernas / -trollens sjuka resonemang (gaslighting) i själva sakfrågan (och försöka hålla oss on topic) så kan vi väl börja med att titta på orsak/avsikt/uppsåt:

Vad vet vi om afghanens uppsåt? Han verkar ju ha rört sig över stan och höggt ner människor på flera olika platser.

Vad vet vi om offer?

Med tanke på tidigare attacker riktade mot just oss, för att vi är svenskar, som t.ex. "IKEA-morden", känns det ju inte särskilt långsökt att förmoda att liknande motiv kan finnas även i detta fall.

Att i en situation som denna börja jämföra med ev. risk att gå genom isen är ju ... mest bara äckligt, egentligen.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Lita oklart än så länge. Jag vet inte var det påstods men någon menade att han skulle ha invandrat till Sverige så sent som 2018 och är inte det lite sent för att han ska ha omfattas av gymnasieamnestin?
Tycker också det är oklart. Vidar Andersson skriver i en bra ledare (kritik mot övrig medias tystnad och/eller förvanskningar:
Citat:
Genom Expressens försorg vet vi nu att gärningsmannen är medborgare i Afghanistan, att han skrevs i Sverige för några år sedan, att han flyttade till en lägenhet i Vetlanda för ett år sedan, att han är dömd för ringa narkotikabrott.
https://folkbladet.se/nyheter/artikel/vetlanda-att-beratta-det-man-vet-minskar-skracken/ly1e90vl

Så visst får man intryck av att han kom efter 2015 - samtidigt skulle det vara så oerhört känsligt OM han inkluderades av gymnasieamnestin i ett läge där Miljöpartiet försöker forcera socialdemokraterna att låta alla stanna så det är nog en uppgift som sitter långt inne även om journalisterna skulle få den uppgiften.
Citera
2021-03-04, 09:43
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Jag växte upp i ett samhälle med 2000 invånare. Där fanns det en polisstation som höll öppet alla dagar i veckan. Vetlanda har 13000 invånare och polisstationen är öppen 5 timmar på tisdagar, i övrigt är den stängd.
Polisen gjorde en stark insats givet förutsättningarna. Men centraliseringen av polisen som motiverades med att man "skulle komma närmare medborgarna" är ett skämt.
Ja fy fan. Men farbror polisen kan ju luta sig mot åsiktsstatistik av Betnér och Schyffert om att Sverige aldrig varit tryggare och att det är större risk att gå genom isar än att bli huggen av raskrigande Darth Vaders eller random yrkeskränkt afghan. Nu tror jag inte ett öppet poliskontor där man kunde lämnat in upphittade saker eller fixa identifikationshandlingar hade hjälpt när en afghan får en kränkthetspsykos men sedan polisdistrikten slogs ihop så ska ju halva södra Sverige understödja Malmös underdimensionerade polis och resten ska till Götet och Ståkhålm. Det är småorterna som matar de tre stora periodvis eller vid akuta händelser när det ska skjutas raketer vid nyår eller man ska bli skolavslutningskränkt i Husby.

Den här strukturellt rasistiska incidenten tömde väl hela höglandet på patruller, fan vet om ens Älmhult och Ulricehamn fick ha kvar eventuella patruller igår.
Citera
2021-03-04, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Vet man något om identitet på GM?
tror att 22-åringen bor på Kanalgatan i Vetlanda
Citera
2021-03-04, 09:44
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Grabben" kommer att gå en lysande framtid till mötes.

Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Kommer Afghanen att utvisas tro? Förmodligen inte, då det är "omöjligt" att utvisa till Afghanistan? Vi lär få dras med honom resten av hans liv. Verklig plusaffär för Sverige...

Antar att han är god, glad och trevlig, är en duktig fotbollsspelare samt vill studera till läkare.

Naturligtvis kommer "grabben" att nu ha sin framtid tryggad och nej han kommer inte att utvisas. "Grabben" kommer att kosta de svenska skattebetalarna otroliga belopp.
Citera
2021-03-04, 09:45
Medlem
Maureliuss avatar
Här skriker politikerna om att ”skapa mera jobb”, lätta jobb, instegsjobb, Samhall, plocka skräp, kratta etc till våra pensionräddare.

Tittar vi sedan vidare på vad näringslivet gör så stormas numera västvärlden av ännu mer automatisering genom robotar, AI, självkörande fordon, bussar och lastbilar. Näringslivet hatar människor, besvärliga människor, facket, LAS, vabba, babba och sjukskrivningar etc. Vem fan vill anställa en jävla människa vars hela jävla väsen ska omhändertas utav arbetgivaren?

Vi kommer att se mångfalt mycket värre dåd i framtiden när arbetslösheten kommer att öka lavinartat!
Citera
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
Tycker faktiskt att denna tråd just nu tillåter mer off topic än vanligt. Antingen pga att även moderatorerna avskyr detta importerade blattevåld eller bara inser svenska folkets frustration och behov av att ventilera.

För detta är en exceptionell händelse, hur mycket media än försöker tysta ner.

Nu måste alla kort upp på bordet och det börjar med dig och mig, alla som läser här har ett samhällsansvar att prata med vänner och bekanta och lyfta tabun kring dessa knivvåldsälskande afghaner som inte hör hemma i Sverige.

Liknande händelse i Varberg 2013 var också "exceptionell händelse", utan terrormotiv.

https://www.dailytelegraph.com.au/news/breaking-news/swedish-police-kill-knife-rampage-suspect/news-story/14197a0b60ce361ce3fa1cd2f12d225b?amp&nk=7f830dd0d5 a402713d88dc418058ff89-1614846790
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Sant. Jag kanske får folk att spåra ur när jag frågade om MGP:s sociala bakgrund men vi ska hålla oss till ämnet. Tro fan att de som arbetar för slavdrivarna på matbudsfirmorna får jobba. Fodorafittorna ville endast under gråt och tandagnisslan skriva kollektivavtal. Det är den gamla luteranska "om man sliter och är nigger gör man rätt för sig"-mentaliteten vi ska kassera. Om man tvingas slita på jobbet gör man själv eller ens herre, chef och boss fel. Men det är ett sidospår.

Vad som inte är ett sidospår är att vi har samlat på oss "arbetskraft" sedan afrosvenske Reinfeldt Il-Cirkusnegers dagar (och ännu tidigare). Arbetslinjen är den heligaste kon i S&M:s 69:a. Den får inte ifrågasättas. Samtidigt försvinner eller automatiseras de där instegsjobben som afghanerna och somalierna skulle utföra och klanen Reinfelds, Sahlins eller Annies barn ska ju inte behöva ta ett negerjobb som cykelbud (tills drönare tar över och gör det bättre). Det ska ju tacksamma och bedårande bruna människor göra för skitlön, långa pass och pissiga avtal. Helvete, jag kan knappt leva på min lön och det är ett "essentiellt" jobb som ger mig massor av handhjärtan och då jobbar jag ofta mer än vad jag får. De som påstår att vi har brist på arbetskraft borde fan ha stryk.

Så, hela anledningen till att vi sitter med drösvis med sommarafghaner/somalier som politikerna likt bortskämda barn nu tröttnat på och vill skicka runt mellan kommunerna är en gammal politisk synd och beröringsskräck. Vi närmar oss alltmer dagen då den stora klumpsumman ska betalas.

Som några i tråden påpekat så blir 08r som är ute och reser i provinserna bestörta när de ser resecentrum och gallerior fulla med afghanska baaaaarn. Ja, det är ju deras socialtjänst som ofta skickat iväg dem dit. Många småorter var dessutom dumma nog att dopa sin dåliga ekonomi genom att ha mottagande av sommarkatterna som en inkomst. Tills de märkte att de som var drivna och begåvade flyttade till universitetsstäderna eller tillbaka till Stockholm. Kvar fick de personer som i bästa fall får slita på jobb som de ändå inte kan försörja sig på. I sämsta fall har de inte ens brytt sig om att gå på den halvdana SFI-kursen utan säljer heroin. De tjänar i alla fall bättre än oss dumma jävlar som har jobb som kräver ett fläckfritt kriminalregister.

Jag killgissar att MGP är kategorin som ger fan i allt. Många av pundarna och kranarna i Vetlanda lär ha kännedom om honom om han köpt och sålt. Han kanske inte ens hade intentioner att bli "arbetskraft" åt såssar och morderater? Jag minns själv hur halva min klass med afghaner rätt snabbt försvann och när jag frågade om hälften av namnen på min klasslista fick jag bara svaret "säger du det, vi vet inget" till svar. Det är möjligt att det finns språklärare eller introduktionsvärdar som känner till MGP. De har såklart sekretessregler och kan inte uttala sig om personliga saker - men jag är övertygad om ATT de vet och att de inte behöver köra den uttjatade "jag trodde aldrig att X skulle göra det - han var sååååå skötsam".

Men när arbetslinjen inte funkar och de ska kastas ut då de inte är lönsamma. Då blir det mer av detta.
rätt intressant hur ebo-lagstiftningen och kommunala självstyret har blivit dess egna värsta fiende. Dessa afghaner och annat bidragsproletariat blir svarte petter och inga av alla dessa "antirasister" lyfter ett finger när de spårlöst försvinner, till annan kommun, söker asyl i annat land eller blir bortgifta i hemlandet..

Rätt intressant jämförelse med småstäder i finland, tyskland men säkerligen även övriga europa. I dessa länder är dessa städer lugna och sovande med mycket pensionärer och vikande invånarantal till följd av urbanisering, i sverige har de fyllts på med asylsökande. Undrar hur länge det får hålla på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in