2021-03-04, 09:16
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolerik
Grannarna till terroristen har sett en tant från socialen besöka terroristen med jämna mellanrum, hadde dom sex eller är hon inblandad i terrordådet?. Går det att frå fram vem socialtanten och var hon gift?
Varje afghan har en handfull kvinnor som hjälper dem med allt, ändå skiter det sig. De har: socialsekreterare, juridiskt ombud, god man, Rädda-barnen-tant och den snälla pensionerade kvinnliga läraren. Minst en av dessa är statistiskt sett gränslös, rent moraliskt, så det bjuds nog på både det ena och det andra (om inte annat en flirtig stämning, jag har sett det många gånger, på nära håll).

Jag tror dock han agerade helt ensam, ville bort från krav på egen försörjning och in i fängelse.
Citera
2021-03-04, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det har du säkert rätt i men faktum kvarstår att dessa cykelbud gör ett jävla hästjobb just nu.

OT - vet man att GM är invandrare eller är det bara antaganden?
Bild på gärningsman:
https://twitter.com/Based_Finland/status/1367190396753883140

Det har även framkommit att mannen är en 22 åring och hemmahörande i Afghanistan. Kom till Sverige på gästspel för 3 år sedan.(2018)
Citera
2021-03-04, 09:19
Medlem
Mr1931s avatar
”Det är verkligen hemskt. Man tror inte det ska hända här i Vetlanda. Det är verkligen tråkigt att det skulle bli så här. Jag tror inte det rör sig om terror, säger Nasib Hagatulah, 19, som var i närheten av platserna där attackerna inträffade.”

Aftonbladet tycker det är vettigt och representativt att fråga en annan invandrare om det som hänt. Han säger att det är tråkigt.

Fy fan, säger jag.

Och jag tycker det är tråkigt att Sverige kryllar av knivmördande otacksamma afghanska knarkande skäggbarn som jag försörjer med bidrag via skattsedeln och svensk polis kan inte skydda sina svenska medborgare.

Åk hem. Allihop.
Citera
2021-03-04, 09:19
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tog det inte någonstans runt 16-17 minuter från första larm, till dess att GM var nedskjuten och gripen. Tycker det är rätt otroligt effektivt, rena insatsstyrkan. Cred!
Jag växte upp i ett samhälle med 2000 invånare. Där fanns det en polisstation som höll öppet alla dagar i veckan. Vetlanda har 13000 invånare och polisstationen är öppen 5 timmar på tisdagar, i övrigt är den stängd.
Polisen gjorde en stark insats givet förutsättningarna. Men centraliseringen av polisen som motiverades med att man "skulle komma närmare medborgarna" är ett skämt.
Citera
2021-03-04, 09:20
Avslutad
Att mannen inte tog sig till ex huvudstaden och utförde dådet tyder på att han inte var speciellt klyftig eller att dådet var välplanerat, då hade det blivit riktigt eko i omvärlden med internationella nyhetsbyråer o hela faderullan.
Citera
2021-03-04, 09:20
Medlem
Karmans avatar
Kommer Afghanen att utvisas tro? Förmodligen inte, då det är "omöjligt" att utvisa till Afghanistan? Vi lär få dras med honom resten av hans liv. Verklig plusaffär för Sverige...
Citera
2021-03-04, 09:22
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Jag växte upp i ett samhälle med 2000 invånare. Där fanns det en polisstation som höll öppet alla dagar i veckan. Vetlanda har 13000 invånare och polisstationen är öppen 5 timmar på tisdagar, i övrigt är den stängd.
Polisen gjorde en stark insats givet förutsättningarna. Men centraliseringen av polisen som motiverades med att man "skulle komma närmare medborgarna" är ett skämt.
Ja responstiden är ett skämt. Man kan göra mycket skada på 18 minuter.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Undra hur det går för offren? Kämpar 3 fortfarande mellan liv och död?
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Nu bor jag förvisso i innerstan i Stockholm, men jag går ju tio gånger heller ut ensam i Stockholm en mörk kväll, än i dessa stackars små orter ute i landet som förvandlats till formidabla gangsterhålor utan polisiär närvaro.
Citera
2021-03-04, 09:24
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
”Det är verkligen hemskt. Man tror inte det ska hända här i Vetlanda. Det är verkligen tråkigt att det skulle bli så här. Jag tror inte det rör sig om terror, säger Nasib Hagatulah, 19, som var i närheten av platserna där attackerna inträffade.”

Aftonbladet tycker det är vettigt och representativt att fråga en annan invandrare om det som hänt. Han säger att det är tråkigt.

Fy fan, säger jag.

Och jag tycker det är tråkigt att Sverige kryllar av knivmördande otacksamma afghanska knarkande skäggbarn som jag försörjer med bidrag via skattsedeln och svensk polis kan inte skydda sina svenska medborgare.

Åk hem. Allihop.

Man är så klart noga med, från mainstream media, att intervjua en annan invandrare så att Svensson ska tänka ”ja men han/hon var ju snäll, ska inte behöva lida för att en idiot går bärsärk... det har nog inget med religion och härkomst att göra... nej....det finns idioter bland alla!”
Men Svensson är inte så lättlurad längre.
Citera
2021-03-04, 09:24
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Kommer Afghanen att utvisas tro? Förmodligen inte, då det är "omöjligt" att utvisa till Afghanistan? Vi lär få dras med honom resten av hans liv. Verklig plusaffär för Sverige...

Då kan vi bara hoppas att han ”mår så dåligt” att han tar sig själv av daga snarast.
Citera
2021-03-04, 09:25
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931

Fy fan, säger jag.

Åk hem. Allihop.
Och inte heller sig själva.

Citat:
Knivattacken på Medborgarplatsen ägde rum torsdagen den 31 augusti 2017 då polismannen Ted Eriksson och hans kollega patrullerade området runt Medborgarplatsen och Björns trädgård för att skydda och hålla uppsikt på Ung i Sveriges sittstrejk mot utvisningen av afghanska flyktingar. Gärningsmannen Muhammad Hussaini som tidigare synts till vid sittstrejken högg oprovocerat Eriksson i nacken med kniv bakifrån.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Knivattacken_p%C3%A5_Medborgarplatsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in