2021-03-04, 07:15
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys

Ajabaja Johan, inte skämta om städning. Lågt i tak hos Susanna i dubbel bemärkelse. Trist.

Alltså fy fan vad osympatisk personlighet.
Ta så illa vid sig om att skämta lite försynt om städning.
Hon måste ju vara skadad.
Säger jag även fast jag är kvinna då.
Han verkar ändå rätt go. Personligheten gör att han blir snyggare.
Henne tycker jag att ingen karl ska ta i med tång. Rejält osympatisk människa. Skrattar av nervositet åt allt och i nästa stund blir alldeles förstörd av att han lite lättsamt skojar om städning och deklarerar att hon är feminist.
Fy fn vilken tråkig, bitter människa hon verkar vara. Förstår att hon inte hittat någon.
Men han verkar ju ändå mer go än jag trodde.

Anton är å andra sidan så tråkigt prydlig. "Jag har aldrig visat upp mig med mjukisbyxor för någon".
Han verkar frireligiös? Han ger sånt intryck. Han skulle passa utmärkt som Jehovas vittne eller nåt.
(Prinsess-kläder på killar förstår jag dock att han tycker örk om.)
Hon når inte upp till hans krav, för han vill gänga sig och köpa villa nu, med en gång.
Fast det allvarligaste var att han står till vänster sida vid rulltrappan. Jä-a lantistönt! Tyder på att han är extremt svagbegåvad.

Usch vad läkaren är osympatisk och läskig.
Ytlig, glassig och ful.
Elinor har en varm personlighet.
Senast redigerad av dialektiker 2021-03-04 kl. 07:21.
Citera
2021-03-04, 07:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Alltså fy fan vad osympatisk personlighet.
Ta så illa vid sig om att skämta lite försynt om städning.
Hon måste ju vara skadad.
Säger jag även fast jag är kvinna då.
Han verkar ändå rätt go. Personligheten gör att han blir snyggare.
Henne tycker jag att ingen karl ska ta i med tång. Rejält osympatisk människa. Skrattar av nervositet åt allt och i nästa stund blir alldeles förstörd av att han lite lättsamt skojar om städning och deklarerar att hon är feminist.
Fy fn vilken tråkig, bitter människa hon verkar vara. Förstår att hon inte hittat någon.
Men han verkar ju ändå mer go än jag trodde.

Anton är å andra sidan så tråkigt prydlig. "Jag har aldrig visat upp mig med mjukisbyxor för någon".
Han verkar frireligiös? Han ger sånt intryck. Han skulle passa utmärkt som Jehovas vittne eller nåt.
Prinsess-kläder på killar förstår jag dock att han tycker örk om.
Hon når inte upp till hans krav, för han vill gänga sig och köpa villa nu, med en gång.

Fast det allvarligaste var att han står till vänster sida vid rulltrappan. Jä-a lantistönt! Tyder på att han är extremt svagbegåvad.

Usch vad läkaren är osympatisk och läskig.
Ytlig, glassig och ful.
Elinor har en varm personlighet.

Det var ord och inga visor Jag är lite försiktigare tills vidare. Jag håller dock med om att Johan framstår som en hyvens karl. Han och Elinor hade kanske varit den bästa kombinationen av deltagarna, personlighetsmässigt åtminstone?
Citera
2021-03-04, 08:41
Medlem
Citat:
Det tog åtminstone till program 3 innan SVT gick fullt ut i värdegrundssignaleringen. Nu kommer det bara bli värre härifrån I de första programmen ville man invagga tittarna i en falsk trygghet vad det gällde parens likheter - alla gillade ju att andas syre!

Susanna och Johan som först såg ut som paret med störst chanser ser nu helt plötsligt ut att bli paret med minst chanser medan Vegas och Elinor ser ut att ha bäst möjligheter att förbli gifta.

Ajabaja Johan, inte skämta om städning. Lågt i tak hos Susanna i dubbel bemärkelse. Trist.

Nåväl, man kan vara helt jävla säker på vad man får från SVT åtminstone.
Värdegrundssignaleringen var ett bra ord😀👍
Hon gillade inte att han skämtade om städningen, den nervöst skrattande Susanna med feminist- javisst tatueringen.
En FI strumpa då ur 70 tals vänstermyllan, henne får nog inte grävmaskinisten lätt med.
Visst är det så, med det vänstervridna SVT med sin PK agenda.
Citera
2021-03-04, 09:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Värdegrundssignaleringen var ett bra ord😀👍
Hon gillade inte att han skämtade om städningen, den nervöst skrattande Susanna med feminist- javisst tatueringen.
En FI strumpa då ur 70 tals vänstermyllan, henne får nog inte grävmaskinisten lätt med.
Visst är det så, med det vänstervridna SVT med sin PK agenda.

Haha, ja precis. Det slår aldrig fel med SVT. Varje jävla gång. Knappast neutralt och balanserat, om nu detta ytterligare måste påpekas. Tråkigt dock att de är så förutsägbara och fantasilösa i sitt agerande. Dessutom hade det blivit intressantare om de matchade par med liknande värderingar med större framtidsutsikter, istället för att basera det dramatiska på uppenbara konfliktgrunder. Jag tycker detta återigen säger ganska mycket om SVT.
Citera
2021-03-04, 09:22
Medlem
Citat:
Haha, ja precis. Det slår aldrig fel med SVT. Varje jävla gång. Knappast neutralt och balanserat, om nu detta ytterligare måste påpekas. Tråkigt dock att de är så förutsägbara och fantasilösa i sitt agerande. Dessutom hade det blivit intressantare om de matchade par med liknande värderingar med större framtidsutsikter, istället för att basera det dramatiska på uppenbara konfliktgrunder. Jag tycker detta återigen säger ganska mycket om SVT.
Ja, de lyckas aldrig med matchningarna.
Det håller jag med dig om.
Det ska bli spännande vilka av paren som fortsätter vara gifta när programmet är slut.
Citera
2021-03-04, 09:37
Medlem
SvaMp_s avatar
Tragiskt hur feminismen hjärntvättat socionomtjejen till att kanske sabba sitt förhållande nu. Hon har en lugn, trygg, maskulin kille o börjar sätta honom i det priviligerae facket o vill snart sätta remmar på honom, hon verkar jäkligt stel o ytlig.
Förvånad över att Iva sjuksköterskan fortfarande attraheras av Kaviar, ska bli intressant o följa längre fram, han är fett kringy imo
Citera
2021-03-04, 13:32
Medlem
metnocs avatar
Gud vad tråkigt med Susanna och Sofia, men även lite med Anton också, hur svårt kan det vara att ha lite rimliga idéer om manligt/kvinnligt?
Tycker det är lite kul att läsa att så många här i tråden inte gillar Kaviar, han är ju mest spännande i programmet. Han har lite lagom distans till vissa saker, slänger inte ur sig allt på en gång, och som han sa i slutet av förra avsnittet, ja vi får se vad det här leder till. Elinor blir frustrerad över att han inte öppnar sig på en gång. Kan sympatisera med Kaviar där, det får man ta efterhand. Lite av det spännande försvinner om man vara öppnar upp sig om allt på en gång. Blir det för mycket "snack" så blir man ju ofta kompisar istället för ett par, det behövs polaritet för att spänningen ska finnas där. Har själv träffat tjejer som vill att man ska öppna upp sig om allt på en gång, det är himla energikrävande och då har jag ingen lust att vara så öppen. Låt saker och ting ske organiskt, det är ingen arbetsintervju där man ska utvärdera den andre så snabbt som möjligt.
Citera
2021-03-04, 13:52
Medlem
kl4sseKocks avatar
Den här säsongen verkar experterna har hittat var och ens "soulmate", säger inte att de är fel men det känns kanske som de är lite för lika på vissa plan.
Men jaja får se hur det artar sig när vardagen kommer igång.
Citera
2021-03-04, 14:31
Medlem
Besticks avatar
Fan vad Susanna sjönk i mina ögon nu efter att ha sett senaste avsnittet. Förstår att hon haft svårt att hitta någon innan. Tråkigt för Grävis att han fått en tvättäkta kulturmarxist på halsen. Hennes förlust dock.
Citera
2021-03-04, 14:43
Medlem
Ingetinternets avatar
Kul att Mark Zuckerberg är med i år!
Citera
2021-03-04, 14:45
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Fan vad Susanna sjönk i mina ögon nu efter att ha sett senaste avsnittet. Förstår att hon haft svårt att hitta någon innan. Tråkigt för Grävis att han fått en tvättäkta kulturmarxist på halsen. Hennes förlust dock.

Eller hur. Att hon gör en sån där liten grej, där han dessutom bara skämtade lite lättsamt om att det kan vara lite jobbigt att städa om man har för mycket prylar "för man får lyfta på varje grej" (det tyder ju ändå att han går omkring och dammar för övrigt) och så blir hon värsta rabiata feminsten av det.
Hon är ju helt enkelt bakom flötet, om hon tror att detta är feminsism.
Vissa människor, kvinnor som män kan vara lite mer stökiga av sig. Varför ska då pedanten bestämma vilken ordningsgrad som är den rätta?

Det är aldrig lätt att leva i relationer där de båda har lite olika läggning, gäller även homo-par, och så blir Susanna alldeles mörk av att de två kanske inte har samma pedantiska läggning till städning.
Tänk om han skulle vara lika intolerant mot att hon har mycket prylar? Ur damm-synpunkt är det fräschare att ha färre prylar. Då kan ju han hävda att hon är en äckelpelle som har massa prylar som samlar damm.

Vilket idiot hon verkar vara.
Senast redigerad av dialektiker 2021-03-04 kl. 14:48.
Citera
2021-03-04, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Eller hur. Att hon gör en sån där liten grej, där han dessutom bara skämtade lite lättsamt om att det kan vara lite jobbigt att städa om man har för mycket prylar "för man får lyfta på varje grej" (det tyder ju ändå att han går omkring och dammar för övrigt) och så blir hon värsta rabiata feminsten av det.
Hon är ju helt enkelt bakom flötet, om hon tror att detta är feminsism.
Vissa människor, kvinnor som män kan vara lite mer stökiga av sig. Varför ska då pedanten bestämma vilken ordningsgrad som är den rätta?

Det är aldrig lätt att leva i relationer där de båda har lite olika läggning, gäller även homo-par, och så blir Susanna alldeles mörk av att de två kanske inte har samma pedantiska läggning till städning.
Tänk om han skulle vara lika intolerant mot att hon har mycket prylar? Ur damm-synpunkt är det fräschare att ha färre prylar. Då kan ju han hävda att hon är en äckelpelle som har massa prylar som samlar damm.

Vilket idiot hon verkar vara.
Precis.
Socionomer brukar vara vänsterut på partiskalan, hon är ju socionomstudent.
Vi får se hur de går med förhållandet då, kanske det blir feministisk städning då i deras hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in