2021-03-04, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Ja, nej vi är inte övermänniskor, men han hade både kropp och psyke troligtvis. Vatten löser han lätt, bara å dricka lite varstans ju. Jag har själv sprungit en del ultra-lopp och det är fantastiskt vad en del klarar av att dricka lite om det inte är varmt då..

Angående vädret, har vi koll på vädret? Jag googlade fram att det var 5-10 grader i _Stockholm_ de första fem dagarna han var borta, men hittade inte om nederbörd och vind..

Sök via sökfunktionen i den andra tråden om Deniz, där finns flera poster om vädret. Ska ha ösregnat en stund på fredagen och uppehåll på lördagen. Folk från närområdet och gamla väderrapporter är lite oense angående regnet, men det som verkar vara säkert är att det var blött och halt i den skogen den helgen.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-03-04 kl. 02:18.
Citera
2021-03-04, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet2010
Jag tror tyvärr att detta handlar om en annan person än Arda.
Många söker skydd/boende i ”grottor”.

Du tänker på hemlösa? Det här är inte en grotta av det jag läst, utan en bergsskreva.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-03-04 kl. 02:17.
Citera
2021-03-04, 02:56
Medlem
Är det inte sannolikt att någon tröttnat på livet och sprängt sig själv i en liten grotta. Någon med tillgång till sprängämnen? Därav kvarlevor och svårigheter att identifiera kroppen.
Därav bombgrupp på plats....
Så nu vill man utreda om det verkligen är självmord osv innan man går ut med mer info....
Citera
2021-03-04, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet2010
Jag tror tyvärr att detta handlar om en annan person än Arda.
Många söker skydd/boende i ”grottor”.

Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Du tänker på hemlösa? Det här är inte en grotta av det jag läst, utan en bergsskreva.

Om det skulle röra sig om en hemlös som bodde eller rörde sig i området skulle jag bli fan ännu mer ledsen. De har det så svårt som det är. Aldrig tänkt på scenariot hemlös tidigare.

Verkar visst röra sig skygga personer däromkring. https://www.facebook.com/groups/1020344228469521/permalink/1027576084413002
Citera
2021-03-04, 06:38
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Under-Jorden
Borde inte Deniz kropp gått att identifiera utan DNA-analys?
Så oerhört länge har han ju inte legat?

Jag tycker att kvarleva, i detta fall, låter som något som legat länge.
Bara min gissning. En bland många i tråden.
Det vore intressant om något gammalt fall fick en lösning.

Polisen väntar väl fortfarande på analyssvar från NFC (tidigare SKL). Gissningsvis har ärendet hög prio men det kan väl dröja någon dag innan man fastställt om DNA från kroppen man hittat matchar DA.
Citera
2021-03-04, 06:49
Medlem
Tror att det är några hemlösa som bor där.vet minst en som bor i den skogen
Citera
2021-03-04, 07:21
Medlem
Undra om detta tas upp på Efterlyst ikväll, att de söker vittnesuppgifter, frågan är då om det skulle underlätta om de gått ut med identitet, oavsett så borde en uppgift om när de söker iakttagelser underlätta för att få in tips.
Citera
2021-03-04, 07:28
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Nä. Du har fel. Kvarlevor använder man inte om det är ett intakt ”färskt” lik. Kvarlevor betyder rester.

Nej, det betyder absolut inte bara rester. Det kan vara vad som helst - lik, kroppsdelar, aska ...
Citera
2021-03-04, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, det betyder absolut inte bara rester. Det kan vara vad som helst - lik, kroppsdelar, aska ...

Precis, "remains" på engelska..
Citera
2021-03-04, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tack för lektionen - men det säger fortfarande inte något om det är en hel död människa eller bara några delar av en död människa. Vilket det har debatterats om här. Jag gör inga tolkningar av det. Jag ser framför mig delar - men inget säger att jag har rätt på något sätt.
Det är exakt det som är avsikten. Förundersökningssekretess! Man vet att det är en död människa och det är allt man vill avslöja. Att bombskyddet kallas in säger heller inte mycket. Det räcker med ett paket eller liknande som ser misstänkt ut. 90% av det de undersöker brukar inte vara någon bomb.

Alla spekulationer är alltså grundlösa än så länge. Det går inte att utvinna blod ur en sten.
Citera
2021-03-04, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Precis, "remains" på engelska..

Japp, Überrest på tyska
Citera
2021-03-04, 09:17
Medlem
Trevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Kvarlevornas hittades i ett område med hällar och raviner. Dvs svårtillgänglig för de flesta utom t ex fåglar, möss och getter. Dessutom har polisen har inte sagt något om att man letar vidare efter fler kroppsdelar.

Jag tror att det ligger en kropp eller ett skelett där. Inte bitar av en styckad kropp.

This!

Polisens kriminaltekniker slutförde arbetet på några timmar och sedan hävdes avspärrningarna. Det indikerar att de bedömt att hela kroppen hittats. Med tanke på att den var belägen i en skog så var den sannolikt även sammanhängande. Om den delats i mindre bitar, tex genom sprängning, så skulle vilda djur ha spritt delarna vidare så att inte allt kunde återfinnas så snabbt som nu tycks vara fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in