2021-03-03, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosterAugusta
Hade inte högern stoppat gymnasieamnestin hade inte detta hänt. Viktigt att snabbt klubba igenom detta nu!

Vafan yrar du om? Är du inte klok?
Citera
2021-03-03, 23:35
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Så nu är det en trådsanning, gärningsmannen ÄR en afghan?
Nej det är inte en trådsanning vad jag förstår:

https://www.nordfront.se/terrordad-i-vetlanda-afghan-gick-till-attack-med-kniv.smr
Citera
Medlem
S.Kandals avatar
Finns inget överraskande i detta överhuvudtaget. I varenda byhåla i detta avlånga rike befinner sig åtminstone en potentiell terrorist. En person uppfostrade strikt religiöst. Denne hatar likt amen i kyrkan judar, amerika och hela västvärldens levende. Tro fan det skiter sig då och då.
Citera
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore
Hur vet man att de var/är en terrorist? När jag hör ordet terrorist tänker jag på självmordsbombare. Ja händelsen är hemsk och tråkig och hoppas alla klarar sig såklart, men förstår inte den snabba rubriceringen i media, är det typ lotteri? Ibland är de psykiskt sjuk man gick bärsärk med kniv osv (typ dubbelmordet i ikea). Finns de några ramar eller adekvata krav för att det ska klassas som ett terrordåd? Hoppas ingen tar illa upp

Minns Ikeadådet rätt väl, då gick man inte ut med rubricering men man var tidiga ute med att det var en migrant som brutalt dödat två svenskar. Detta förklarade man för att inte legitimera alternativmedia ännu mer. På senare tid klassas ju det inte som ett terrordåd och det gjorde inte det inledningsvis heller, inte ens som ett hatbrott: trots att gärningsmannen valt ut sina offer baserat på att de såg svenska ut.

Att man säger officiellt att han lider av en psykisk störning säger mig att man enbart försöker tona ned händelsen för att hålla folket sovande.

Undrar hur detta fallet utvecklar sig, är alla offer svenskar? Då är det inte ett ”Mordförsök” - det är ett mordförsök med främlingsfientliga motiv, hatbrott. Någon psykos köper jag inte i det här fallet då. Dags att diskutera hatbrotten mot svenskar på riktigt, det borde inte vara på tapeten enbart vid förnedringsrånen utan även i dessa fall.
Citera
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Columbo
Om det är det så har han bott i lägenheten i 19 år och är nog svensk och kan inte utvisas.

"Dörr 6 från vänster Flyttade hit för 19 år sedan"

Står även " är förekommande i minst 1 strafföreläggande. Ett eller flera ärenden avser brottmål där xxx åtalats vid en eller flera domstolsinstanser. "

(mrkoll).

Du kan ha rätt men läser man på hitta så står det så här.

Tamims tidigare adresser
Tamim Sultani bodde tidigare på Smedjevägen 16 i Ekenässjön. Han har även bott på Järnvägsgatan 32 i Nässjö.

Killen är 22 år och bott på två adresser innan denna. Han kan ha fixat det på sina tre första år men tror det är något fel någonstans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Konstigt att inte GM dog av denna "verkanseld" - nej, just ja - offren var troligtvis etniskt svenska och GM av importerad art!

Förvirrat inlägg. Vad har det ena med det andra att göra?
Citera
2021-03-03, 23:36
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Nej det är inte en trådsanning vad jag förstår:

https://www.nordfront.se/terrordad-i-vetlanda-afghan-gick-till-attack-med-kniv.smr

Aha ni har fastslagit det genom den bilden. Ring polisen och berätta vad ni vet!
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najlifer
Polisen skriver på sin sida att det INTE finns misstankar om terrorbrott.
"Polisen vill betona att förundersökningen gäller försök till mord. Det finns för närvarande inga misstankar om terrorbrott."

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2021/mars/3/03-mars-1533-polisinsatskommendering-vetlanda/
Du läser texten som djävulen läser koranen.

Citat:
20.43 Förtydligande gällande rubriceringen. Polisen har inlett en förundersökning om försök till mord. Det finns detaljer i utredningen som gör att polisen även utreder eventuella terrormotiv.
Citera
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Polisen säger det, media bara rapporterar vad de hört. Säpo är inkopplade. Antagligen vet polisen vad afghanen (?) sagt, vad har gjort och vilka politiska åsikter han har; men de har inte gått ut med detaljer för de vill inte att vittnen skall påverkas. De hade inte förhört gärningsmannen heller.

Dubbelmordet på Ikea var terror men sedan dess har man skärpt vad som skall klassas som terror tror jag.
Den där afghanen är mycket äldre än 22 år om man tittar på bilden. Snarare 30.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najlifer
Polisen skriver på sin sida att det INTE finns misstankar om terrorbrott.
"Polisen vill betona att förundersökningen gäller försök till mord. Det finns för närvarande inga misstankar om terrorbrott."

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2021/mars/3/03-mars-1533-polisinsatskommendering-vetlanda/

Det där är gammalt.
Man utreder det även som misstänkt terrorbrott.
Citera
2021-03-03, 23:37
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Vet inte om det redan står nånstans i tråden, men i svenska tidningar är det bara vaga beskrivningar av vad som hänt, medan det i utländskt press står i klartext att terroristen var beväpnad med en yxa.

https://www.theguardian.com/world/2021/mar/03/man-armed-with-axe-injures-eight-in-possible-terrorist-attack-in-sweden
Citera
2021-03-03, 23:37
Medlem
Sök på Tamim Nässjö på Instagram så tror jag ni får fram bilder på GM. Om de nu stämmer att det är han
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in