2021-03-03, 17:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Drog ner priset med sin kommentar ...

Gary Gensler’s view of bitcoin hinges on a 55-year-old financial rule

https://qz.com/1979122/what-gary-gensler-thinks-about-bitcoins-future/

Vadå drog ner priset?

Han säger ju själv att det inte är en security:
Bitcoin, the most ubiquitous virtual currency, doesn’t qualify as a security, according to Gensler.

Och SEC har redan prövat saken och dömt Bitcoin som en commodity tillsammans med Ethereum.
Citera
2021-03-03, 17:40
Medlem
ministryofdrugss avatar
Citat:
Inte intresserad av den här sortens autistiska debatter, som gärna uppstår i den här forumdelen. c Ta upp det med dem om det inte passar.

------------

Till samtliga i tråden: Jag kommer inte att svara på mer om den här artikeln. Yahoo Finance är en intressant källa i mina ögon. Tycker man inte det så behöver man inte läsa artikeln.

Jag läser gärna artikeln. Jag kan läsa Expressen också, det betyder inte att jag tror på allt de skriver.

Varför skulle jag ta upp det med dem menar du? De påstår sig inte vara allvetande - det får du stå för helt själv.
Citera
2021-03-03, 17:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ministryofdrugs
Jag läser gärna artikeln. Jag kan läsa Expressen också, det betyder inte att jag tror på allt de skriver.

Varför skulle jag ta upp det med dem menar du? De påstår sig inte vara allvetande - det får du stå för helt själv.

Har jag påstått att jag är allvetande?
Citera
2021-03-03, 17:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Vadå drog ner priset?

Bitcoin, the most ubiquitous virtual currency, doesn’t qualify as a security, according to Gensler.

Och SEC har redan prövat saken och dömt Bitcoin som en commodity tillsammans med Ethereum.

Läs artikeln innan du kommenterar. Jag kommer inte åt den längre så jag kan inte citera.
Citera
2021-03-03, 17:54
Medlem
Citat:
Vadå drog ner priset?

Är du säker på att Gensler menar BTC när han säger Bitcoin? Här kan man läsa mer om det Howey testet
Närmare bestämt;
It is an investment of money
There is an expectation of profits from the investment
The investment of money is in a common enterprise
Any profit comes from the efforts of a promoter or third party
Eftersom nu BTC inte har någon annan funktion än spekulation och därmed är beroende av inflödet av ”pengar” utan att kunna agera autonomt (4-7tx/sek) skulle jag inte vara så säker på vad han menar om jag vore du.

Du kan få förse oss alla med en officiell källa på att ETH inte är en säkerhet.
Citera
2021-03-03, 18:23
Medlem
Skogsvindsackords avatar
Citat:
Fantastisk intervju med Michael Saylor:

https://youtu.be/gnGHTjQCRok
Reagerade på att han sa: "...moves at the speed of light to do a million transactions per second..." (ungefär 7:40 in). Det stämmer ju inte, just nu.
Citera
2021-03-03, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvindsackord
Reagerade på att han sa: "...moves at the speed of light to do a million transactions per second..." (ungefär 7:40 in). Det stämmer ju inte, just nu.

Hahaha Ni är många av er sort på det här underforumet. Något annat intryck du fick av videon eller du fastnade av någon, harkel, mystisk anledning för just detta?
Citera
2021-03-03, 18:46
Medlem
Kan ha länkats tidigare men tål att länkas igen, bra analyser från Yann & Jan
https://bitcoinuncharted.substack.com/
Citera
2021-03-03, 19:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tjugotva
Är du säker på att Gensler menar BTC när han säger Bitcoin?

Du kan få förse oss alla med en officiell källa på att ETH inte är en säkerhet.

Iom att det står att han menar BTC så menar han nog BTC...

Duger Reuters som länk?
https://www.reuters.com/article/us-cryptocurrencies-ether-idUSKBN1JA30Q
Senast redigerad av se_där... 2021-03-03 kl. 19:09.
Citera
2021-03-03, 19:28
Medlem
Skogsvindsackords avatar
Citat:
Hahaha Ni är många av er sort på det här underforumet. Något annat intryck du fick av videon eller du fastnade av någon, harkel, mystisk anledning för just detta?
Okej, men är det fel? Lightning-nätverket är ju inte här än och jag har fortfarande inte förstått om det löser problemet med höga transaktionskostnader, vilket i princip är en förutsättning för att det ska vara användbart för alldagliga transaktioner - men jag kan verkligen inte påstå att jag är tillräckligt insatt i detta så jag tar gärna emot information kring detta.

Jag tycker intervjun i övrigt var kanon.
Citera
2021-03-03, 19:29
Medlem
Citat:
Iom att det står att han menar BTC så menar han nog BTC...

Duger Reuters som länk?
https://www.reuters.com/article/us-cryptocurrencies-ether-idUSKBN1JA30Q
Antar...?

Det är ett enskilt uttalande från en representant. Det är inte ett provat utfall/beslut. Med det sagt har jag mindre problem med ETH som jag inte tror började som ett bedrägeri likt BTC...
Citera
2021-03-03, 19:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvindsackord
Okej, men är det fel? Lightning-nätverket är ju inte här än och jag har fortfarande inte förstått om det löser problemet med höga transaktionskostnader, vilket i princip är en förutsättning för att det ska vara användbart för alldagliga transaktioner - men jag kan verkligen inte påstå att jag är tillräckligt insatt i detta så jag tar gärna emot information kring detta.

Jag tycker intervjun i övrigt var kanon.

Michael Saylor är en visionär. Det är så man måste förstå honom. Jag är tämligen övertygad om att Saylor kommer att få rätt om BTC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in