2021-03-03, 16:34
Medlem
Känns ju som att kvarlevorna legat där en längre tid.
Men samtidigt så läste jag nyligen om en person som bara varit försvunnen i elva dagar när hon hittades, kvarlevorna var förruttnade och vilda djur hade ätit på ansiktet så att det var oigenkännligt.
Detta var ett gammalt fall från USA.
Citera
2021-03-03, 16:38
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Folk skrev att det hade Aftonbladet skrivit. En del tror dem, en del inte.

Jag har för mig att Aftonbladet garderade sig lite. Skrev ”Enligt uppgift till Aftonbladet har bombtekniker varit på platsen.”
Citera
2021-03-03, 16:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mizzyy
"Kroppen hittades enligt uppgifter till Aftonbladet i en slags grotta."

Finns flera alternativ där. Om DA skadad (eller någon annan av de försvunna) så kanske en grotta känns som en bra plats att ta skydd inne i. Att en björn skulle släpat dit kroppen känns ju osannolikt eftersom de redan somnat vid den tiden han försvann. Varg eller annat köttätande djur kanske. Alternativ för att gömma en kropp möjligen eller självmord där personen inte vill bli funnen och tänker en grotta är en bra idé för det.
Citera
2021-03-03, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag har för mig att Aftonbladet garderade sig lite. Skrev ”Enligt uppgift till Aftonbladet har bombtekniker varit på platsen.”

Ja vem vet, och om de var där, varför? Det vet vi inte heller..
Citera
2021-03-03, 16:45
Medlem
Citat:

Vad hade den som hittade liket för ärende till grottan?
Citera
2021-03-03, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Infon kommer nog från det faktum att minst en av polismännen på plats bar bombgruppens symbol på armen. Om han sedan var där i kraft av sin specialkompetens eller bara som vanlig polis förblir höljt i dunkel.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nAmQ95/manskliga-kvarlevor-hittade-i-naturomrade

Bild två uppifrån. Mannen i skägg
Senast redigerad av Provia100 2021-03-03 kl. 16:54.
Citera
2021-03-03, 16:51
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Självmord medelst detonation har jag inte hört talas om sedan WW2 när japanerna på Iwo Jima sprängde sig till döds med handgranater.

Det måste väl vara fullständigt unikt i Sverige om det här är sant?!

Skämtar du eller? Har du helt missat islamisternas jakt på oskulder de senaste 40 åren? Islamisten på Drottninggatan 2010 går helt klart under termen "självmord medelst detonation".
Citera
2021-03-03, 16:51
Medlem
Citat:
Dagens unga journalister klarar inte svenskan riktigt. Bergskreva/klippskreva vet de nog inte riktigt vad det är, och fick kanske förklaringen att det var "en slags grotta". Liten spekulation.
Citera
2021-03-03, 16:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Och här kom vänsterextremisten Troian in och försvarade kloakblaskan Afabladet som vanligt.

Min poäng var att vi inte kan ta Aftonbladets uppgifter som ett konstaterat faktum. Den vaga formuleringen om ”Enligt uppgift till Aftonbladet...” betyder ju att de inte vet.
Citera
2021-03-03, 16:57
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provia100
Infon kommer nog från det faktum att minst en av polismännen på plats bar bombgruppens symbol på armen. Om han sedan var där i kraft av sin specialkompetens eller bara som vanlig polis förblir höljt i dunkel.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nAmQ95/manskliga-kvarlevor-hittade-i-naturomrade

Bild två uppifrån. Mannen i skägg

Okej, tack. Om det bara är det så känns det ju rätt vagt.
Citera
2021-03-03, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miggs
I fb gruppen DA försvunnen har nu moderatorer stängt av alla nya kommentarer.

https://www.facebook.com/groups/1020344228469521

Såg de igår. Men funderade på om de brukar vara öppna? Har inte varit inne så mycket där. Men har de stängt av alla kommentarer nu är de ju lite misstänkt. Eller så vill de bara inte ha massa spekulationer.
Citera
2021-03-03, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Och här kom vänsterextremisten Troian in och försvarade kloakblaskan Afabladet som vanligt. :
fel av dig- Trojan återgav-citerade vad tidningen skrev.
Inte försvarad4e -men gjorde ett förtydligande,
det är bra för här omskrivs och slarvas och fabuleras och sprids felaktigheter -
men-det var inte heller en grotta- utan en klippskreva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in