2021-03-03, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Han hade varit körd om Ebba hade fått lagfart. Nu har inte Ebba lagfart och besittning över huset, och då ska man bedöma utgången av målet utifrån det.
Vem har lagfarten tror du?
2021-03-03, 15:44
Medlem
ragnarokkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Jösses vad sossetroll det är i denna tråd. De måste ha tömt hela fabriken nu.

Esbjörn är körd. Han skulle aldrig ha skrivit under.

Ja, han har klantat sig på ett oöverträffat sätt. Ebba skulle gått igenom ombud om de absolut inte velat ha en mäklare men det är enda felet hon gjort.

Esbjörn har verkligen lyckats inbilla trollfraktionerna att han är en gammal stackars gubbe som blivit lurad. Det som framkommit, främst från Tv4 är ju att är en illvillig bråkstake som bara vill ställa till det för Ebba. Han kommer inte tjäna nåt på detta i slutändan, tvärtom. Ebba kommer och vinna stort då det kommer fram vilka inkompetenta förenade haverister som står bakom Esbjörn. De om några har utnyttjat Esbjörn. Det är tydligt för oss som följt detta. Undersökningen om förtal kommer dessutom snabbt läggas ned och det vet Binninge. Det var handlade enbart om smutskastning vilket större delen av affären handlar om och kommer solka ned eftermälet för alla inblandade förutom Ebba.

Men det finns naturligtvis detaljer som vi ännu inte känner till vilket gör detta till en ganska spännande följetång. Insatserna är ganska höga på sina håll.
2021-03-03, 15:48
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
EBT gick i livets ords grundskola
Jaha? Hur är det relevant om hon inte är med idag?
2021-03-03, 15:49
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Ebba är höger och då ska det fuskas och trixas. Det sitter i generna hos Ebba.

Men köpare som hon är ska inte hon skaffa mäklare. Säljare ska fixa mäklare och Esbjörn ville uttryckligen inte göra det. Så Ebba borde ovanligt och udda övertalat Esbjörn att skaffa mäklare, exempelvis kunde de avtalat om att hon betalar kostnaden i efterhand.

Hade Esbjörn inte ändrat sig efter att affären gjorts - det normala - hade vi inte känt till hon köpt hus. Hon torde nu lärt att inte acceptera en hussäljare önskan att inte ha mäklare.

(Övertydlig är du i att du inte är saklig men vänsteraktivist. Trams om asbest bör raderas: spekulation om förekomst och lögn den är farlig som orörd. Bor likt miljoner svenskar i asbesthus.)
2021-03-03, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Han hade varit körd om Ebba hade fått lagfart. Nu har inte Ebba lagfart och besittning över huset, och då ska man bedöma utgången av målet utifrån det.

Hon har något som är bättre än lagfart, ett skriftligt köpeavtal, så utgången är given, särskilt eftersom motpartens enda invändning är ocker, och det är bevisligen inte fråga om ocker.
2021-03-03, 15:51
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Vad tror Ni resultatet blir?
Esbj accepterar mer deg och Ebba får huset?
Ebba får handpenning och Esbj behåller hus?
En osäker gissning, är att ingen av dem antar den andres bud.
2021-03-03, 15:54
Medlem
ragnarokkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Fan har blivit religiös!
Ja, eller Expressen försvarar Ebba!
https://www.expressen.se/ledare/nej-ebba-busch-ar-ingen-brottsling/

Jag tolkar det som man försvarar yttrandefriheten. Lagen om förtal går mot yttrandefriheten (som en del lagar gör), sanningen och det allmänna rättsuppfattningen. För att inte tala om sunt förnuft. Lite som jag nämnt i ett tidigare ilägg. Lagen måste ändras, sanningen måste ha någon plats även i Sverige.

Det visar också att Expressen fattat var detta kommer sluta och vill jämna ut sin tidigare obalanserade rapportering.
2021-03-03, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag är inte i Ebbasekten, jag är inte KD och jag är ateist.
Men det gör mig illa berörd att när Esb får ett bra bud och han är med hela vägen från att först bli tillfrågad av en gemensam bekant till flrea möten och till och med är med när det röjs på tomten ........
för att sen när pensionatstanten som i sin CV har att ärva äldre män, får reda på om affären och hon larmar högljutt.
Att sen läsa om personerna i RO ocg at en god man sitter och svamlar på facebook tillsammans med andra ROare där går gränsen och jag tar inte Ebbas parti men här känns det absolut inte OK.

Hur kan du vara så säker på att inte Ebba är skurken i detta?
Varför påpekar du att du är ateist?
2021-03-03, 15:58
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
När det inte passar Ebba fansen så ljuger media, men när det passar då talar media sanning.
Så har de jobbat här i tråden sedan dess start, blir lite lätt patetiskt men även komik på hög nivå att följa deras försvarsinlägg för Ebba här.
Nej du lille fjant, den där gubben går inte, om du lägger ord i min mun får du allt backa upp det med bevis också, var har jag sagt att media alltid ljuger?
2021-03-03, 15:58
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Jo, jag vet att det är ett önsketänkande att någon välvillig journalist ska dra fram de gamla tackornas tarvliga behandling av Esb, men det stinker så in i helvete... när han inte har någon godhjärtad släkting som ställer upp och hjälper honom utan lämnar honom i sticket.

Men tråden här på Flashback svämmas ju över av ointressanta inlägg om asbest, sly, sjötomt, värderingar och en jävla pajkastning.

Tänk om.... Han accepterar att sälja och sedan anlitar han Ebbas advokat till att skriva ett testamente och avsäga sig alla fullmakter, generalfullmakter och ansökningar om god man, äldreboende, ombud och ger alla hyenor och gamar långfingret.😁😁

Vi får helt enkelt hoppas på det och jag tror att Ebba Busch inte kommer att glömma den behandling av henne som de har förorsakat, svinhugg går igen sägs det ju och de har ju betett sig som riktiga grisar i detta ärende.

Kommer Ebba och E*björn på talande fot igen så är jag säker på att hon hjälper honom mot dessa gamar.
2021-03-03, 15:59
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det är ingen förmildrande omständighet att ombudet ska ha fört fram åsikter i en Facebookgrupp om att han vill skada Ebba politiskt. Och det är absolut inte en brottslig handling. Det faller på sin egen orimlighet.

Är du säker på detta?

Citat:
En förmildrande omständighet kan exempelvis utgöras av omständigheter såsom annans synnerligen kränkande beteende som föranlett brottet

https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rmildrande_omst%C3%A4ndighet

Citat:
Problemet för Ebba är att skadan redan är skedd. Det pågår en förundersökning mot henne för grovt förtal och det I sig är ytterst anmärkningsvärt. Skulle hon bli åtalad kommer det att blåsa orkanvindar kring henne och hon kommer få det väldigt svårt att föra fram partiets politik.

Visst har redan stor skada skett. Återstår att se om hon blir åtalad. Allmänt åtal i förtalsmål är extremt ovanligt, vilka skäl en åklagare kan yrka som grund för att göra det i detta fallet.

Citat:
Och på sig själv känner man andra. Det är intressant att Ebbas fans anklagar Esbjörns omgivning för att utnyttja honom och vara giriga. Hela Ebbas upplägg luktar illa även om hon förmodligen gjort formellt rätt.

Jag har varit kritiskt tidigare i tråden till Ebbas förfarande. Men av vad som framkommit hittills har jag svårt att se det som hon varit oredlig mot honom.

Esb varit öppen till försäljning tidigare, och avvisat bud som har inte har varit nöjd med. Varför skulle ha då inte kunnat avvisa budet från Ebba? I TV 4 intervjun uppgav han uppröjning av växtlighet som orsak till att han vill häva avtalet, inte att han anser sig ångra försäljningen till följd av tex köpeskillingens storlek.

Jag är inte Ebbas försvarsombud eller KD-politiker. Om det framkommer nya uppgifter som att tex Ebba och de två firmor som värderat fastigheten har tillsammans agerat bedrägligt mot Esb är jag helt öppen med att ända åsikt i frågan.
2021-03-03, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Fan har blivit religiös!
Ja, eller Expressen försvarar Ebba!
https://www.expressen.se/ledare/nej-ebba-busch-ar-ingen-brottsling/
En helt rimlig frågeställning, lagstiftningen om förtal måste ses över. Det är orimligt att man till exempel inte ska få yttra att en pedofil har flyttat in granne med en förskola. Det klassas idag som förtal. I många länder är den dömde själv skyldig att informera omgivningen!

Det borde vara ett krav att den som jobbar som juridiskt ombud eller advokat ska informera om tidigare domar på samma sätt som lärare är skyldiga att visa ett utdrag från sitt brottsregister till sin arbetsgivare. En klient har rätt att förvänta sig en oförvitlig och ostraffad person. Tänk den dagen en småbarnsmamma söker hjälp hos Binninge för samma brott som han är dömd för.

Binninges byrå, Juridik Konsulterna i Sverige marknadsför sig dessutom till småbarnsföräldrar.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=980917775687167&id=425635 421215408

Citat:
Visste du att;
De som är skyldiga att utföra en orosanmälan är polis, personal på skola och inom vård - på barn som far illa.
Begreppet ”barn som far illa” innefattar alla former av övergrepp,försummelse och utnyttjande som leder till faktisk eller potentiell skada för barnets hälsa eller utveckling
Frågan lyder vad som är till barnens bästa i dessa olika situationer - Juridik konsulterna kan hjälpa till även i dessa frågor.

Det kan vara en bra idé att skärmdumpa inlägget för det lär rensas på samma sätt som Pernroth Lüllmaas Facebbok.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in