2021-03-03, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Mäklare X som Ebba Busch refererade till var mest troligt onlinevärderingen som hon lät genomföra. Klart att man inte viftar med den som bevis när man sålt in den som en riktig värdering, det är ju bara för Binninge att syna Ebba Busch på den punkten.

Ebba skriver numera "Uppsalamäklare"

Hon undviker att benämna om det är en eller två!

Att förtiga sanningen är också att ljuga, bara lite mer sofistikerat.
2021-03-03, 14:57
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
"Sossetroll"?
Blir man sosse för man tycker att som en av Sveriges rikaste politiker inte ska blåsa åldringar på deras gårdar?

Livets ord jobbar hårt i denna tråd.
Livets ord? Förklara!
2021-03-03, 14:58
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, ett annat rent justitiemord är åklagarens kommenterar att Åsa Romson inte kunde åtalas för att det var svårt att hitta på kemikalieinspektionens hemsida. Helt irrelevant. Dessutom visade det sig vara busenkelt att hitta på sidan. Så är det med vår deep state där vissa politiker står över lag och rätt.

Vi får se hur politisk åklagaren väljer att vara i detta fallet. Att det inte är allmänt påkallat med åtal Ozzy att uppgiften var försvarlig är alldeles uppenbart i detta fallet.
Man kunde inte nå upp till straffbar oaktsamhet i fallet Romson.

Citat:
Roswall har nu beslutat att inte gå vidare med en förundersökning om miljöbrott.

”Uppgifterna i ärendet ger inte anledning att anta att brott som hör under allmänt åtal har förövats”, skriver Rosvall i sitt avskrivningsbeslut.

- Jag har ägnat en hel förmiddag åt kemikalieinspektionens hemsida. Det är så snårigt att man inte kan nå upp till straffbar oaktsamhet, säger Rosvall till Expressen.
https://www.expressen.se/nyheter/val2014/polisanmalan-mot-romson-laggs-ner/

Ebba hade bara behövt ta en snabb till på Åklagarmyndighetens sida om förtal och förolämpning för att veta att det inte var någon bra idé att posta det hon gjorde på Facebook. Inget snårigt alls.

https://www.aklagare.se/om-brottsligheten/olika-brottstyper/fortal-och-forolampning/
2021-03-03, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Och det är också bara en fantasi i ditt huvud, till och med media säger att hon troligtvis inte kommer bli fälld.

Brukar inte ni hävda att allt i media är lögner?
Eller är det bara ljug när Ebba blir påkommen med fiffel?
2021-03-03, 15:00
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Brukar inte ni hävda att allt i media är lögner?
Eller är det bara ljug när Ebba blir påkommen med fiffel?

Jag har aldrig hävdat att allt i media är lögn, vad har du fått det ifrån?
2021-03-03, 15:02
Medlem
Alwaysrights avatar
Vad tror Ni resultatet blir?
Esbj accepterar mer deg och Ebba får huset?
Ebba får handpenning och Esbj behåller hus?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Livets ord? Förklara!

EBT gick i livets ords grundskola
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Gör bövelen:
Vad har esbj bjudit? Handpenningen förverkas (”brinner inne”) och gå härifrån tomhänt?

Blanda inte en Harrys villa, det var rent bedrägeri från grannen. Han dömdes väl?

Just det. Det fallet hade jag inte tänkt på. Det finns fler grannar som spanar in äldre mäns hus. Jag börjar undra hur förekommande det är? Ska man akta sig för grannarna om man är ensamstående utan barn, så att de inte får griller och ens ägodelar får fötter genom ett avtalsbedrägeri?

Harry hade en annan arvinge i testamente, en sak grannen inte utgick ifrån när han upprättade ett fejk testamente.

Esbjörn har avtal med brorsonen och ett socialt nätverk en annan granne inte räknade med när en slafsig rättshandling upprättades om köp av hus.
2021-03-03, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Jag har aldrig hävdat att allt i media är lögn, vad har du fått det ifrån?

Ebbasekten är väl eniga om att expressen och alla andra media ljuger och överdriver det hela.
Läs själv i tråden.
2021-03-03, 15:03
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Tack för klarläggandet. Jag kände inte till att det är på KD som pedofiler röstar.

Så vitt jag vet har inte Esbjörn et al dragit fram Ebbas livshistoria i offentlighetens ljus utan man har helt koncentrerat sig på hennes agerande gentemot Esbjörn I husaffären.

Jag antar att du menar att Ebba postade informationen på Facebook av omtanke om Esbjörn. Har ens Esbjörn Facebook? Som jag skrivit tidigare borde Ebba vänt sig först till tingsrätten om hon menar att ombudet är olämpligt. Har hon gjort det?

Om inte Binninge kallat sig för advokat kan han ju inte lastas för att andra tror att han är det. Och har han kallat sig jurist så får han göra det eftersom jurist inte är någon skyddad titel.

Vilka Ebbas avsikter är kan inte jag svara på.

Däremot så har det juridiska ombudet, om han varit aktiv i denna Facebook grupp, vilket någon i denna tråd påstått, själv arbetat för att detta ska bli så offentligt som möjligt. Att föra fram åsikter att man vill skada någon politiskt är väl nästa fall på olaga hot som den Facebookgruppen eller deltagare i den kan ha gjort sig skyldiga till.

Den information som Ebba postade kanske redan var ganska välkänt eftersom han var aktiv i sociala medier och sådan information får snabbt spridning.

Att Ebba agerat mindre lämpligt är nog de flesta överens om, hon bör tänka på hon uttrycker sig, har hon gjort sig skyldig till förtal? Om möjligt men inte heller otroligt ifall hon skulle frias skulle jag gissa på, men vi får se hur detta kommer att tas upp av de rättsliga instanserna.
Senast redigerad av DeValera 2021-03-03 kl. 15:17.
2021-03-03, 15:06
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Du får inte det att gå ihop:

Han är klar i knoppen att gå in ett avtal med Ebba -

men är under starkt inflytande av en person som vill lura Ebba.

Är han självgående eller är han manipulerad? Både ock gills ej!

Eftersom man påverkas mer av nära och kära, än av främlingar, så kan både ock vara sant samtidigt. Esbjörn har ingen tidigare relation till/med Ebba, men med Majken och brorsonen finns det både beroenden och relationer. Klart att deras ord och handling väger tyngre i Esbjörns liv, än vad Ebba säger och gör.
2021-03-03, 15:07
Medlem
Alwaysrights avatar
Vad tror Ni resultatet blir? Och när?
Esbj accepterar mer deg och Ebba får huset?
Ebba får handpenning och Esbj behåller hus?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in